10 parametrów SEO o których nie wiesz

SEO (Search Engine Optimization) czyli optymalizacja pod pozycjonowanie, to zbiór praktyk pozwalających tworzyć serwisy www, tak żeby były jak najwyżej w wyszukiwarce Google po wpisaniu oczekiwanych fraz.

Standardowa wiedza z tego obszaru, znana również Tobie, to: tworzenie treści zgodnie ze słowami kluczowymi, nagłówki, opisywanie tagów description oraz title. Czy te praktyki wystarczą do skutecznego pozycjonowania? Otóż nie zawsze...

Czyli 10 parametrów SEO o których nie wiesz:

Facebook

Według danych z 2013 r. wszystkie aktywności na portalu Facebook (udostępnienie, polubienie, komentowanie) dla wpisów związanych ze stroną www ma niebagatelny wpływ na pozycjonowanie. Wpisy te traktowane są jako bardzo wartościowe linki zewnętrzne.

Google +

Takie samo działanie jak z Facebookiem, jednak wiedząc, że Google + to portal Google można zakładać jeszcze silniejszy efekt.

Wiek domeny

Im starsza domena pod którą posiadamy stronę (czas liczony od momentu rejestracji domeny) tym lepszy efekt pozycjonowania. Wspierane jest tutaj rozwiązanie utworzenia strony www i aktywnego jej utrzymywania przez jak najdłuższy czas.

Historia domeny

Używałeś kiedyś nielegalnego sposobu pozycjonowania? Wysyłałeś poprzez swoją stronę (maile związane ze stroną lub serwer) zbyt duże ilości mailingów? Możesz spotkać się z efektem "historii domeny". Google ma zapisane informacje, że pewne domeny w pewnym okresie były uważane za spamerskie i sam zdecyduje kiedy ta informacja zostanie wymazana z "pamięci".

Częstotliwość aktualizacji www

Strona internetowa musi żyć! Google wspiera serwisy gdzie systematycznie pojawiają się nowe treści. Ogólnie słowo "systematycznie" ma ogromne znaczenia jeśli chodzi o prace związane z SEO.

Warunki użytkowania i polityka prywatności

Używasz na swojej stronie ciasteczek, różnych kodów (analytics, adwords itp.) i nie posiadasz informacji o tym jak wykorzystujesz je w stosunku do użytkownika? Zdecydowanie możesz mieć problem z dobrymi wynikami w wyszukiwarce.

Multimedia

Współczesna strona www to nie tylko dobre treści, to również zdjęcia oraz filmy. Przez Google wspierane są strony posiadające przy tekstach tematyczne zdjęcia oraz filmy (najlepiej z portalu Youtube).

Dwell Time

To czas który spędzają na Twojej stronie użytkownicy wchodzący na nią poprzez wyszukiwanie w Google. Jeśli czas jest stosunkowo długi, wtedy Twoja treść w ocenie Google jest wartościowa i należy ją wspierać.

Panda

Panda to zmiana w algorytmie wyszukiwarki obniżająca pozycjonowanie stron o niskiej wartości treści. Jeśli stajemy się przysłowiową "farmą linków" albo tworzymy treść która jest bezwartościowa dla użytkownika a "dobra dla robota Google" to możemy otrzymać karę w postaci użycia filtru zgodnego z algorytmem Panda.

Pingwin

Z kolei Pingwin to zmiana w algorytmie eliminująca strony, które posiadają niskowartościowe tzw. backlinki czyli linki prowadzące do strony. Pingwin to nic innego jak walka Google z firmami oferującymi płatne pozycjonowanie realizowane tylko i wyłącznie przez linki zewnętrzne. Firma taka nie dokonuje zmian w samej stronie tylko rozsiewa nasze linki po różnych katalogach w Internecie.

Kategorie