Prawa marketingu

Matematyka to nauka ścisła mająca swoje prawa, które są punktami podparcia, a zarazem krokami milowymi. Czy tak samo jest z marketingiem? W większości przypadków, mimo posiadanej wiedzy decyzje w marketingu opierają się w dużej mierze na przeczuciach.

Mimo tego można zdefiniować kilka praw, które powinny przyświecać każdemu:

PRAWO PIERWSZEŃSTWA

Lepiej być pierwszym niż lepszym.

PRAWO PIERWSZEŃSTWA

Łatwiej jest przekonać Klientów, żeby pomyśleli o nas, niż przekonać ich, że nasz produkt jest lepszy od tego, o którym myśleli na początku.

PRAWO WYŁĄCZNOŚCI

Jeden wyraz w świadomości potencjalnego Klienta nie może kojarzyć się z dwoma firmami.

PRAWO WYŁĄCZNOŚCI

Np. "Bezpieczny samochód" - Volvo, "Szybkie jedzenie" - McDonald's.

PRAWO DWÓCH

W długim okresie na rynku ścigają się tylko "dwa konie".

PRAWO DWÓCH

Np. Coca-Cola i Pepsi, MediaMarkt i Saturn.

PRAWO PERSPEKTYWY

Marketing przynosi wyniki dopiero w długim okresie czasu.

PRAWO PERSPEKTYWY

Dbałość o markę, doskonała obsługa Klientów, niezawodność czy solidność to działania nastawione na zyski w długim okresie.

PRAWO REZYGNACJI

Trzeba poświęcić coś, aby coś zdobyć.

PRAWO REZYGNACJI

Aby być dobrym w jednej dziedzinie inna musi być na niższym poziomie.

Kategorie