Pozyskanie Klienta z zagranicy

Otwarcie rynków europejskich, poprawienie kanałów komunikacyjnych oraz rozwój Internetu znacząco wpłynęły na możliwość sprzedaży usług i produktów na rynkach zagranicznych.

Jak dotrzeć do Klienta z Niemiec, Czech czy Rosji? Reklama w Internecie to pierwszy pomysł jaki przychodzi każdemu na myśl. Taki kanał jest dla większości firm realny do wykonania czasowo i finansowo.

Zacznijmy od tego jak "widzą" nasz biznes Klienci zagraniczni.

Jak Klienci z zagranicy widzą naszą stronę internetową?

Z pomocą przychodzi nam narzędzie AdPreview umożliwiające symulowanie wyszukiwania danej frazy przez np. berlińczyka szukającego przez Noetbooka. Oczywiście ma to sens jeśli żądaną frazę wpiszemy w języku niemieckim. Jeśli nie znamy języka to możemy wykorzystać Google Translate.

Jaki jest potencjał danego kraju?

Do dyspozycji mamy kolejne narzędzie Public Data, a jakże od dobrego "wujka Google" ;) Mamy w nim dostęp do ogromnych baz danych statystycznych dotyczących tak ogólnych informacji jak poziom zarobków czy import usług, aż po szczegółowe jak wydatki na turystykę międzynarodową czy spożycie soli jodowanej. Wszystkie wykresy możemy porównywać, zestawiać i eksportować.

Jak zachowują się konsumenci w danym kraju?

Consumer Barometer pozwala na poznanie zachowań konsumenckich dla np. Niemiec i porównywanie ich z zachowaniami konsumentów we Włoszech. Jeśli chcemy wiedzieć ile procent osób kupuje przez Internet w tych krajach, czy są to kobiety czy mężczyźni oraz ile z tych osób już kupuje przez urządzenia mobilne to nie pozostaje nic innego jak wykorzystanie możliwości barometru konsumenta.

Używający narzędzia możemy poznać sposób zachowania naszego potencjalnego Klienta. Kolejny krok to poznanie sposobu skutecznej reklamy przez Internet na rynkach zagranicznych.

O tym już niebawem w kolejnym wpisie na naszym blogu.

Kategorie