Archetypy marki
Budowanie świadomości marki (branding) polega na stworzeniu i opowiadaniu historii o naszym produkcie czy usługach. W natłoku prostych i powtarzalnych informacji wybicie się ze swoim przekazem marketingowym wydaje się niemożliwe. Jednym z ciekawych sposobów, opisywanym m.in. przez Jacka Pogorzelskiego w artykule Archetypy marki, jest utożsamienie, a raczej personifikacja naszej marki z jednym z ogólnie znanych archetypów i dopisanie ciekawej historii.
Dlaczego? Działa tutaj święta zasada inżyniera Mamonia: "Lubię tylko te piosenki, które znam". Klienci również chcą poznać idee i zjawiska dotyczące produktu zaprezentowane tak, żeby mogli je w pełni zrozumieć.
Jakim archetypem jest Twoja firma? Wolisz być mędrcem który wszystko wytłumaczy, odkrywcą który wspólnie z Klientem dociera do nowych lądów czy czarodziejem, który za pomocą czarodziejskiej różdżki spełni każde marzenie Klienta?