Darmowa reklama dla każdego

Strona internetowa, Fan Page na Facebooku, czy profil na Youtubie to w większości przypadków chleb powszedni każdej firmy. Posiadamy te kanały komunikacji i z chęcią je wykorzystujemy. Przynoszą one dla naszych działalności wymierne efekty.

Problem pojawia się w momencie przekazania informacji do Klienta, że może on np. polubić naszą działalność na Facebooku.

Idea reklamy w różnych kanałach komunikacji nie polega tylko na ich wykorzystywaniu. Polega również na reklamie samych kanałów komunikacji.

Jak je reklamować? Przede wszystkim należy przeanalizować naszą firmową codzienność.

Stopka w mailu

Wysyłamy dziennie kilka, kilkanaście a nawet kilkadziesiąt maili. Każdy taki komunikat posiada stopkę czyli nasz podpis. Najczęściej używamy imienia i nazwiska, stanowiska, nazwy firmy, telefonu. Jednak stopka to również świetne miejsce na adres profilu na Facebooku czy dodanie kodu QR umożliwiającego szybkie przekazanie naszych danych do telefonu komórkowego potencjalnego Klienta.

Papier firmowy (faktury, umowy, oferty)

I w tym miejscu można, a nawet trzeba pokazać coś więcej niż tylko "suche" dane kontaktowe. Klient wybierając ofertę ocenia jej spójność w różnych kanałach oraz czas dotarcia do informacji. Kto z nas nie lubi zobaczyć najpierw filmu o produkcie bądź usłudze którą chcemy kupić? Jeśli otrzyma informację o takim filmie na papierze firmowy istnieje spora szansa, że ten materiał może go przekonać.

Papier firmowy to również idealne miejsce do prezentacji logo firm, z którymi współpracujemy. Zdecydowanie wzmacnia to przekaż do Klienta w momencie decyzji o wyborze oferty.

Wizytówki

W czasach "przed Internetem" każda szanująca się firma posiadała wizytówki. Teraz wizytówki to narzędzie używane co raz rzadziej ze względu na to, że wszystkie dane kontaktowe przechowujemy w telefonie komórkowym, w komputerze bądź w chmurze. Jeśli używamy wizytówek, to warto ułatwić osobie która ją otrzyma jak najszybsze przejście danych kontaktowych pomiędzy wizytówką a telefonem komórkowym. W tym celu warto zastosować na wizytówce kod QR umożliwiający szybkie zeskanowanie danych np. z linkiem do profilu na FB.

Wyżej opisane formy marketingu nie wymagają wielkich nakładów finansowych ani tytanicznej pracy. Potrafią one jednak przynieść wymierne efekty, których, korzystając z okazji, życzymy :)

Kategorie