Test windy

Test windy to narzędzie marketingowe, które pochodzi z czasów Wielkiego Kryzysu w Stanach Zjednoczonych. Wtedy to właściciele seryjnie upadających firm udawali się na rozmowy z prezesami wielkich korporacji. Często byli odsyłani z tzw. "kwitkiem", bez rozmowy. Czasami zdarzało się spotkać jednego z prezesów podczas podróży w windzie wielkich biurowców. Wtedy to kreowała się okazja aby zaprezentować firmę i przedstawić jej wyróżniki. Jak jednak dokonać tego w tak krótkim czasie?

Test windy to uniwersalny sposób prezentacji firmy

Marketingowcy wpadli na pomysł krótkiego tekstu, który można dopasować do każdej firmy, usługi czy produktu. Test polega na opisaniu m.in. co oferujemy, jakie są nasze wyróżniki oraz kto jest naszą główną konkurencją?

Jak wykonać test windy?

Aby wykonać test należy odpowiedzieć na następujące pytania:

  • Dla kogo przeznaczony jest produkt, oferta? [klienci docelowi];
  • Jaki problem rozwiązuje? [problem];
  • Do jakiej kategorii produktów, usług należy? [kategoria produktów, usług];
  • Co wyjątkowego oferuje? [wyróżnik];
  • Jakie ma alternatywy? [konkurencja / substytuty].

Tworzenie opisu firmy na podstawie testu windy

Po odpowiedzi na powyższe pytania tworzymy następujące dwa zdania według schematu:

Dla [klienci docelowi], którzy cierpią na / potrzebują [problem], oferujemy [kategoria produktów, usług]. W przeciwieństwie do [konkurencja / substytuty] umożliwiamy [wyróżnik].

Test windy przeżywa swoisty renesans, gdyż idealnie rozwiązuje problem współczesnych firm, których przydługich opisów nie chcą czytać Klienci w Internecie.

Przykład

Przykład testu windy na podstawie firmy RekinySukcesu.pl:

Dla firm usługowo - handlowych, które potrzebują dotrzeć do Klientów poprzez Internet, oferujemy wykonanie profesjonalnej strony internetowej oraz narzędzi nowoczesnego e-marketingu. W przeciwieństwie do freelancerów, projekty obsługujemy kompleksowo: od analizy rynku i doboru odpowiedniej grupy docelowej, przez przedstawienie oferty językiem korzyści, aż po wykorzystanie możliwości portali społecznościowych.

Mateusz Biernacki - RekinySukcesu.pl

Zobacz film:

Kategorie