Zjedź na dół
Agencja marketingowa

Ocean pomysłów?

Wiemy jak przekuć
je na sukces w Internecie!

 

Sprawdź nas

Audyty UX stron i sklepów internetowych

Przeglądając różne strony i serwisy w Internecie warto zadać sobie pytanie co decyduje o porażce jednych, a o sukcesie innych? Dlaczego na niektóre strony internetowe wchodzimy i nie wczytując się dokładnie w jej przekaz nasza podświadomość decyduje o jej opuszczeniu? Jak dużo czasu może poświęcić przeciętny użytkownik szukając naszego cennika, albo informacji kontaktowych? Na te pytania odpowiada nauka zwana usability, czyli użyteczność.

Audyty stron internetowych pozwalają zoptymalizować użyteczność. Nasza agencja marketingowa przeprowadza dwa rodzaje audytów stron internetowych: audyty eksperckie oraz celowane audyty z wykorzystaniem użytkowników.

Audyty UX

Zalety audytów UX

sprawdzanie kodu

Analiza struktury witryny

Sprawdzenie elementów kodu

audyty ux

Analiza jakości zawartości witryny

Sprawdzenie contenu strony

Heat map

Mapy cieplne

Użycie narzędzi do analizy klikalności

audyty eksperckie

Analiza adresów URL

Sprawdzenie linków pod kątem przyjazności dla wyszukiwarek

optymalizacja strony internetowej

Doradztwo w optymalizacji SEO

Optymalizacja strony internetowej

Porównanie stron internetowych

Analiza benchmarkingowa

Zestawienie witryny z najlepszymi stronami w danej kategorii tematycznej

Audyt z użytkownikami

Każdy użytkownik otrzymuje proste zadania na stronie internetowej np. zaloguj się, załóż nowe konto, zamów usługę, znajdź numer telefonu itp. Moderator kładzie szczególny nacisk na samodzielność pracy użytkownika. Na bieżąco dopytuje o różne aspekty wykonywanych zadań i prosi o komentarz, pytania lub dzielenie się wątpliwościami i wrażeniami.

Dzięki temu badaniu można stworzyć model zachowania się użytkowników i sposób korzystania z produktu. Dowiadujemy się czy menu zostało prawidłowo skonstruowane, czy opisy są jasne, czy opisy przycisków akcyjnych są prawidłowo użyte i czy są rozumiane. Poznajemy problemy i bariery, których nie przewidzieliśmy przy konstruowaniu strony internetowej.

Kiedy warto przeprowadzić audyt z użytkownikami?

  • Gdy chcemy dokładnie poznać zachowania naszego klienta.
  • Gdy chcemy wyłapać błędy popełniane przez naszych klientów.
  • Gdy chcemy poznać newralgiczne miejsca naszego serwisu www.
  • Gdy chcemy zwiększyć efektywność strony.
  • Gdy chcemy zwiększyć sprzedaż.
  • Gdy chcemy poznać potrzeby klientów.
audyt ekspercki

Audyt ekspercki

użytczna strona

Audyt ekspercki polega na ocenie strony przez odpowiednio przeszkolonego specjalistę z dziedziny użyteczności stron internetowych. Ekspert, korzystając ze swojego doświadczenia i wiedzy znajduje błędy i problemy badanego produktu, co opisuje w szczegółowym raporcie. Prawidłowo sporządzony raport z audytu eksperckiego powinien zawierać listę błędów oraz sposób ich naprawienia.

Podczas wykonywania audytu ekspert wykorzystuje jedną lub wiele metod. Należą do nich m.in.: analiza heurystyczna, analiza metodą ścieżki poznawczej lub analiza z wykorzystaniem listy kontrolnej.

Jest powszechnie przyjęte, że już dwóch ekspertów jest w stanie wykryć 80% błędów na badanej stronie, przy relatywnie niskich kosztach.

Kiedy warto przeprowadzić audyt ekspercki?

  • Gdy chcemy wyłapać podstawowe błędy przed badaniami z użytkownikami.
  • Gdy chcemy uzupełnić wyniki badań z użytkownikami.
  • Gdy chcemy zweryfikować zgodność projektu z dobrymi praktykami.
  • Gdy chcemy zweryfikować efekt końcowy z założeniami projektowymi.
  • Gdy nie mamy funduszy na audyt z użytkownikami.
  • Gdy chcemy określić techniczne aspekty naszego produktu.

image

Poczuj się jak Rekin w wodzie!

Efektywność to najważniejszy parametr cechujący skuteczne działania w Internecie. Agencja Marketingowa RekinySukcesu.pl wie jak osiągnąć wysoką efektywność w błękitnym i czerwonym oceanie marketingu.

Ponad 100 zadowolonych Klientów, ponad 300 przeszkolonych osób, a nam ciągle mało. Już więcej niż 9 lat spędzili użytkownicy na wykonanych przez nas stronach internetowych. Dzięki temu o Twoim Kliencie wiemy wszystko, a nawet i więcej. Nie uznajemy kompromisów. Dlatego warto kliknąć w jeden z przycisków poniżej.

 

Konfigurator Kontakt