Doradzamy firmom (konsulting marketingowy)

Sukces firmy zależy nie tylko od jakości oferowanych przez nią towarów i usług. Nawet najbardziej wyrafinowane produkty mogą przepaść w oceanie konkurencyjnych rozwiązań.

Doradztwo marketingowe (konsulting) w wykonaniu agencji RekinySukcesu.pl skupia się na przeprowadzeniu wnikliwego audytu marketingowego oraz zaproponowaniu na jego podstawie rozwiązań adekwatnych do Twojego biznesu. Skupiamy się na prostych, możliwych do zastosowania, opłacalnych narzędziach i strategiach. Dzięki nim dotrzesz do większej liczby klientów.

konsulting marketingowy Wrocław

Co można poprawić w firmie?

W wyniku naszego audytu możemy rekomendować m.in.:

Optymalizację
procesu sprzedaży

Wykorzystanie nowych i rezygnację
z nieefektywnych kanałów dotarcia

Zmianę grupy docelowej

Wdrożenie strategii e-marketingowych
obejmujących działanie na stronie i sklepie,
pozycjonowanie, kampanie reklamowe
i social media marketing

Analizujemy proces sprzedaży

analiza procesu sprzedaży

Proces sprzedaży jest schematem działań, które wykonywane są w firmie, aby osiągnąć zamierzony efekt biznesowy, którym najczęściej jest sprzedaż.

Doradzamy w zakresie analizy dotychczasowych procesów sprzedaży i ich optymalizacji. Dlatego podczas konsultacji zapytamy Cię szczegółowo o kolejne etapy procesu sprzedaży w Twojej firmie.

Case 1

Dla firmy z branży okiennej przeprowadziliśmy analizę, w wyniku której ustaliliśmy, że kluczowym elementem procesu sprzedaży jest pomiar okien. W działaniach marketingowych skupiliśmy się więc na promowaniu pomiarów okien, co okazało się strzałem w dziesiątkę!

Studium przypadku
Studium przypadku dla Developera

Case 2

Istotnym elementem procesu sprzedaży nieruchomości jest jej prezentacja. Dlatego dla Świerkowych Bielan przygotowaliśmy szereg wizualizacji domów. Ponadto strona internetowa zawiera dziennik budowy obrazujący bieżący stan prac.

Lejek marketingowy

Pomocny w analizie procesów będzie lejek sprzedażowy. Jest to model, dzięki któremu można sklasyfikować (potencjalnych) klientów Twojej firmy.

Lejek sprzedażowy (marketingowy) obrazuje proces sprzedaży z punktu widzenia klientów, a więc z perspektywy, która dla właściciela biznesu nie jest perspektywą oczywistą i wymaga użycia dodatkowych technik, aby ją zwizualizować. Lejek obrazuje etapy, jakie przechodzi klient - od pierwszego spotkania z Twoją firmą, aż po zostanie jej wiernym fanem.

Taka wizualizacja pozwala skupić się na potrzebach różnych grup potencjalnych klientów i możliwościach dotarcia do nich.

W kontekście działań marketingowych on-line, model lejka sprzedażowego pozwoli odpowiedzieć na wiele pytań:

Czy moje działania w internecie są skierowane do właściwej grupy docelowej?

Czy efektywnie wykorzystuję pozyskane leady (dane kontaktowe potencjalnych klientów)?

Czy posiadam procesy, których celem jest zatrzymanie klientów i zachęcenie ich do ponownych zakupów?

Jak widać, dzięki analizie Twojej firmy będziemy mogli zaproponować Ci konkretne działania w obszarze e-marketingu - na przykład:

Wpisy blogowe i działania w social mediach w celu przyciągnięcia uwagi jak największej liczby potencjalnych klientów.

Kampanie remarketingowe skierowanie do osób, które odwiedziły Twoją stronę.

Angażujące newslettery, nagrody dla stałych klientów.

Znajdujemy nowe i optymalizujemy dotychczasowe kanały dotarcia

Kanały dotarcia w Internecie są jak w drzwi w sklepie stacjonarnym. Często warto mieć ich więcej, bo zwiększają przepustowość, a w razie awarii jednych, drugie zawsze pozostają otwarte. W sieci możesz docierać do użytkownika przy pomocy pozycjonowania w wyszukiwarce Google, reklamowania się (m.in. również w wyszukiwarce), promocji w mediach społecznościowych, mailingu bądź wejść bezpośrednich na Twoją stronę, jeśli posiadasz znaną markę.

Czy warto utrzymywać wszystkie te kanały? Nie zawsze, ale należy to rozważyć. Umów się na konsultację marketingową z naszą agencją, a przeanalizujemy najpopularniejsze kanały dotarcia i możliwości ich wykorzystania przez Twoje przedsiębiorstwo.

Pozycjonowanie - SEO

Pozycjonowanie (SEO)

Zapewne właśnie w tej chwili ktoś szuka w Internecie produktu, który Ty oferujesz. Czy znajdzie Twoją stronę/sklep?

Doradzimy Ci, co zrobić, aby Twoją witrynę odwiedziło jak najwięcej potencjalnych klientów. W tym celu zaproponujemy właściwe frazy kluczowe, dobór treści, optymalizację strony i promocję w Internecie.

Google Ads

Google Ads

Za sprawą Google Ads możesz wyświetlić reklamy osobom realnie zainteresowanym towarami lub usługami, które oferujesz.

Kampanie Google Ads stwarzają olbrzymie możliwości zarówno pod kątem ich konfiguracji, jak i analizy danych. Chętnie doradzimy Ci, jakie kroki należy podjąć, aby zwiększyć efektywność tego kanału.

Doradztwo UX-UI

Audyt UI/UX

Pozyskanie wejścia z Google’a lub reklamy do dopiero połowa sukcesu. Czy zwykły użytkownik strony stanie się Twoim klientem?

Audyt UI i UX to dużym uproszczeniu badanie wyglądu i funkcjonalności Twojej strony/sklepu internetowego. Wykryjemy błędy i znajdziemy nowe możliwości zwiększenia konwersji.

Nie masz strony ani sklepu? To żaden problem - stworzymy je, jeśli tylko zechcesz!

Facebook / Instagram Ads

Facebook / Instagram Ads

Czy niewykorzystywanie tego kanału to błąd? Niekoniecznie, ale bardzo możliwe! W ramach doradztwa marketingowego ocenimy Twoje kampanie Facebook Ads i Instragram Ads, a jeśli ich nie posiadasz, zarekomendujemy, czy warto je uruchomić.

Potęga promocji w social mediach polega na możliwości bardzo precyzyjnego doboru grupy docelowej, dzięki czemu nie wyrzucisz pieniędzy w błoto. Nauczymy Cię, jak wykorzystać możliwości remarketingu i zaawansowanej analityki reklam, jaką oferuje Meta.

Rekomendujemy technologie, dzięki którym osiągniesz sukces

Niemal na każdy problem świat znajduje rozwiązanie. Nie inaczej jest w świecie marketingu! W Internecie znajdziesz dziesiątki tysięcy aplikacji/narzędzi, dzięki którym poprawisz dotarcie do klienta. Sztuką nie jest znaleźć cokolwiek - sztuką jest znaleźć efektywne, bezpieczne i jak najbardziej korzystne finansowo rozwiązania. Bez obaw - masz od tego nas!

W ramach konsultingu marketingowego zaproponujemy Ci użycie nowych technologii. Zdecydowana większość rekomendowanego przez nas oprogramowania jest bezpłatna. W czym tkwi haczyk? Otóż haczyka nie ma! Za to wspólnie weźmiemy na hak Twoją konkurencję, bo wdrożymy Cię do każdego z nowych programów i udzielimy Ci wielu cennych rad na jego temat! Zaufaj nam, bo rekomendujemy wyłącznie technologie, które dobrze znamy, gdyż od lat z nich korzystamy.

Rekomendowane technologie

Oto kilka przykładów:

Live Chat (Smartsupp)

Live Chat (Smartsupp)

Dodatek do stron i sklepów internetowych, wzbogacający je w funkcję live czatu. Bezpłatny do 100 konwersacji / miesiąc.

MailerLite

MailerLite

Bajecznie proste i niesamowicie skuteczne narzędzie do wysyłki newsletterów. Oferuje gotowe szablony, edytuj działający na zasadzie “przeciągnij i upuść”, automatyzacje. Bezpłatne do tysiąca subskrybentów i 12 tys. e-maili miesięcznie.

AnswerThePublic

AnswerThePublic

Narzędzie wspomagające planowanie tematów wpisów na bloga lub media społecznościowe. Po wpisaniu tematu, o czym chcemy pisać, pokazuje setki realnych zapytań użytkowników, dzięki czemu możemy stworzyć atrakcyjną i wartościową treść na stronę. Oferuje darmowe 3 zapytania dziennie.

ManyChat

ManyChat

Dzięki temu narzędziu możesz zautomatyzować niektóre elementy procesu sprzedaży (np. pozyskanie leadów, utrzymanie zaangażowania). ManyChat integruje się z komunikatorem Facebooka (Messengerem), prywatnymi wiadomościami Instagrama i Whatsappem, umożliwiając automatyczną wysyłkę wiadomości i interakcje z użytkownikami. Bezpłatne do 1000 kontaktów.

Mierzymy efekty w duchu performance marketingu

Nie lubimy obietnic bez pokrycia. Żebyśmy mieli szansę je spełnić, potrzebujemy obiektywnych danych na temat skuteczności strony, sklepu czy kampanii.

W ramach konsultacji marketingowej rekomendujemy konkretne narzędzia analityczne, ułatwiające gromadzenie danych i ich prezentację. W zależności od właściwości biznesu i strony, będą to między innymi:

Narzędzie Google Analitycs
Narzędzie Google Search Console
Narzędzie Google Tag Manager
Narzędzie Google Optimize
Narzędzie Heap
Narzędzie Hotjar
Narzędzie Looker
Narzędzie FB Pixel

Z kolei w ramach działań marketingowych wdrażamy odpowiednie narzędzia, konfigurujemy je, a następnie wykorzystujemy do planowania kolejnych optymalizacji. Nasi klienci mają pełny wgląd w dane, które zbieramy, dzięki czemu mają świadomość na temat efektywności działań.

Pomiar obejmuje zarówno dane ogólne (informacje o użytkownikach, sesjach), jak i mierzące efektywność działań (podjęcie kontaktu, dodanie produktów do koszyka, kolejne etapy zakupu, powrót itp.).

Marketing skupiony na efektywności (performance marketing) pozwala więc nie tylko na optymalizację kosztów działań marketingowych, lecz także na optymalizację całych procesów sprzedażowych.

Zaufały nam setki firm. Dołącz do nich i umów się na konsultację marketingową!

Dotąd podjęliśmy współpracę z ponad 350 firmami, a w naszej galerii realizacji znajdują się szczegółami opisy ponad 100 wykonanych projektów. Wybrane opinie o nas zamieściliśmy na odpowiedniej zakładce. Inne znajdziesz w Google.

Na marketingu w sieci zjedliśmy zęby i wciąż je jemy! Dlatego wierzymy w to, że zaproponujemy Ci odpowiednie rozwiązania, które rozwiną Twój biznes.

keyboard_arrow_up