Sukces firmy zależy nie tylko od jakości oferowanych przez nią towarów i usług. Nawet najbardziej wyrafinowane produkty mogą przepaść w oceanie konkurencyjnych rozwiązań.
Doradztwo marketingowe (konsulting) w wykonaniu agencji RekinySukcesu.pl skupia się na przeprowadzeniu wnikliwego audytu marketingowego oraz zaproponowaniu na jego podstawie rozwiązań adekwatnych do Twojego biznesu. Skupiamy się na prostych, możliwych do zastosowania, opłacalnych narzędziach i strategiach. Dzięki nim dotrzesz do większej liczby klientów.
Nasze usługi w tym zakresie obejmują przede wszystkim profesjonalne doradztwo zarówno pod kątem marketingu dla firm, jak i e-commerce, dzięki czemu zyskasz świeże spojrzenie na to, co można poprawić, aby Twoja firma osiągała lepsze wyniki.
Profesjonalne doradztwo marketingowe - co można poprawić w firmie?
Aby konsulting marketingowy przyniósł oczekiwane efekty, najpierw musi zostać poprzedzony skrupulatnym audytem, ponieważ to on jest bazą do dalszych działań. Podczas tego procesu mamy szansę zapoznać się z dotychczasowymi działaniami Twojej firmy, jej celami, a także stroną internetową. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży, na tej podstawie będziemy w stanie trafnie ocenić, co konkretnie mogłoby pomóc w osiągnięciu wyższych wyników sprzedażowych!
W wyniku naszego audytu możemy rekomendować m.in.:
Optymalizację procesu sprzedaży
Wykorzystanie nowych i rezygnację z nieefektywnych kanałów dotarcia
Zmianę grupy docelowej
Wdrożenie strategii e-marketingowych obejmujących działanie na stronie i sklepie, pozycjonowanie, kampanie reklamowe i social media marketing
Skontaktuj się z nami i skorzystaj z profesjonalnego doradztwa marketingowego dla firm!
Analizujemy proces sprzedaży - konsulting e-commerce
Proces sprzedaży jest schematem działań, które wykonywane są w firmie, aby osiągnąć zamierzony efekt biznesowy, którym najczęściej jest sprzedaż.
W ramach konsultingu marketingowego dla firm doradzamy w zakresie analizy dotychczasowych procesów sprzedaży i ich optymalizacji. Dlatego podczas konsultacji zapytamy Cię szczegółowo o kolejne etapy procesu sprzedaży w Twojej firmie.
Case 1
Dla firmy z branży okiennej przeprowadziliśmy analizę, w wyniku której ustaliliśmy, że kluczowym elementem procesu sprzedaży jest pomiar okien. W działaniach marketingowych skupiliśmy się więc na promowaniu pomiarów okien, co okazało się strzałem w dziesiątkę!
Case 2
Istotnym elementem procesu sprzedaży nieruchomości jest jej prezentacja. Dlatego dla Świerkowych Bielan przygotowaliśmy szereg wizualizacji domów. Ponadto strona internetowa zawiera dziennik budowy obrazujący bieżący stan prac.
Obejrzyj i zyskaj przewagę w marketingu!
Skuteczne doradztwo marketingowe koncentruje się na optymalizacji działań i zwiększaniu efektywności. Zobacz, jak narzędzie Rescue Time pozwala na dokładne mierzenie czasu pracy i pomaga wdrożyć najlepszą strategię zwiększania produktywności w Twoim zespole i biznesie.
Przeanalizujemy Twój lejek marketingowy
Pomocny w analizie procesów będzie lejek sprzedażowy. Jest to model, dzięki któremu można sklasyfikować (potencjalnych) klientów Twojej firmy.
Lejek sprzedażowy (marketingowy) obrazuje proces sprzedaży z punktu widzenia klientów, a więc z perspektywy, która dla właściciela biznesu nie jest perspektywą oczywistą i wymaga użycia dodatkowych technik, aby ją zwizualizować. Lejek obrazuje etapy, jakie przechodzi klient - od pierwszego spotkania z Twoją firmą, aż po zostanie jej wiernym fanem.
Taka wizualizacja pozwala skupić się na potrzebach różnych grup potencjalnych klientów i możliwościach dotarcia do nich.
W kontekście działań marketingowych on-line, model lejka sprzedażowego pozwoli odpowiedzieć na wiele pytań:
Czy moje działania w internecie są skierowane do właściwej grupy docelowej?
Czy efektywnie wykorzystuję pozyskane leady (dane kontaktowe potencjalnych klientów)?
Czy posiadam procesy, których celem jest zatrzymanie klientów i zachęcenie ich do ponownych zakupów?
Jak widać, dzięki analizie Twojej firmy będziemy mogli zaproponować Ci konkretne działania w obszarze e-marketingu - na przykład:
Wpisy blogowe i działania w social mediach w celu przyciągnięcia uwagi jak największej liczby potencjalnych klientów.
Kampanie remarketingowe skierowanie do osób, które odwiedziły Twoją stronę.
Angażujące newslettery, nagrody dla stałych klientów.
Doradztwo marketingowe dla firm - wspólnie zadbamy o kanały dotarcia
Kanały dotarcia w Internecie są jak w drzwi w sklepie stacjonarnym. Często warto mieć ich więcej, bo zwiększają przepustowość, a w razie awarii jednych, drugie zawsze pozostają otwarte. W sieci możesz docierać do użytkownika przy pomocy pozycjonowania w wyszukiwarce Google, reklamowania się (m.in. również w wyszukiwarce), promocji w mediach społecznościowych, mailingu bądź wejść bezpośrednich na Twoją stronę, jeśli posiadasz znaną markę.
Czy warto utrzymywać wszystkie te kanały? Nie zawsze, ale należy to rozważyć. Umów się na konsultację marketingową z naszą agencją, a przeanalizujemy najpopularniejsze kanały dotarcia i możliwości ich wykorzystania przez Twoje przedsiębiorstwo.
Pozycjonowanie (SEO)
Zapewne właśnie w tej chwili ktoś szuka w Internecie produktu, który Ty oferujesz. Czy znajdzie Twoją stronę/sklep?
Doradzimy Ci, co zrobić, aby Twoją witrynę odwiedziło jak najwięcej potencjalnych klientów. W tym celu zaproponujemy właściwe frazy kluczowe, dobór treści, optymalizację strony i promocję w Internecie.
Google Ads
Za sprawą Google Ads możesz wyświetlić reklamy osobom realnie zainteresowanym towarami lub usługami, które oferujesz.
Kampanie Google Ads stwarzają olbrzymie możliwości zarówno pod kątem ich konfiguracji, jak i analizy danych. Chętnie doradzimy Ci, jakie kroki należy podjąć, aby zwiększyć efektywność tego kanału.
Audyt UI/UX
Pozyskanie wejścia z Google’a lub reklamy do dopiero połowa sukcesu. Czy zwykły użytkownik strony stanie się Twoim klientem?
Audyt UI i UX to dużym uproszczeniu badanie wyglądu i funkcjonalności Twojej strony/sklepu internetowego. Wykryjemy błędy i znajdziemy nowe możliwości zwiększenia konwersji.
Nie masz strony ani sklepu? To żaden problem - stworzymy je, jeśli tylko zechcesz!
Facebook / Instagram Ads
Czy niewykorzystywanie tego kanału to błąd? Niekoniecznie, ale bardzo możliwe! W ramach doradztwa marketingowego ocenimy Twoje kampanie Facebook Ads i Instragram Ads, a jeśli ich nie posiadasz, zarekomendujemy, czy warto je uruchomić.
Potęga promocji w social mediach polega na możliwości bardzo precyzyjnego doboru grupy docelowej, dzięki czemu nie wyrzucisz pieniędzy w błoto. Nauczymy Cię, jak wykorzystać możliwości remarketingu i zaawansowanej analityki reklam, jaką oferuje Meta.
Rekomendujemy technologie, dzięki którym osiągniesz sukces
Niemal na każdy problem świat znajduje rozwiązanie. Nie inaczej jest w świecie marketingu! W Internecie znajdziesz dziesiątki tysięcy aplikacji/narzędzi, dzięki którym poprawisz dotarcie do klienta. Sztuką nie jest znaleźć cokolwiek - sztuką jest znaleźć efektywne, bezpieczne i jak najkorzystniejsze finansowo rozwiązania. Bez obaw - masz od tego nas!
W ramach konsultingu marketingowego zaproponujemy Ci użycie nowych technologii. Zdecydowana większość rekomendowanego przez nas oprogramowania jest bezpłatna. W czym tkwi haczyk? Otóż haczyka nie ma! Za to wspólnie weźmiemy na hak Twoją konkurencję, bo wdrożymy Cię do każdego z nowych programów i udzielimy Ci wielu cennych rad na jego temat! Zaufaj nam, bo rekomendujemy wyłącznie technologie, które dobrze znamy, gdyż od lat z nich korzystamy.
Oto kilka przykładów:
Live Chat (Smartsupp)
Dodatek do stron i sklepów internetowych, wzbogacający je w funkcję live czatu. Bezpłatny do 100 konwersacji / miesiąc.
MailerLite
Bajecznie proste i niesamowicie skuteczne narzędzie do wysyłki newsletterów. Oferuje gotowe szablony, edytuj działający na zasadzie “przeciągnij i upuść”, automatyzacje. Bezpłatne do tysiąca subskrybentów i 12 tys. e-maili miesięcznie.
AnswerThePublic
Narzędzie wspomagające planowanie tematów wpisów na bloga lub media społecznościowe. Po wpisaniu tematu, o czym chcemy pisać, pokazuje setki realnych zapytań użytkowników, dzięki czemu możemy stworzyć atrakcyjną i wartościową treść na stronę. Oferuje darmowe 3 zapytania dziennie.
ManyChat
Dzięki temu narzędziu możesz zautomatyzować niektóre elementy procesu sprzedaży (np. pozyskanie leadów, utrzymanie zaangażowania). ManyChat integruje się z komunikatorem Facebooka (Messengerem), prywatnymi wiadomościami Instagrama i Whatsappem, umożliwiając automatyczną wysyłkę wiadomości i interakcje z użytkownikami. Bezpłatne do 1000 kontaktów.
Mierzymy efekty w duchu performance marketingu
Nie lubimy obietnic bez pokrycia. Żebyśmy mieli szansę je spełnić, potrzebujemy obiektywnych danych na temat skuteczności strony, sklepu czy kampanii.
W ramach konsultacji marketingowej rekomendujemy konkretne narzędzia analityczne, ułatwiające gromadzenie danych i ich prezentację. W zależności od właściwości biznesu i strony, będą to między innymi:
Z kolei w ramach działań marketingowych wdrażamy odpowiednie narzędzia, konfigurujemy je, a następnie wykorzystujemy do planowania kolejnych optymalizacji. Nasi klienci mają pełny wgląd w dane, które zbieramy, dzięki czemu mają świadomość na temat efektywności działań.
Pomiar obejmuje zarówno dane ogólne (informacje o użytkownikach, sesjach), jak i mierzące efektywność działań (podjęcie kontaktu, dodanie produktów do koszyka, kolejne etapy zakupu, powrót itp.).
Marketing skupiony na efektywności (performance marketing) pozwala więc nie tylko na optymalizację kosztów działań marketingowych, lecz także na optymalizację całych procesów sprzedażowych.
Google Analytics to must-have analityki strony internetowej. Przy jego pomocy można monitorować nie tylko działanie strony i postępy w jej optymalizacji, ale też znajdować błędy, jak duża liczba stron 404.
Heap Analiytcs umożliwia m.in. prostą analizę kolejnych kroków prowadzących do zakupu. W ten sposób można zauważyć, co jest piętą Achillesową przyjętego procesu sprzedaży.
Za sprawą Google Optimize możemy zmierzyć, czy zmiana, którą proponujemy, przyniesie Ci zysk.
Na czym polega konsulting marketingowy?
Konsulting marketingowy w Rekinach to kompleksowe doradztwo, które opieramy na dokładnej analizie działań Twojej firmy (zarówno tych online, jak i offline). Przeprowadzamy audyt pozwalający zidentyfikować obszary działania, jakie warto byłoby poprawić, a następnie proponujemy opłacalne rozwiązania, jak to zrobić (dopasowane do specyfiki Twojego biznesu).
W ramach konsultingu marketingowego:
analizujemy proces sprzedaży, w tym także wszystkie działania marketingowe firmy (stronę internetową, kampanie Google Ads, Facebook/Instagram Ads, komunikację z klientem, social media itd.),
rekomendujemy konkretne strategie, mające poprawić efekty - od wdrożenia e-marketingu (SEO, Google Ads), po optymalizację ścieżki zakupowej,
doradzamy w zakresie e-commerce - sprawdzamy, czy Twój obecny lejek marketingowy jest odpowiednio zoptymalizowany i wskazujemy, jak można go poprawić, aby przyciągnąć nowych klientów (i ich zatrzymać),
skupiamy się przede wszystkim na efektach - wdrażamy performance marketing, co pozwala na zaplanowanie kroków realnie prowadzących do zwiększenia sprzedaży.
U nas doradztwo marketingowe to nie tylko teoria - za naszymi propozycjami zmian stoją dziesiątki udanych realizacji.
Dla kogo jest konsulting marketingowy?
Tak naprawdę dla każdej firmy, która chce poprawić swoje wyniki. W Rekinach mamy szerokie doświadczenie w naprawdę wielu branżach - współpracujemy z deweloperami, klinikami dentystycznymi, weterynaryjnymi, dystrybutorami noży, ekologicznej żywności, firmami DDD, fundacjami, firmami BHP, producentami mebli… Jesteśmy w stanie opracować skuteczne działania bez względu na to, do jakiego sektora rynku zalicza się Twoja firma.
Niezależnie od obranego przez Ciebie budżetu czy modelu biznesowego, a także rozmiaru Twojego biznesu, chętnie pomożemy Ci w optymalizacji działań - współpracowaliśmy już z dużymi graczami, ale również z działalnościami jednoosobowymi.
Czy mogę liczyć na pomoc we wdrożeniu zaproponowanych podczas doradztwa zmian?
Oczywiście - to jedna z największych zalet wynikających ze współpracy z nami. Nie zostawimy Cię z samą listą zaleceń, bo tak jak już wcześniej wspomnieliśmy, oferowany przez nas konsulting marketingowy to nie tylko teoria. U nas masz wsparcie na każdym etapie wdrażanych zmian. Konfigurujemy narzędzia analityczne, ustawiamy reklamy Google Ads, Facebook/Instagram Ads, zajmujemy się social mediami, czy nawet tworzymy strony internetowe.
Wszystkie nasze propozycje są praktyczne i dopasowane do Twoich możliwości, zarówno tych organizacyjnych, jak i finansowych - jeśli tylko tego chcesz, możemy wszystko zrealizować razem z Tobą.
Czy muszę posiadać stronę internetową, aby skorzystać z konsultingu marketingowego w Rekinach?
Nie, nie jest to konieczny warunek, aby podjąć z nami współpracę pod kątem doradztwa - podczas audytu analizujemy wszystkie działania. Jeśli jej nie posiadasz, określimy, czy jest Ci potrzebna i jeśli tak, to jakie funkcjonalności powinna posiadać.
Jeśli okaże się, że sklep internetowy, aplikacja webowa, czy strona internetowa będą konieczne dla zrealizowania obranych przez Ciebie celów marketingowych, oferujemy ich stworzenie od podstaw, z uwzględnieniem specyfiki Twojej firmy.
Czy konsulting marketingowy obejmuje też działania e-commerce, czy dotyczy jedynie firm usługowych?
Oczywiście - jeśli prowadzisz sklep internetowy, albo planujesz go uruchomić, pomożemy Ci przeanalizować cały proces sprzedaży. W ramach prowadzonego przez nas doradztwa możesz liczyć na:
analizę grupy docelowej,
audyt sklepu pod kątem UX/UI,
sprawdzenie, czy obecny proces zakupowy jest wystarczająco skuteczny,
ocenę kanałów dotarcia do klienta,
rekomendacje w zakresie pozycjonowania i content marketingu (blog, treści na stronie),
doradztwo technologiczne - znamy wiele ciekawych narzędzi, które pomogą Ci zautomatyzować obsługę klienta,
konfigurację narzędzi analitycznych (w tym Google Analytics)...
Czy konsulting marketingowy może pomóc w obniżeniu kosztów?
Tak! Dzięki temu, że dokładnie przeanalizujemy podejmowane przez Ciebie działania, dowiesz się, które z nich są opłacalne, a z jakich lepiej zrezygnować. Dokładnie przejrzymy też prowadzone kampanie - często okazuje się, że przez ich nieodpowiednią optymalizację, część budżetu jest przepalana. Niezależnie od tego, czy jest Google Ads, czy może Instagram/Facebook Ads, w Rekinach wiemy, że niuanse mają znaczenie, co przekłada się na realne zyski.
Co więcej, podpowiemy też, jak rozdysponować środki, aby uzyskać z nich najlepsze efekty - może okazać się, że przy tym samym budżecie marketingowym osiągniesz o wiele więcej konwersji!
Ile trwa proces konsultingu marketingowego?
To wszystko zależy od Twoich potrzeb - możemy umówić się na jednorazowe spotkanie, podczas którego omówimy kwestie, jakie budzą u Ciebie wątpliwości, ale posiadamy również klientów współpracujących z nami regularnie. Sam możesz wybrać, jaki system będzie dla Ciebie najlepszy.
Zaufały nam setki firm. Dołącz do nich i umów się na konsultację marketingową!
Dotąd podjęliśmy współpracę z ponad 350 firmami, a w naszej galerii realizacji znajdują się szczegółami opisy ponad 100 wykonanych projektów. Wybrane opinie o nas zamieściliśmy na odpowiedniej zakładce. Inne znajdziesz w Google.
Na marketingu w sieci zjedliśmy zęby i wciąż je jemy! Dlatego wierzymy w to, że zaproponujemy Ci odpowiednie rozwiązania, które rozwiną Twój biznes.