Agencja marketingowa

Ocean pomysłów?

Wiemy jak przekuć
je na sukces w Internecie!

 

Sprawdź nas

sobota, 27 grudnia 2014 11:52
LINKI ZEWNĘTRZNE A POZYCJONOWANIE

Linki ze stron zewnętrznych - pozycjonowanie

Content is king but links are queen

To najważniejsza sentencja obrazująca pozycjonowanie i efektywność strony internetowej. Do Twojej strony www prowadzą linki, czyli tzw. hiperłącza pozwalające poruszać się wewnątrz struktury strony www lub odsyłające na zewnątrz struktury. 

Wiesz jak linki prowadzące do Twojej witryny wpływając na jej efektywność?

Wiesz jak sprawdzić gdzie są umiejscowione linki do Twojej strony i czy są skonstruowane poprawnie?

Na początek zacznijmy od struktury. Prześledźmy link odsyłający na stronę główną Rekinów, przygotowany obok => Strony internetowe

Link ten składa się z: [<a href="http://www.rekinysukcesu.pl" title="Marketing internetowy" target="_blank">Strony internetowe</a>]

  • odesłania href - czyli adresu gdzie prowadzi link;
  • title - czyli opisu, który pojawi się np. po nakierowaniu myszką na link;
  • target - czyli elementu wskazującego w jaki sposób ma otwierać się link, w tym przypadku otworzy się w nowym oknie;
  • anchor tekst - czyli w naszym przypadku "Strony internetowe" - to tekst który jest linkowany.

 

W tym miejscu należy zwrócić uwagę na dwa najważniejsze parametry.

Zacznijmy od anchor tekstu. Tekst ten to jeden z ważniejszych elementów pozycjonowania. Jeśli mamy link polecający nas na stronie naszego znajomego i chcemy się pozycjonować na frazę np. "hotel wrocław" optymalnie, żeby link odsyłający wyglądał tak: hotel wrocław. Dodatkowo może zależeć nam w tym przypadku na frazie "noclegi wrocław" i została ona dodana również do powyższej frazy jako title. Jest ona widoczna po nakierowaniu myszką na link.

Google oczekuje zatem, że do naszej strony będą prowadziły linki opisane w anchor tekście i title tym, czym się zajmujemy (a dla nas to fraza kluczowa), a sama treść do której następuje linkowanie dotyczyła tej frazy. Dodatkowo jeśli link pochodzi ze strony wartościowej i o podobnej tematyce to otrzymujemy "silniejszy wkład" w pozycjonowanie. 

Co daje nam ta wiedza? Otóż znając listę stron zewnętrznych, gdzie są zamieszczone nasze linki możemy poprosić ich właścicieli o zmianę zgodnie z naszymi potrzebami. Dodatkowo zamieszczając linki na innych, zewnętrznych stronach możemy prosić o zamieszczenie właściwej struktury. Ważnym elementem dla Google jest również stały przyrost nowych linkowań ze stron zewnętrznych w czasie. Praca nad linkami przynosi wymierne korzyści nie tylko pod pozycjonowanie, ale również dzięki efektowi wejść z innych stron.

W całej tej układance brakuje nam jednak narzędzi do analizy linków odsyłających do naszej strony.

Poniżej dwa darmowe narzędzia dzięki którym w każdej chwili możemy przeanalizować, a co za tym idzie poprawić linkowanie do naszej strony. 

Mateusz Biernacki
Mateusz Biernacki

image

Poczuj się jak Rekin w wodzie!

Efektywność to najważniejszy parametr cechujący skuteczne działania w Internecie. Agencja Marketingowa RekinySukcesu.pl wie jak osiągnąć wysoką efektywność w błękitnym i czerwonym oceanie marketingu.

Ponad 100 zadowolonych Klientów, ponad 300 przeszkolonych osób, a nam ciągle mało. Już więcej niż 9 lat spędzili użytkownicy na wykonanych przez nas stronach internetowych. Dzięki temu o Twoim Kliencie wiemy wszystko, a nawet i więcej. Nie uznajemy kompromisów. Dlatego warto kliknąć w jeden z przycisków poniżej.

 

Konfigurator Kontakt