Agencja marketingowa

Ocean pomysłów?

Wiemy jak przekuć
je na sukces w Internecie!

 

Sprawdź nas

wtorek, 30 sierpnia 2016 08:54
Live Chat - rozmowa, która nie krępuje

Live Chat - rozmowa przez www

Czat jest coraz chętniej wybieraną drogą kontaktu przez klientów. Dlaczego? Bo umożliwia komunikację w czasie rzeczywistym. Rozmowa telefoniczna często nie pozwala klientowi spokojnie zastanowić się nad wyborem produktu. Na czacie użytkownik szybko otrzymuje odpowiedź i ma dużo czasu na przeanalizowanie jej. Co więcej, klienci wykazują więcej cierpliwości w oczekiwaniu na odpowiedź na czacie niż podczas rozmowy telefonicznej. Zapraszam do lektury o zaletach Live Chat.

1 Co to jest Live Chat?

Live Chat w skrócie to narzędzie do internetowej obsługi klientów oraz analityki ruchu na stronie internetowej. Jest idealnym narzędziem do komunikacji z użytkownikami, odwiedzającymi naszą stronę. To klient wybiera, kiedy rozpocząć czat, poprzez kliknięcie w ikonkę i wpisanie wiadomości.

W ciągu ostatnich lat wiele dużych i małych przedsiębiorstw zaczęło oferować funkcję Live Chatu. Pozwoliło to zwiększyć w nich konwersje i zaoszczędzić pieniądze. Doświadczony agent potrafi prowadzić do kilku czatów jednocześnie, zwiększając wydajność i zadowolenie klientów. Dodatkowo czat generuje mniej kosztów niż rozmowa telefoniczna.

Ikona i okno czatu wyglądają inaczej na każdej stronie i są dopasowane do layoutu. Live Chat ma możliwość ustawienia wyglądu i koloru ramki, a także położenia. Poniżej wygląd ikony Live Chat na stronie Rekinów.

ikona live chat

2 Zalety Live Chat

    Podstawowe funkcjonalności:
  • Przesyłanie plików,
  • Obsługa w wielu językach,
  • Sygnał dźwiękowy rozpoczęcia czatu,
  • Transfer chata do innego konsultanta,
  • Możliwość dodania kolejnego konsultanta do rozmowy,
  • Wysyłanie wiadomości na maila, gdy brak dostępnych konsultantów,
  • Dostęp z różnych urządzeń (komputer, tablet, smartfon) i przeglądarek.
    Analityka ruchu na stronie:
  • Czas sesji,
  • URL wejścia,
  • URL wyjścia,
  • Nazwa przeglądarki,
  • Dane rozmiaru ekranu,
  • Geograficzna lokalizacja użytkownika,
  • Platforma sprzętowa, z jakiej korzysta użytkownik.
    Marketing on-line:
  • Zdjęcie agenta,
  • Status dostępności,
  • Ręczne zaproszenie do czatu,
  • Automatyczne zaproszenie do czatu,
  • Dźwiękowa informacja o nowych gościach na stronie.

Dane o klientach mogą bardzo przydać się podczas rozmowy. Dowiemy się z nich czy dana osoba jest na stronie pierwszy raz, czy to może jej trzecie odwiedziny w tym tygodniu. Mamy wgląd w strony, które klient odwiedził i jak długo na nich przebywał, więc wiemy, czym był zainteresowany. Doświadczony sprzedawca potrafi skorzystać z takich danych i pomóc klientowi w najbardziej profesjonalny sposób. To bardzo dobry sposób na rozpoczęcie budowania relacji z klientem i zrobienie pierwszego dobrego wrażenia.

3 Dane statystyczne

Ciężko znaleźć dane statystyczne z polskiego rynku, ponieważ firmy, oferujące narzędzie Live Chat, rzadko się takimi danymi chwalą. Dotarłem do danych zamieszczonych na stronie oprogramowania HappyFox.com, będącego w top 20 najbardziej popularnych czatów na świecie.

  • 73% klientów korzystających z czatu jest usatysfakcjonowanych z jego używania, jest to wyższy wynik niż w przypadku kontaktu przez inne kanały - telefon, e-mail, fanpage,
  • 42% klientów preferuje tę metodę kontaktu, stawiając ją wyżej niż inne,
  • 44% klientów poinformowało, że rozmowa z żywą osobą podczas kupowania produktów na stronie, jest jedną z najważniejszych rzeczy, jaką strona może zaoferować,
  • Podczas dokonywania zakupu on-line, 83% klientów potrzebowało pomocy na żywo,
  • 62% klientów było bardziej skłonnych do zakupu produktu, jeśli na czacie dostępna była żywa osoba, a nie automat,
  • 38% klientów potwierdziło, że zakupili produkt ze względu na udaną rozmowę na czacie,
  • Dostępność czatu przyczyniła się do spadku porzuceń koszyka u 30% klientów,
  • 63% klientów jest bardziej skłonnych powrócić na stronę, która oferuje czat na żywo.

Dane znalezione na blog.happyfoxchat.com.

4 Wygląd aplikacji

Przykładowy wygląd aplikacji po stronie klienta.

wyglad aplikacji klient

 

Przykładowy wygląd aplikacji po stronie agenta.

wyglad aplikacji agent

5 Podsumowanie

Live Chat umożliwia stały kontakt z klientem. Co więcej, taki klient czuje się swobodniej, bo nie musi podawać swoich prawdziwych danych, wystarczy nick. Rozmowa przez Live Chat nie jest więc rozmową biznesową - agent może zmniejszać dystans między sprzedawcą a kupującym.

Poprzez Live Chat można integrować się ze swoimi klientami, dać im poczucie bezpieczeństwa w dokonywaniu zakupów oraz wykazać się profesjonalizmem. To zawsze wpływa na to, w jaki sposób klienci odbierają firmę.

Zachęcam do wypróbowania tego narzędzia i przekonania się samemu, ile można na nim zyskać. Na początek polecam wypróbowanie darmowych wersji czatów. Linki poniżej.

Tymoteusz Krawczyk
Tymoteusz Krawczyk

image

Poczuj się jak Rekin w wodzie!

Efektywność to najważniejszy parametr cechujący skuteczne działania w Internecie. Agencja Marketingowa RekinySukcesu.pl wie jak osiągnąć wysoką efektywność w błękitnym i czerwonym oceanie marketingu.

Ponad 100 zadowolonych Klientów, ponad 300 przeszkolonych osób, a nam ciągle mało. Już więcej niż 9 lat spędzili użytkownicy na wykonanych przez nas stronach internetowych. Dzięki temu o Twoim Kliencie wiemy wszystko, a nawet i więcej. Nie uznajemy kompromisów. Dlatego warto kliknąć w jeden z przycisków poniżej.

 

Konfigurator Kontakt