Agencja marketingowa

Ocean pomysłów?

Wiemy jak przekuć
je na sukces w Internecie!

 

Sprawdź nas

Zjedź na dół
niedziela, 07 styczenia 2018 12:17
5 trendów zachowań użytkowników online

Trendy zachowań użytkowników na koniec 2017 r.

Rok 2017 dobiegł końca. Czy rok 2018 będzie rokiem kolejnego wzrostu mobile, a może rokiem zwiększonych budżetów przeznaczonych na reklamę na FB lub rokiem automatyzacji? Kierunki rozwoju branży e-marketingu nie zależą tylko od tego, co chcemy wdrożyć, ale również od tego jak statystycznie zachowują się użytkownicy. Poznaj 5 trendów zachowań użytkowników online.

Na początek chciałem zaznaczyć, że dane analizowane są dla użytkowników z Polski, chyba, że w danym punkcie zaznaczyłem inaczej. Narzędziem wykorzystywanym do analizy jest => gs.statcounter.com.

1 Mobile > Desktop ale..

W grudniu 2017 r. wejścia do Internetu w Polsce z urządzeń typu mobile stanowią 59% udziału wszystkich wejść. Jak widać na wykresie dysproporcja pomiędzy mobile i desktopem była wyższa w 3 kwartale. Trend w 4 kwartale wskazuje jednak, że desktop jeszcze nie umiera a nawet ma się co raz lepiej. Udział wejść z tabletów utrzymuje się na niskim (1,2%) poziomie, który jest 4 razy niższy niż średnia na świecie!

Wniosek: Bez zadbania o użytkowników mobilnych (strona RWD albo mobile) tracimy średnio ponad 50% rynku ale ogłaszanej śmierci desktopu jeszcze nie czuć.

 Desktop vs mobile vs tablet

2 Wielka 6 przeglądarek desktopu w Polsce

Chrome, Firefox, Opera, Edge, IE i Safari to już od dłuższego czasu najpopularniejsze przeglądarki w Polsce. Co najważniejsze, dla osób produkujących strony internetowe, Edge powoli zaczyna wypierać IE (hip hip hurrrrraaaaaa!). Chrome zabiera co raz więcej użytkowników Firefoksowi, za to Opera zaczyna się odbijać od dna.

Wniosek: Twoja strona internetowa powinna dobrze wyświetlać się na 6 najważniejszych przeglądarkach jeśli Twoi klienci są z obszaru Polski.

Najważniejsze przeglądarki

3 Wolimy Google i Microsoft od Apple

Udział wejść z systemów operacyjnych desktop i mobile jednoznacznie pokazuje, że przeciętny użytkownik w Polsce posiada na komputerze Windows'a a na smartphonie Android'a. Zapewne oprócz preferencji wynika to również z ceny urządzeń Apple w Polsce w stosunku do zarobków. Rynek Apple w Polsce nie przekracza 4%, gdzie średnia na świecie to około 19%!

Wniosek: Optymalizacja kampanii i działań marketingowych w większym stopniu powinna być nastawiona na użytkowników "biedniejszych" platform. Oczywiście nie jest to reguła, mowa tu tylko o danych statystycznych.

 apple vs microsoft vs google

4 Urządzenie mobilne w Polsce widzi stronę o rozdzielczości 360x640px

I to prawie w 70% przypadkach. Ta rozdzielczość to tzw. "must have" dla wersji responsywnej/mobilnej. Wiąże to się z popularnością urządzeń opartych o system Android, gdzie większość smartphonów posiada ją w standardzie. Ciekawostką jest to, że zakres najważniejszych rozdzielczości mieści się pomiędzy 320 - 480 px na szerokości i 534 - 800 px na wysokości.

Wniosek: Wersja mobilna Twojej strony/sklepu www powinny idealnie wyświetlać się dla urządzeń o podanych parametrach.

 Najważniejsze rozdzielczości mobile

5 Facebook, Youtube i ....???

Facebook jest najpopularniejszym socialem. Jednak jak widać z wykresu jego udział zaczyna mieć co raz mniejsze znaczenie (na koniec roku 55% rynku). To znaczenie zaczynają zyskiwać inne social media. Na drugim miejscu mamy Youtube z rekordowymi 15% w grudniu, a na trzecim.... Pinterest. Trochę pomijane u marketerów narzędzie na rzecz choćby Twittera czy Instagrama.

Wniosek: Sociale zależą w największym stopniu od trendów użytkowników. Facebook idzie w dół, ale dalej to AŻ ponad 50% rynku. Zwróćcie uwagę na działania na Youtubie i Pinterescie. 

 Najważniejsze social media

 

Na koniec zobacz analizę danych w poniższym filmie.

Mateusz Biernacki
Mateusz Biernacki

Subskrybuj na YT

Kalendarz wpisów

« Wrzesień 2018 »
Pn Wt Śr Czw Pt Sb Nie
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

image

Poczuj się jak Rekin w wodzie!

Efektywność to najważniejszy parametr cechujący skuteczne działania w Internecie. Agencja marketingowa RekinySukcesu.pl wie jak osiągnąć wysoką efektywność w błękitnym i czerwonym oceanie marketingu.

Ponad 100 zadowolonych Klientów, ponad 300 przeszkolonych osób, a nam ciągle mało. Już więcej niż 9 lat spędzili użytkownicy na wykonanych przez agencję interaktywną Wrocław stronach internetowych. Dzięki temu o Twoim Kliencie wiemy wszystko, a nawet i więcej. Nie uznajemy kompromisów. Dlatego warto kliknąć w jeden z przycisków poniżej.

 

Konfigurator Kontakt

Rekiny Mobile Menu