Efektywność pracy - 10 niezbędnych narzędzi

Codzienna praca wymaga od nas dyscypliny. Musimy dbać o to, żeby efektywnie wykorzystać cały dzień i nie generować tzw. "zaległości". Łatwo przychodzi nam ocenianie pracy innych, czyli standardowe "ja zrobiłbym to lepiej/szybciej".

Jak jednak ocenić swoją pracę i zwiększyć własną efektywność? Przecież często mamy "aż" tyle roboty z odbieraniem maili, odbieraniem telefonów czy siedzeniem na Facebooku, że nie ma kiedy popracować!

Poniżej lista 10 subiektywnie wybranych, darmowych narzędzi, które pomogą Tobie zoptymalizować codzienną pracę.

Gmail - www.mail.google.com

Gmail to najpopularniejsza skrzynka pocztowa od Google, która oferuje wiele innowacyjnych funkcjonalności. Korzystasz na co dzień z Outlooka? Problem z tym, że żeby sprawdzić skrzynkę musisz mieć przy sobie komputer na którym jest Outlook albo poprzez imap synchronizować kolejny komputer. Gmail umożliwia konfigurację i pobieranie maili, tak jak klasyczny program, a dostęp do tego produktu Google mamy z każdego miejsca na Ziemi gdzie dostępny jest Internet.

Dodatkowe korzyści to możliwość synchronizacji poczty z komórką np. w Androidzie czy system automatycznego przypisywania etykiet do wiadomości. Zakładając konto na Gmailu otrzymujesz również 15 Gb miejsca na pocztę oraz dostęp do szerokiej gamy dodatkowych produktów od Google.

Gmail

Kalendarz Google - www.google.com/calendar

Jeśli posiadasz już konto na Gmailu warto zainteresować się planowaniem swoich prac w Kalendarzu Google. Najważniejsza cecha kalendarza to możliwość udostępniania zaplanowanych zadań swoim współpracownikom. Rozwiązanie to daje możliwość szybkiego planowania prac dla grupy osób. Dodatkowe korzyści to system powiadomień (mailowy bądź smesowy) oraz kompatybilność z każdym urządzeniem mobilnym opartym o system Android. 

Kalendarz Google

Dokumenty Google - https://www.google.pl/intl/pl/docs/about/ 

Wyobrażasz sobie darmowego Microsoft Office'a z możliwością łatwego tworzenia i równoległego edytowania dokumentów przez nawet kilkanaście osób na raz? Nie musisz mieć aż tak dużej wyobraźni! Po prostu wejdź na Dokumenty Google. To darmowe narzędzie, również połączone z Gmailem, pozwoli Ci zapomnieć o przesyłaniu poprawionego pliku Excel'a do Klienta. Wszystko w Google Docs dzieje się w chmurze, a dzięki temu możemy udostępniać dokumenty wskazanym osobom. 

Dodatkowe korzyści to możliwość tworzenia prezentacji, czy ankiet do wypełniania online. Każdy z tych dokumentów możemy posortować i umieścić w konkretnym katalogu. Oczywiście bez problemu pobierzemy dany dokument, żeby wyedytować go w programie desktopowym.

Dokumenty Google

Rescue Time - www.rescuetime.com 

Zdarza się, że pracujemy z komputerem i telefonem komórkowym nawet po kilkanaście godzin dziennie. Ile godzin z tego czasu wykorzystujemy na efektywną pracę (zadania które pozwalają nam zarabiać i rozwijać się), a ile na pracę jałową (ciągłe sprawdzanie maila, nieefektywne telefony czy "siedzenie" na Facebook'u)?

Rescue Time to idealne narzędzie do samokontroli. Instalujemy aplikację na komputerze oraz na telefonie. Aplikacja na bieżąco oznacza ile czasu w ciągu dnia spędziliśmy dzwoniąc a ile pisząc maile. Każde z zadań możemy posortować i przypisać mu tag (efektywne, neutralne, nieefektywne). Rescue Time podlicza naszą produktywność na koniec każdego dnia, miesiąca czy roku. Pozwala to porównywać różne okresy i niwelować nasze złe przyzwyczajenia.

Zadania mogą być również sortowane po kategoriach, co umożliwia łatwe sprawdzenie na jaki obszar poświęcamy najwięcej czasu w dniu pracującym. 

Rescue Time

Pulpit zdalny Chrome - Link

Czasami potrzebujesz dostępu do komputera z pracy, a jesteś w domu? A może chciałbyś mieć dostęp do swojego komputera z komórki? Kiedyś wymagało to wiele konfiguracji, a dzisiaj wystarczy prosta aplikacja do przeglądarki Chrome i możesz korzystać bezpiecznie ze swoich danych na całym świecie. Narzędzie to pozwala w pełni zarządzać komputerem, tak jakbyśmy właśnie przed nim siedzieli.

Pulpit zdalny Chrome

KanBanFlow - Link 

KanBan to słowo pochodzące z języka japońskiego, które oznacza w wolnym tłumaczeniu "spis widoczny". Spis ten pochodzi z metodologii Lean Manufacturing rozpowszechnionej przez firmę Toyota. Nasza wtyczka do przeglądarki Chroma umożliwia sortowanie zadań do zrobienia z podziałem na: na dzisiaj, do zrobienia, w trakcie, wykonane. Umożliwia również mierzenie czasu dla każdej czynności, a dzięki temu zarządzanie efektywnością pracy.

KanBanFlow

Evernote - www.evernote.com/intl/pl

Evernote to najlepszy notatnik na rynku, synchronizujący notatki pomiędzy wieloma urządzeniami. Można w nim zapisywać proste listy lub skomplikowane dane. Umożliwia sortowanie zdjęć czy udostępnianie innej osobie ważnych informacji niezbędnych do wspólnego ukończenia pracy.

Evernote

MyLiveChat - www.mylivechat.com 

MyLiveChat to komunikator umożliwiające bezpośredni kontakt z Klientem poprzez stronę internetową. Jeśli jesteś zalogowany w systemie to osoba będąca na Twojej stronie www może nawiązać z Tobą bezpośredni chat czyli rozmową online. System ten umożliwia obsługę Klienta przez dedykowane osoby, a co za tym idzie oszczędność czasu i zmniejszenie kosztów połączeń. 

Dodatkowy atut to możliwość wywołania rozmowy z użytkownikiem strony www przez jej administratora. W oprogramowaniu tym widzisz listę IP użytkowników znajdujących się na Twojej stronie i możesz wskazać z kim właśnie chcesz rozpocząć rozmowę.

MyLiveChat

Offtime - www.offtime.app 

Dziś telefony potrafią tak mocno nam przeszkadzać, że nie jesteśmy w stanie skupić się na pracy. Rozwiązaniem tego problemu jest aplikacja Offtime, która umożliwia ustawienie selektywnego wyłączania powiadomień z telefonu komórkowego. Możemy również włączyć automatyczne informacje zwrotne (SMS) związane z zaangażowaniem w pracę.

Dzwoniący telefon to, według badań, element najsilniej wpływający negatywnie na naszą produktywność. Producenci smartphonów wprowadzili także dodatkowe elementy, które przeszkadzają nam na co dzień w pracy: powiadomienia o mailach, powiadomienia systemowe czy powiadomienia z portali społecznościowych. Wyłącz je sprawnie na określony czas za pomocą systemu Offtime.

Offtime

Trello - www.trello.com 

Na deser sprawdź Trello. To narzędzie, które łączy w sobie wiele z wyżej opisanych funkcjonalności: od planowania, przez listy "to do", aż po uwspólnianie prac i komentarze. Pozwala również organizować prace dla zespołu osób.

Trello

A na koniec ;) Efektywność własna

Przeczytaj także

Szukasz efektywnej agencji interaktywnej?

Efektywność to najważniejszy parametr cechujący skuteczne działania w Internecie. Agencja marketingowa RekinySukcesu.pl wie jak osiągnąć założone cele w błękitnym i czerwonym oceanie marketingu online.

Ponad 300 zadowolonych Klientów, ponad 2 000 przeszkolonych osób, a nam ciągle mało. Sumując wszystkie dane, użytkownicy spędzili już łącznie ponad 90 lat na wyprodukowanych przez nas stronach internetowych. Dzięki temu o Twoim Kliencie wiemy wszystko, a nawet i więcej. Nie uznajemy kompromisów. Dlatego warto kliknąć jeden z przycisków poniżej.

Zobacz inne:

close
keyboard_arrow_up