Remarketing - "karta na punkty"

Kto z Was posiada "kartę na punkty"? Przykłady to:

  • ClubCard - Tesco;
  • Vitay - Orlen;
  • LifeStyle - SuperPharm.

Większość z nas ma choćby jedną kartę na punkty i używa jej. Dla konsumenta taka karta to użyteczne nagrody: stary czajnik, sitko tylko do makaronu spaghetti czy zniżka 5% na piwo:)

W systemie ClubCard, dla Tesco, taka karta to znakomite narzędzie do badania zachowań konsumenckich oraz do remarketingu, czyli celowanej reklamy dla osób już zainteresowanych produktem bądź usługą, albo dla Klientów. (Czyli jak lubimy piwo Tyskie i dużo go kupujemy to będziemy dostawali reklamę z promocją na piwo Tyskie).

Teraz my również możemy stać się nadawcami reklam remarketingowych dla Klientów którzy już odwiedzili Twoją stronę www, dzięki remarketingowi z połączenia sił Google Analytics i Google Adwords.

W tym momencie powinno paść pytanie: Po co reklamować się wśród osób które już odwiedziły moją stronę internetową? Ano dlatego, że działa to według zasady - jeśli ktoś już trafił na Twoją stronę www to reklama celowana tylko dla tej osoby będzie skuteczniejsza, niż dla osób które na Twojej stronie www wcześniej nie były. Jest to również element budowania lojalności dla stałych Klientów - użytkowników.

Jak to działa?

Wszystko zaczyna się od stworzenia w Google Analytics tzw. list remarketingowowych. Może to być np. zestawienie użytkowników, którzy spędzili na stronie więcej niż 20 minut. Można również zebrać osoby, które odwiedziły np. więcej niż 3 podstrony bądź jedną - interesującą nas - podstronę. Tylko im wyświetlą się reklamy Google Ads (AdWords). W ten sposób można przygotować ofertę stworzoną z myślą o potrzebach konkretnych użytkowników Internetu.

Jakie są zalety remarketingu?

  • pewność, że wyświetlasz reklamę wśród użytkowników zainteresowanych Twoim produktem lub usługą;
  • wiesz dokładnie czym jest Klient zainteresowany i dokładnie to mu reklamujesz;
  • cross-selling - oferujesz usługi bądź produkty komplementarne, zestawy lub dodatki do wcześniejszego zakupu;
  • branding - następuje wzrost świadomości marki, bo użytkownik ma wrażanie jakby Twoje reklamy były wszędzie;
  • takie kampanie Adwords, według badań, charakteryzują się największym zwrotem z inwestycji (ROI).

Trzeba zwrócić uwagę, że remarketing bardzo silnie opiera się również o pliki cookies, czyli tzw. ciasteczka. Stosując taką kampanię musimy użytkownikowi jasno przedstawić politykę prywatności. Wymaga od nas tego również firma Google. Więcej o ciasteczkach można przeczytać w tym artykule.

Szukasz efektywnej agencji interaktywnej?

Efektywność to najważniejszy parametr cechujący skuteczne działania w Internecie. Agencja marketingowa RekinySukcesu.pl wie jak osiągnąć założone cele w błękitnym i czerwonym oceanie marketingu online.

Ponad 300 zadowolonych Klientów, ponad 2 000 przeszkolonych osób, a nam ciągle mało. Sumując wszystkie dane, użytkownicy spędzili już łącznie ponad 90 lat na wyprodukowanych przez nas stronach internetowych. Dzięki temu o Twoim Kliencie wiemy wszystko, a nawet i więcej. Nie uznajemy kompromisów. Dlatego warto kliknąć jeden z przycisków poniżej.

Zobacz inne:

close
keyboard_arrow_up