Single Page Application — Szybkość oraz optymalizacja

Single Page Application to w skrócie podejście do tworzenia stron internetowych polegające na jednorazowym załadowaniu całego wyglądu strony. Wraz z wykonywaniem różnych operacji przez użytkownika, strona pobiera i podmienia wyłącznie te dane, które potrzebuje. No dobrze, ale co w związku z tym? Takie podejście ma swoje wady oraz zalety. Pokrótce postaram się je rozjaśnić.

Jakie są plusy aplikacji Single Page Application oraz stron typu SPA?

Strona SPA działa dużo szybciej, ponieważ widok naszej strony lub aplikacji jest tworzony wyłącznie raz, a poszczególne elementy są podmieniane wyłącznie, gdy jest to konieczne. Dzięki temu zabiegowi nasza przeglądarka wykonuje, mniejszą ilość operacji, co wiąże się ze zwiększoną efektywnością oraz wrażeniem, że kliknięty przycisk od razu zareagował.

Przy Single Page Application Serwer jest mniej obciążony, wysyłając zapytania tylko o konkretne dane, których jeszcze nie posiadamy. Wykonując część operacji po stronie klienta, a nie na serwerze, przyczyniamy się do zoptymalizowania obciążenie naszego serwera. Dzięki czemu jesteśmy w stanie obsłużyć większą ilość osób mniejszym kosztem.

Mniejsze ilości przesyłanych danych (tak, zgadza się!) pomimo tego, iż strona ładuje wszystkie dane na samym początku, to i tak podczas tych działań zużywa mniej danych. Dlaczego? Ponieważ w Single Page Application pobierane dane są unikalne, nie pobieramy dwa razy tych samych informacji, w przypadku klasycznego podejścia za każdym przejściem do innej zakładki pobieram od nowa wszystkie elementy, łącznie z tymi, które już posiadamy.

Minusy aplikacji SPA

Czas wytworzenia oraz nakład pracy włożony w stworzenie takiej aplikacji jest większy, co wiąże ze sobą dodatkowe koszta, dlatego tworzenie małych stron staje się nieopłacalne, gdyż efekt dla strony z jedną zakładką będzie praktycznie niezauważalny.

Pozycjonowanie stron tego typu wymaga również większego nakładu pracy. W obecnej chwili roboty indeksujące Google nie radzą sobie ze strona typu Single Page Application, co przyczynia się do tworzenia rozwiązań przystosowanych dla robotów.

Jak rozpoznać SPA?

Świetnym przykładem stron tego typu są między innymi ebiegi.pl czy też facebook.com. Ludzie często mylą strony, które są bardzo długie, tak zwany typ One Page ze stronami typu SPA. Główna różnica, która występuję, pomiędzy tymi typami jest taka, że SPA może mieć kilka zakładek z różnymi adresami url. Natomiast One Page to wyłącznie jedna strona gdzie menu scrolluje naszą stronę do odpowiednich sekcji, nie przenosząc nas na nowy adres url.

Podsumowanie

Single Page Application to rozwiązanie idealnie sprawdzające się, jeżeli tworzymy rozbudowaną stronę lub aplikację. Dzięki aplikacji SPA nie tylko przyśpieszymy stronę, ale również zoptymalizujemy obciążenie naszego serwera, natomiast aplikacja stanie się bardziej przyjazna dla użytkowników.

keyboard_arrow_up

Szukasz efektywnej agencji interaktywnej?

Na naszą efektywność składa się ponad 10-letnie doświadczenie, stale rozwijająca się kadra specjalistów i rzetelne oraz uczciwe podejście do Klienta. Wiemy jak osiągnąć założone cele w błękitnym i czerwonym oceanie marketingu online.

Agencja marketingowa RekinySukcesu.pl to ponad 350 zadowolonych Klientów, ponad 2 000 przeszkolonych osób, ponad 500 tys. zł obsługiwanego w roku budżetu w kampaniach PPC. Sumując wszystkie dane, użytkownicy spędzili już łącznie ponad 90 lat na wyprodukowanych przez nas stronach internetowych. A nam ciągle mało. Nie uznajemy kompromisów. Dlatego warto kliknąć jeden z przycisków poniżej i umówić się na wizytę we Wrocławiu, Kłodzku lub na spotkanie online.

Zobacz inne:

close
keyboard_arrow_up