Trendy w projektowaniu stron internetowych 2022

Rok 2021 powoli dobiega końca. Czy będziemy za nim tęsknić? Czy minął nam dobrze? Naszym zdaniem to nie ma tak, że dobrze albo że niedobrze… Istotne jest to, że niebawem rozpoczniemy kolejny rok, a co za tym idzie, wdrożymy wiele nowych projektów, które będą jeszcze lepsze od tegorocznych. Wszystko idzie naprzód, technologia się rozwija, zwiększają się możliwości, zwłaszcza w sferze internetowej. Dlatego oprócz tego, że zdecydowanie zamierzamy z tego korzystać i oferować naszym klientom jak najlepsze rozwiązania owiane idealnie dopasowaną szatą graficzną, postanowiliśmy również (tak jak w zeszłym roku), podzielić się z wami naszymi przewidywaniami w kwestii trendów w projektowaniu stron internetowych w roku 2022. Zaczynajmy więc!

1. Poczucie bezpieczeństwa

W ciągu ostatnich lat na świecie wydarzyło się wiele rzeczy mających wpływ na nasze emocje, między innymi pandemia COVID-19, która wywołała i wciąż wywołuje ogromny niepokój i obawę. Dlatego w roku 2022 strony internetowe powinny wywoływać w odbiorcach poczucie bezpieczeństwa i wzbudzać zaufanie użytkowników, dzięki czemu stworzymy dla użytkownika spokojną odskocznię od problemów i stresów codziennej rzeczywistości. Możemy osiągnąć taki efekt poprzez odpowiednio zaprojektowaną, intuicyjną strukturę strony oraz użycie odpowiednich barw (w tym poście piszemy więcej o psychologii koloru).

Trendy graficzne w WWW

Źródło: www.dribbble.com

2. Prostota i wygoda

Kontynuując ciąg przyczynowo-skutkowy z punktu pierwszego, ludzie na przestrzeni ostatnich miesięcy/lat borykają się z wieloma problemami, których sytuacja pandemiczna nam jedynie dołożyła. Dlatego jako właściciele naszej strony internetowej nie powinniśmy im dokładać kolejnych problematycznych zadań. Nasza strona internetowa powinna być bardzo intuicyjna i przejrzysta, dzięki czemu użytkownicy będą mogli z łatwością zrobić to, po co ją odwiedzili. W parze z intuicyjnie rozplanowaną stroną świetnie będzie szedł minimalizm zastosowany w projekcie graficznym.

Trendy graficzne w WWW - Prostota i wygoda

Źródło: www.dribbble.com

3. Ciemny motyw

Wspominaliśmy o tym już w poście dotyczącym trendów w projektowaniu stron internetowych na obecny rok i jak widzimy faktycznie coraz więcej stron i portali wprowadza tę funkcjonalność. Przewidujemy, że w przyszłym roku trend ten będzie ciągle rósł i jeszcze więcej stron internetowych zdecyduje się na wprowadzenie ciemnego motywu jako opcja domyślna lub jako możliwość wyboru.

Źródło: www.dribbble.com

4. Intensywne, wyróżniające się kolory

Odważne, jasne i nasycone kolory pozwolą Twojej marce wyróżnić się spośród innych, przytłumionych i “miękkich” kolorów, które wiele firm wybrało w ciągu ostatnich kilku lat. Oczywiście musimy używać tych barw w sposób kontrolowany i z umiarem, aby odwiedzający naszą stronę internetową nie mieli poczucia, że są “atakowani” jaskrawymi barwami.

Trendy graficzne w WWW - kolory

Źródło: www.dribbble.com

5. Interaktywność - mikro interakcje i mikro animacje

Jako użytkownicy uwielbiamy kiedy coś się dzieje na stronie, kiedy coś się rusza i animuje, zwłaszcza jeśli to dzięki nam! Dlatego właśnie jednym z trendów, które w przyszłym roku z pewnością będzie rósł, jest wprowadzanie większej ilości elementów interaktywnych, które reagują choćby na najechanie na nie kursorem, jak np. ikony w menu czy zdjęcia podczas scrollowania strony.

Źródło: www.dribbble.com

6. Organiczne kształty

Organiczne, czyli mające swoje podstawy w przyrodzie, a nie w inżynierii czy technice, czyli głównie owalne i nieregularne kształty. Kształty geometryczne królowały na stronach internetowych jeszcze do niedawna, jednak przewidujemy, iż w tym roku dużo lepiej odbierane będą właśnie kształty organiczne. Podświadomie wydają się one dla użytkowników bardziej bezpieczne i naturalne, a co za tym idzie godne zaufania.

Trendy graficzne w WWW - organiczne kształty

Źródło: www.dribbble.com

7. Łączenie zdjęć z elementami graficznymi

Wszystko idzie do przodu w zatrważającym tempie, więc i sposób prezentacji treści na stronach internetowych nie może stać w miejscu, dlatego przewidujemy, że w przyszłym roku nie wystarczy standardowa prezentacja zdjęć (pomijając sekcję z galerią), będziemy musieli bardziej się postarać, aby uatrakcyjnić nasze fotografie, jednym z takich sposobów jest właśnie nakładanie elementów graficznych na nie lub wokół nich, dzięki czemu wyróżnią się i rzucą w oczy.

Trendy graficzne w WWW - Łączenie zdjęć z elementami graficznymi

Źródło: www.dribbble.com

8. Elementy 3D

Trójwymiarowe modele prezentowane na stronie internetowej zdecydowanie podbiją poziom graficzny naszej strony, dzięki czemu łatwiej zapadniemy w pamięć odbiorcy. Dodatkowym atutem będzie, jeśli ów elementy będą interaktywne, będziemy mogli nimi obracać lub je przesuwać. Już dziś możemy znaleźć wiele stron, które dzięki atutom 3D zdobyły wiele nagród, np. na popularnej stronie awwwards.com. Bardzo istotną kwestią przy wprowadzaniu takich elementów na stronę będzie również sposób, w jaki to robimy i optymalizacja, aby pomimo trójwymiarowych, interaktywnych grafik na stronie, pozostawała ona w miarę możliwości lekka i nie sprawiała problemów podczas jej ładownia.

Źródło: www.dribbble.com

9. Efekt matowego szkła

Jest to efekt, który coraz częściej możemy zauważyć, surfując po internecie. Nadaje on stronom internetowym klasy i wydźwięku premium, będąc przy okazji lekkim dla oka.

Trendy graficzne w WWW - Efekt matowego szkła

Źródło: www.dribbble.com

Podsumowanie

Jak możemy zauważyć, kilka z trendów w projektowaniu stron internetowych na rok 2022 jest ściśle powiązanych z emocjami użytkowników i ma być pewnego rodzaju lekarstwem i odskocznią od pandemicznych realiów, mającą zapewnić użytkownikom poczucie bezpieczeństwa i spokoju. Oprócz tego design stron internetowych będzie się skłaniał w kierunku bardziej zaawansowanych i przykuwających oko sposobów prezentowania treści, takich jak 3D, mikro animacje czy grafiki wplecione w fotografie.

keyboard_arrow_up

Szukasz efektywnej agencji interaktywnej?

Na naszą efektywność składa się ponad 10-letnie doświadczenie, stale rozwijająca się kadra specjalistów i rzetelne oraz uczciwe podejście do Klienta. Wiemy jak osiągnąć założone cele w błękitnym i czerwonym oceanie marketingu online.

Agencja marketingowa RekinySukcesu.pl to ponad 350 zadowolonych Klientów, ponad 2 000 przeszkolonych osób, ponad 500 tys. zł obsługiwanego w roku budżetu w kampaniach PPC. Sumując wszystkie dane, użytkownicy spędzili już łącznie ponad 90 lat na wyprodukowanych przez nas stronach internetowych. A nam ciągle mało. Nie uznajemy kompromisów. Dlatego warto kliknąć jeden z przycisków poniżej i umówić się na wizytę we Wrocławiu, Kłodzku lub na spotkanie online.

Zobacz inne:

close
keyboard_arrow_up