Jak zwiększyć zasięgi na tiktoku: 10 najważniejszych strategii

| zaktualizowano:

Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z TiktTokiem, czy też opublikowałeś już kilka filmików, z pewnością chciałbyś zmaksymalizować swoje zasięgi. Uprzedzam cię jednak, że zajmie to trochę więcej niż tylko bezmyślne powielanie najnowszych trendów z nadzieją, że w magiczny sposób jeden z Twoich filmów stanie się viralem. TikTok to stale rozwijająca się platforma, na której codziennie pojawiają się miliony filmów, a więc wyróżnienie się tam, wymaga zaplanowania odpowiedniej strategii.

W tym artykule pomogę Ci świadomie tworzyć Twoje treści w taki sposób, aby od samego początku mieć jak największe zasięgi. Musisz wiedzieć, że tworzenie kreatywnych filmów wpisujących się w aktualne trendy to tylko jeden krok w budowaniu udanej obecności na TikToku. Najważniejsze to sprawić, by ludzie faktycznie chcieli oglądać Twoje filmy!

Z mojego wpisu poznasz 10 kluczowych strategii, które pozwolą Ci uzyskać więcej wyświetleń na TikToku. Dowiesz się, jak działa algorytm TikToka, a także przeczytasz o kilku hackach, dzięki którym Twoje filmy będą miały większą oglądalność.

Jednak zacznijmy od podstaw!

Co musisz wiedzieć o wyświetleniach na TikToku?

Zanim przejdziemy do wszystkich strategii i hacków, aby uzyskać więcej wyświetleń na TikToku, przeprowadźmy szybkie “szkolenie” na temat podstaw aplikacji. Zrozumienie działania TikToka pomoże Ci wykorzystać poniższe sztuczki na swoją korzyść!

Czym jest “wyświetlenie” na Tiktoku?

Różne platformy mediów społecznościowych mierzą "oglądalność" na różne sposoby, ale na TikToku jest to bardzo proste: w momencie, gdy Twój film zaczyna się odtwarzać,od razu zostaje naliczone jedno wyświetlenie.

Jeśli film jest automatycznie odtwarzany, zapętlony, lub widz wraca do oglądania go wielokrotnie, to wszystko jest liczone jako nowe odsłony. (Kiedy jednak oglądasz swoje własne wideo, te odsłony nie są liczone).

Czy wyświetlenia na TikTok są prawdziwe?

Tak, w dużej mierze tak. W rzeczywistości TikTok ma dość surową politykę dotyczącą fałszywych wyświetleń. Jeśli TikTok “dowie się”, że zapłaciłeś za oglądanie Twoich filmów przez boty, liczba wyświetleń zostanie zredukowana do zera, a Twoje konto utraci zasięgi, nawet jeśli samodzielnie budowałeś je przez długi czas i tylko jeden z filmów miał fałszywą oglądalność.

Czy TikTok płaci za oglądanie?

W Polsce niestety nie!

TikTok uruchomił swój Fundusz Twórców w sierpniu 2020 roku, aby zaoferować wypłaty dla najbardziej popularnych i odnoszących sukcesy użytkowników platformy lub, jak opisuje to sam TikTok:

"Poprzez TikTok Creator Fund nasi twórcy będą mogli realizować dodatkowe zarobki nagradzając ich, za troskę i poświęcenie, jakie wkładają w kreatywne łączenie się z publicznością, która jest zainspirowana ich pomysłami".

Póki co fundusz ten jest jedynie dostępny dla użytkowników z USA, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Hiszpanii i Włoch. Nie ma standardowej opłaty (kwota dostępna w Funduszu Twórców zmienia się codziennie), ale są oni w stanie zarobić od około 0,02 do 0,04 USD za 1000 wyświetleń.

Ile wyświetleń potrzeba, aby film stał się viralem?

W momencie kiedy umieszczasz film na TikToku, zostaje on wyświetlony około 300-500 przypadkowym użytkownikom. Jeżeli około 70% tych użytkowników obejrzy Twój film w większości, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że stanie się on viralowy.

Jak zdobywać wyświetlenia na TikTok

W przeciwieństwie do innych platform mediów społecznościowych, na TikToku wyświetlenia są najważniejsze względem innych interakcji (np. polubień i komentarzy). Innym ważnym czynnikiem jest metryka ukończenia, czyli to ile razy ktoś obejrzał Twój film do końca. Teraz kiedy posiadasz już najważniejsze informacje, pozwól, że pokażę Ci kilka wskazówek, które pomogą Ci zmaksymalizować potencjał dodawanych przez Ciebie materiałów!

1. HASHTAGI

Hashtagi są przede wszystkim istotnym mechanizmem tego, jak TikTok pomaga swoim użytkownikom odkrywać nowe treści. Jeśli ktoś ogląda filmik z tym samym hashtagiem, którego użyłeś, to jest duża szansa, że zobaczy również Twoją publikację później. Jednak użycie takich hashtagów jak #FYP, #ForYouPage, #dc, #DlaCiebie wbrew pozorom wcale nie pomoże twojemu filmowi znaleźć się w zakładce „Dla Ciebie”. Zadbaj, aby używane przez Ciebie hashtagi były tematycznie zgodne z treścią filmu.

Co prawda podążanie w tej kwestii za trendami również może okazać się przydatne, ale tylko w momencie, kiedy używany przez Ciebie hashtag faktycznie nawiązuje do treści filmu.

2. TEMATYCZNE OPISY FILMÓW

Podobnie jak w przypadku użycia odpowiednich hashtagów, używanie słów kluczowych w opisie filmu może pomóc TikTokowi zorientować się, komu pokazać Twój film. Opis pomaga dać aplikacji trochę więcej kontekstu do tego, co dzieje się na Twoim materiale.

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z potencjału opisów pod filmami i wstawia w nie jedynie emotki lub hashtagi. Ze swojej strony polecamy jednak przetestowanie nieco bardziej obszernych opisów, nawiązujących do treści wideo.

3. TWÓRZ TREŚCI KRÓTKIE I TREŚCIWE

Chociaż filmy TikTok mogą mieć teraz długość do trzech minut, filmy poniżej 30 sekund mają większe szanse na wylądowanie na FYP.

Główną zasadą podczas tworzenia TikToków powinno być dążenie do jak najbardziej treściwego, choć krótkiego wideo. Cała platforma opiera się na tego typu formatach, a odbiorcy nie są nastawieni na przyswajanie angażujących filmów o maksymalnej długości. Jeśli chcesz, aby stworzone przez Ciebie wideo okazało się viralem, postaw na kilkunasto — maksymalnie kilkudziesięciosekundowe filmy.

4. UŻYWAJ TRENDUJĄCYCH DŹWIĘKÓW

Hashtagi nie są jedynym elementem TikToka, który ma swój własny cykl trendów. Dźwięki również mają tendencję do przechodzenia przez fale popularności. Miej uszy wyczulone na powtarzające się klipy dźwiękowe, które być może będziesz mógł wykorzystać, ponieważ używanie trendujących utworów i dźwięków również może pomóc Twoim filmom stać się viralami. W aplikacji masz możliwość odkrywać trendy dźwiękowe, klikając przycisk Utwórz (+) w aplikacji, a następnie stukając Dodaj dźwięk. Tutaj zobaczysz najpopularniejsze obecnie klipy dźwiękowe z podziałem na kategorię.

Dobrym pomysłem jest również zapisywanie dźwięków, jakich używają Twoi ulubieni twórcy - możesz znaleźć je później w zakładce “zapisane” i nagrać swoją wersję filmu!

5. NAGRYWAJ DUETY

Na TikToku mamy możliwość nagrywania duetów. Jest to nagranie filmu z podzielonym ekranem w celu uwiecznienia przykładowo swojej reakcji na inny już opublikowany materiał. Duety są świetnym sposobem na wykorzystanie czyjegoś dużego follow-upu i być może sprawią, że Twoje treści zostaną dostrzeżone przez jego fanów.

6. ZADBAJ, ABY OGLĄDALI TWOJE FILMY DO KOŃCA

Choć prawdą jest, że użytkownicy muszą obejrzeć tylko ułamek sekundy Twojego filmu, abyś mógł zdobyć wyświetlenie, to tak naprawdę bardzo ważne jest, aby oglądali go do samego końca.

Dzieje się tak dlatego, że algorytm TikTok traktuje priorytetowo filmy z wysokim wskaźnikiem ukończenia (watch time). Chce on serwować wysokiej jakości treści jako rekomendacje For You Page.

Ale jak utrzymać uwagę odbiorców "do samego końca"? Pobaw się ich ciekawością i zaoferuj jakościowe treści. Zwróć ich uwagę w pierwszych sekundach filmu obietnicą tego, co będzie, jeśli będą się trzymać twoich wskazówek z filmu. Taka taktyka idealnie nadaje się do filmów instruktażowych czy przepisów. Pamiętaj również, aby używać nagłówków budujących napięcie, przykładowo „Nie pomijaj tego filmu, ponieważ musisz to zobaczyć!”.

Pamiętaj jednak, aby nie stosować nadmiernie clickbaitów, ponieważ odbiorca, który poczuje, iż jego czas został zmarnowany, zapewne niechętnie wyświetli inne Twoje filmy. Postaraj się konstruować je w taki sposób, aby na początku jak najbardziej zainteresować użytkownika aplikacji, w trakcie utrzymać jego uwagę, a na końcu zdradzić najważniejsze informacje.

7. STWÓRZ PLAYLISTY

Playlisty na TikToku to stosunkowo nowa funkcja, która pozwala twórcom organizować swoje filmy w listy odtwarzania. Dzięki temu widzowie mogą łatwo konsumować filmy, które są podobne do treści, które już im się spodobały.

Playlisty znajdują się na górze Twojego profilu, ponad regularnie publikowanymi lub przypiętymi filmami.

8. PRZEŁĄCZ NA KONTO PROFESJONALNE

Przełączenie na konto profesjonalne może nie da awansu Twoim filmom w zakładce “Dla Ciebie”, ale zarówno konta Creator, jak i Business dają Ci dostęp do metryki ze statystykami, która z pewnością może pomóc Ci lepiej analizować i rozumieć Twoich odbiorców.

Przełączenie się na konto Business lub Creator TikTok jest proste. Wystarczy przejść do zakładki zarządzania kontem i „przełącz na konto business”. Wybierz kategorię pasującą do Twojego profilu i już wszystko jest gotowe, abyś mógł zagłębić się w dane!

Informacje dostępne w statystykach pomogą ci dowiedzieć się, kim są Twoi obecni odbiorcy, kiedy są online i jaki rodzaj treści lubią oglądać — wszystko to jest pomocne w budowaniu kalendarza treści i planowaniu najlepszego czasu na publikacje. Postaraj się jak najlepiej poznać swoich odbiorców. Zwróć uwagę na to, jakiej są płci, w jakim są mniej więcej wieku, itp. Planując tworzenie kolejnych filmów, koniecznie pamiętaj o tych informacjach!

A jeżeli już o czasie publikacji mówimy...

9. PUBLIKUJ TREŚCI W ODPOWIEDNIM CZASIE

W prostych słowach, jeżeli publikujesz posty, gdy nikt nie korzysta z aplikacji, na pewno nie będziesz miał wyników, jakie oczekujesz. Powinieneś więc sprawdzić w statystykach, o których mówiliśmy w poprzednim podpunkcie, kiedy Twoi widzowie są najbardziej aktywni. Pozwoli ci to zmaksymalizować Twoje wyniki!

Tutaj znów przydatne będzie przyjrzenie się swojej widowni. Jeśli wiesz, że oglądają Cię głównie osoby w wieku szkolnym, możesz publikować treści około godziny 15:00-16:00. Jeśli chcesz komunikować do starszych użytkowników aplikacji, postaw na godziny wieczorne.

10. TWÓRZ FILMY WYSOKIEJ JAKOŚCI

Upewnij się, że Twoje filmy są nagrywane w jak najwyższej jakości. Zadbaj o przyzwoite oświetlenie oraz jakość dźwięku a na koniec upiększ swój film przy pomocy edycji, a ludzie zdecydowanie bardziej będą skłonni do oglądania go.

TikTok ma tendencję do priorytetowego traktowania wysokiej jakości filmów w zakładce „Dla Ciebie”, więc staraj się, aby Twoje filmy właśnie takie były. Dla bonusowych „punktów” możesz również spróbować użyć, któregoś z trendujących filtrów TikTokowych!

GDZIE SZUKAĆ INSPIRACJI NA SWOJE FILMY?

Znasz już podstawy, wiesz, na co zwrócić uwagę, ale nadal nie masz pomysłu, gdzie szukać inspiracji na swoje kolejne publikacje? Odpowiedź jest banalnie prosta… inspiracje znajdziesz w zakładce “Dla Ciebie”!

To tam odszukasz wszelkich treści, jakie najlepiej odpowiadają Twoim upodobaniom, w tym najlepiej dopasowane do Ciebie trendy. Dobrą drogą w osiąganiu popularności na TikToku jest odwzorowywanie ich, na swój indywidualny sposób. Musisz jednak wiedzieć, że trwają one zazwyczaj bardzo krótko i mogą już za kilka dni zostać zastąpione nowymi, dlatego staraj się zawsze być na bieżąco!

Zajrzyj czasami także do biblioteki trendów z pozycji desktopu. To miejsce, gdzie masz możliwość skorzystania z wyszukiwarki najpopularniejszych efektów na całym świecie, jak i w kraju. Jeśli szukasz hashtagów, jakie warto umieścić w swoim filmie, zaznacz filtrowanie na “najpopularniejsze # w Polsce” i sprawdź, jakich z nich najczęściej używają inni twórcy!

JEDNA, NAJWAŻNIEJSZA RADA W BUDOWANIU POPULARNOŚCI NA TIKTOKU TO…

Stwórz swój własny styl! Spraw, aby wszystkie publikowane przez Ciebie treści miały elementy wspólne — oświetlenie, podobny początek, czy okładki. To sprawi, że nawet jeśli trafisz do użytkownika oglądającego setki TikToków dziennie, masz szansę na to, iż Cię zapamięta! Często przywiązujemy się do danych twórców nie ze wzgledu na to, jak wartościowe czy mądre filmy publikują, ale ze względu na ich charakter, poczucie humoru, czy estetykę. Wykorzystaj tę szansę i wyrób sobie swój własny styl!

JAK ZWIĘKSZYĆ ZASIĘGI NA TIKTOKU - PODSUMOWANIE

Teraz kiedy już wiesz, jak zmaksymalizować potencjalne wyświetlenia generowane przez Twoje filmy, możesz w pełni zacząć korzystać z mocy zasięgowych, jakie daje TikTok!

A oto zbiór wszystkich naszych rad:

  • używaj # odpowiednio dopasowanych do Twoich filmów, a jednocześnie aktualnie popularnych w Twoim kraju,
  • twórz opisy zawierające słowa kluczowe, nawiązujące do treści wideo,
  • postaw na krótkie i zwięzłe materiały,
  • używaj trendujących dźwięków w swoich filmach,
  • wypróbuj nagrywanie duetów,
  • dbaj o to, aby odbiorcy oglądali Twoje filmy do końca,
  • Twórz playlisty,
  • przełącz swoje konto na profesjonalne i zapoznaj się ze statystykami,
  • publikuj o odpowiednich godzinach,
  • postaw na jakość,
  • STWÓRZ SWÓJ WŁASNY STYL!

Pamiętaj, że TikTok to jedna z najszybciej rozwijających się platform, więc śledzenie aktualnych trendów może okazać się jedyną i najszybszą drogą do sukcesu. Budowanie popularności to proces, który wymaga czasu — nie poddawaj się i stale wykorzystuj nowe formaty filmów!

keyboard_arrow_up

Szukasz efektywnej agencji interaktywnej?

Na naszą efektywność składa się ponad 10-letnie doświadczenie, stale rozwijająca się kadra specjalistów i rzetelne oraz uczciwe podejście do Klienta. Wiemy jak osiągnąć założone cele w błękitnym i czerwonym oceanie marketingu online.

Agencja marketingowa RekinySukcesu.pl to ponad 350 zadowolonych Klientów, ponad 2 000 przeszkolonych osób, ponad 500 tys. zł obsługiwanego w roku budżetu w kampaniach PPC. Sumując wszystkie dane, użytkownicy spędzili już łącznie ponad 90 lat na wyprodukowanych przez nas stronach internetowych. A nam ciągle mało. Nie uznajemy kompromisów. Dlatego warto kliknąć jeden z przycisków poniżej i umówić się na wizytę we Wrocławiu, Kłodzku lub na spotkanie online.

Zobacz inne:

close
keyboard_arrow_up