Jak zwiększyć zasięgi na tiktoku: 10 najważniejszych strategii
Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z TiktTokiem, czy też opublikowałeś już kilka filmików, z pewnością chciałbyś zmaksymalizować swoje zasięgi. Uprzedzam cię jednak, że zajmie to trochę więcej niż tylko bezmyślne powielanie najnowszych trendów z nadzieją, że w magiczny sposób jeden z Twoich filmów stanie się viralem. W tym artykule pomogę Ci świadomie tworzyć Twoje treści w taki sposób, aby od samego początku mieć jak największe zasięgi. Musisz wiedzieć, że tworzenie kreatywnych filmów wpisujących się w aktualne trendy to tylko jeden krok w budowaniu udanej obecności na TikToku. Najważniejsze to sprawić, by ludzie faktycznie chcieli oglądać Twoje filmy!
Z mojego wpisu poznasz 10 kluczowych strategii, które pozwolą Ci uzyskać więcej wyświetleń na TikToku. Dowiesz się, jak działa algorytm TikToka, a także przeczytasz o kilku hackach, dzięki którym Twoje filmy będą miały większą oglądalność.
Jednak zacznijmy od podstaw!
Co musisz wiedzieć o wyświetleniach na TikToku?
Zanim przejdziemy do wszystkich strategii i hacków, aby uzyskać więcej wyświetleń na TikToku, przeprowadźmy szybkie "szkolenie" na temat podstaw aplikacji. Zrozumienie działania TikToka pomoże Ci wykorzystać poniższe sztuczki na swoją korzyść!
Czym jest “wyświetlenie” na Tiktoku?
Różne platformy mediów społecznościowych mierzą "oglądalność" na różne sposoby, ale na TikToku jest to bardzo proste: w momencie, gdy Twój film zaczyna się odtwarzać, od razu zostaje naliczone jedno wyświetlenie.
Jeśli film jest automatycznie odtwarzany, zapętlony, lub widz wraca do oglądania go wielokrotnie, to wszystko jest liczone jako nowe odsłony. (Kiedy jednak oglądasz swoje własne wideo, te odsłony nie są liczone).
Czy wyświetlenia na TikTok są prawdziwe?
Tak, w dużej mierze tak. W rzeczywistości TikTok ma dość surową politykę dotyczącą fałszywych wyświetleń. Jeśli TikTok "dowie się", że zapłaciłeś za oglądanie Twoich filmów przez boty, liczba wyświetleń zostanie zredukowana do zera.
Czy TikTok płaci za oglądanie?
W Polsce niestety nie!
TikTok uruchomił swój Fundusz Twórców w sierpniu 2020 roku, aby zaoferować wypłaty dla najbardziej popularnych i odnoszących sukcesy użytkowników platformy lub, jak opisuje to sam TikTok:
"Poprzez TikTok Creator Fund nasi twórcy będą mogli realizować dodatkowe zarobki nagradzając ich, za troskę i poświęcenie, jakie wkładają w kreatywne łączenie się z publicznością, która jest zainspirowana ich pomysłami".
Póki co fundusz ten jest jedynie dostępny dla użytkowników z USA, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Hiszpanii i Włoch. Nie ma standardowej opłaty (kwota dostępna w Funduszu Twórców zmienia się codziennie), ale są oni w stanie zarobić od około 0,02 do 0,04 USD za 1000 wyświetleń.
Ile wyświetleń potrzeba, aby film stał się viralem?
W momencie kiedy umieszczasz film na TikToku, zostaje on wyświetlony około 300-500 przypadkowym użytkownikom. Jeżeli około 70% tych użytkowników obejrzy Twój film w większości, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że stanie się on viralowy.
Jak zdobywać wyświetlenia na TikTok
W przeciwieństwie do innych platform mediów społecznościowych, na TikToku wyświetlenia są najważniejsze względem innych interakcji (np. polubień i komentarzy). Innym ważnym czynnikiem jest metryka ukończenia, czyli to ile razy ktoś obejrzał Twój film do końca. Teraz kiedy posiadasz już najważniejsze informacje, pozwól, że pokażę Ci kilka wskazówek, które pomogą Ci zmaksymalizować potencjał dodawanych przez Ciebie materiałów!
1. HASHTAGI
Hashtagi są przede wszystkim istotnym mechanizmem tego, jak TikTok pomaga swoim użytkownikom odkrywać nowe treści. Jeśli ktoś ogląda filmik z tym samym hashtagiem, którego użyłeś, to jest duża szansa, że zobaczy również Twoją publikację później. Jednak użycie takich hashtagów jak #FYP, #ForYouPage, #dc, #DlaCiebie wbrew pozorom wcale nie pomoże twojemu filmowi znaleźć się w zakładce „Dla Ciebie”. Zadbaj, aby używane przez Ciebie hashtagi były tematycznie zgodne z treścią filmu.
2. TEMATYCZNE OPISY FILMÓW
Podobnie jak w przypadku użycia odpowiednich hashtagów, używanie słów kluczowych w opisie filmu może pomóc TikTokowi zorientować się, komu pokazać Twój film. Opis pomaga dać aplikacji trochę więcej kontekstu do tego, co dzieje się na Twoim materiale.
3. TWÓRZ TREŚCI KRÓTKIE I TREŚCIWE
Chociaż filmy TikTok mogą mieć teraz długość do trzech minut, filmy poniżej 30 sekund mają większe szanse na wylądowanie na FYP. Jest również bardziej prawdopodobne, że ktoś będzie ponownie oglądać coś, co jest szybkie i szybkie po raz drugi lub trzeci.
4. UŻYWAJ TRENDUJĄCYCH DŹWIĘKÓW
Hashtagi nie są jedynym elementem TikToka, który ma swój własny cykl trendów. Dźwięki również mają tendencję do przechodzenia przez fale popularności. Miej uszy wyczulone na powtarzające się klipy dźwiękowe, które być może będziesz mógł wykorzystać, ponieważ używanie trendujących utworów i dźwięków również może pomóc Twoim filmom stać się viralami. W aplikacji masz możliwość odkrywać trendy dźwiękowe, klikając przycisk Utwórz (+) w aplikacji, a następnie stukając Dodaj dźwięk. Tutaj zobaczysz najpopularniejsze obecnie klipy dźwiękowe z podziałem na kategorię.
5. NAGRYWAJ DUETY
Na TikToku mamy możliwość nagrywania duetów. Jest to nagranie filmu z podzielonym ekranem w celu uwiecznienia przykładowo swojej reakcji na inny już opublikowany materiał. Duety są świetnym sposobem na wykorzystanie czyjegoś dużego follow-upu sprawieniem, że Twoje treści zostaną dostrzeżone przez jego fanów.
6. ZADBAJ, ABY OGLĄDALI TWOJE FILMY DO KOŃCA
Choć prawdą jest, że użytkownicy muszą obejrzeć tylko ułamek sekundy Twojego filmu, abyś mógł zdobyć wyświetlenie, to tak naprawdę bardzo ważne jest, aby oglądali go do samego końca.
Dzieje się tak dlatego, że algorytm TikTok traktuje priorytetowo filmy z wysokim wskaźnikiem ukończenia (watch time). Chce on serwować wysokiej jakości treści jako rekomendacje For You Page.
Ale jak utrzymać uwagę odbiorców "do samego końca"? Pobaw się ich ciekawością i zaoferuj jakościowe treści. Zwróć ich uwagę w pierwszych sekundach filmu obietnicą tego, co będzie, jeśli będą się trzymać twoich wskazówek z filmu. Taka taktyka idealnie nadaje się do filmów instruktażowych czy przepisów. Pamiętaj również, aby używać nagłówków budujących napięcie, przykładowo „Nie pomijaj tego filmu, ponieważ musisz to zobaczyć!”.
7. STWÓRZ PLAYLISTY
Playlisty na TikToku to stosunkowo nowa funkcja, która pozwala twórcom organizować swoje filmy w listy odtwarzania. Dzięki temu widzowie mogą łatwo konsumować filmy, które są podobne do treści, które już im się spodobały.
Playlisty znajdują się na górze Twojego profilu, ponad regularnie publikowanymi lub przypiętymi filmami.
8. PRZEŁĄCZ NA KONTO PROFESJONALNE
Przełączenie na konto profesjonalne może nie da awansu Twoim filmom w zakładce “Dla Ciebie”, ale zarówno konta Creator, jak i Business dają Ci dostęp do metryki ze statystykami, która z pewnością może pomóc Ci lepiej analizować i rozumieć Twoich odbiorców.
Przełączenie się na konto Business lub Creator TikTok jest proste. Wystarczy przejść do zakładki zarządzania kontem i „przełącz na konto business”. Wybierz kategorię pasującą do Twojego profilu i już wszystko jest gotowe, abyś mógł zagłębić się w dane!
Informacje dostępne w statystykach pomogą ci dowiedzieć się, kim są Twoi obecni odbiorcy, kiedy są online i jaki rodzaj treści lubią oglądać — wszystko to jest pomocne w budowaniu kalendarza treści i planowaniu najlepszego czasu na publikacje. A jeżeli już o czasie publikacji mówimy.
9. PUBLIKUJ TREŚCI W ODPOWIEDNIM CZASIE
W prostych słowach, jeżeli publikujesz posty, gdy nikt nie korzysta z aplikacji, na pewno nie będziesz miał wyników, jakie oczekujesz. Powinieneś więc sprawdzić w statystykach, o których mówiliśmy w poprzednim podpunkcie, kiedy Twoi widzowie są najbardziej aktywni. Pozwoli ci to zmaksymalizować Twoje wyniki!
10. TWÓRZ FILMY WYSOKIEJ JAKOŚCI
Upewnij się, że Twoje filmy są nagrywane w jak najwyższej jakości. Zadbaj o przyzwoite oświetlenie oraz jakość dźwięku a na koniec upiększ swój film przy pomocy edycji, a ludzie zdecydowanie bardziej będą skłonni do oglądania go.
TikTok ma tendencję do priorytetowego traktowania wysokiej jakości filmów w zakładce „Dla Ciebie”, więc staraj się, aby Twoje filmy właśnie takie były. Dla bonusowych „punktów” możesz również spróbować użyć, któregoś z trendujących filtrów TikTokowych!
Teraz kiedy już wiesz, jak zmaksymalizować potencjalne wyświetlenia generowane przez Twoje filmy, możesz w pełni zacząć korzystać z mocy zasięgowych, jakie daje TikTok!