Marketing na TikToku — Potencjał reklamowy dynamicznie rozwijającej się platformy

Media społecznościowe nigdy nie przestaną zaskakiwać. W momencie, w którym mogło się wydawać, że platformy należące do Mety (Facebook, WhatsApp, Instagram) oraz Google’a (Gmail, YouTube) całkowicie zmonopolizowały rynek, a zmęczenie użytkowników mediów społecznościowych zaczęło dawać o sobie znać, okazało się, że ludzka potrzeba ekspresji i interakcji zawsze znajdzie miejsce na nowe aplikacje i rozwiązania. W taki sposób do grona najpopularniejszych aplikacji na świecie dołączyła napędzana przez młodych i kreatywnych użytkowników platforma do dzielenia się krótkimi filmikami video – TikTok.

Twór, który zaczął pod nazwą Musical.ly znany dzięki zabawnym filmikom lipsyncowym swoich użytkowników, stał się potężną platformą, która po przejęciu przez pekińską firmę ByteDance zmieniła swoją nazwę na TikTok.

Na ten moment TikTok jest najczęściej pobieraną aplikacją w AppStore oraz drugą najczęściej pobieraną w Google Play, a sumę jego użytkowników szacuje się obecnie na 3 miliardy.

Platforma kieruję się tą samą zasadą, co Musical.ly, czyli kultywacja społeczności zaangażowanych użytkowników, którzy łączą się ze sobą i wyrażają kreatywność za pomocą narzędzi platformy takich jak dźwięki, fragmenty piosenek, filtry i efekty rozszerzonej rzeczywistości. Jednak w przeciwieństwie do swojego poprzednika, TikTok ma znacznie szerszy zakres, zawierający wiele niszowych społeczności, od tańca, urody i sportu po jedzenie, modę, komedią i edukację.

TikTok influencer marketing

Faktem, że każdy użytkownik może być twórcą ze swojego smartfona, TikTok oferuje wgląd w przyszłość społecznościowego video, składającego się z szybkich, łatwych do przyswojenia treści, które są zarówno uzależniające, jak i wysoce rozrywkowe. Już w 2018 roku aplikacja, która uprościła edycję i tworzenie video, twierdziła, że jej filmy zbierają średnio 17 miliardów wyświetleń miesięcznie, a użytkownicy spędzają w niej średnio 46 minut dziennie.

Jak influencer marketing może wykorzystać to szybko rozwijające się narzędzie?

Odpowiedź może leżeć w dużej liczbie mikro-influencerów aktywnych obecnie na platformie, zwłaszcza wśród użytkowników z „pokolenia Z”. Aplikacja jest ulubionym narzędziem młodych ludzi, których nie przyciągają już „wielcy gracze” mediów społecznościowych i szukają przestrzeni bardziej zgodnych z ich zainteresowaniami i oczekiwaniami, aby swobodnie wyrażać siebie. Za niecałe 10 lat „pokolenie Z” będzie równie lub ważniejsze niż dzisiejsi millenialsi, ponieważ całe swoje życie spędzą w sieci. Oznacza to również, że aby do nich dotrzeć, potrzebne są nowe, przyszłościowe strategie.

TikTok powinien być na pewno na Twojej liście, jeśli Twoim celem jest młodsza grupa demograficzna, ponieważ osoby w wieku 16-24 lat stanowią 60% miesięcznych użytkowników aplikacji. Marki zainteresowane dotarciem do odbiorców spoza kraju powinny również uważnie obserwować aplikację, ponieważ odnotowała ona znaczny wzrost na rynkach globalnych

Jak prowadzić firmowego TikToka?

Jest to często zadawane pytanie przez osoby, które planują zaistnieć ze swoją marką na TikToku.

Przede wszystkim zacznij od budowania obecności na platformie i społeczności wokół swojej marki. Poznaj aplikację i to, co dobrze działa na jej użytkowników, zanim zaczniesz docierać i budować relacje z influencerami. Co najważniejsze, zrozum, że ma ona dziwaczny charakter i niepoważną kulturę, na którą składają się prawdziwe, amatorskie treści. Oceń, czy to jest dobre dopasowanie i realna strategia marketingowa dla Twojej marki.

W jaki sposób prowadzić marketing na TikToku?

Jeśli istnieje bezwysiłkowa i prawdziwa synergia między sposobem działania twojej firmy na TikToku a osobowością i publicznością Twojej marki, to pozwól, że przedstawimy ci dwa sposoby na wykorzystanie platformy:

  • Rozpocznij wyzwania i konkursy przy użyciu unikalnego i spersonalizowanego hashtagu, aby wygenerować falę treści generowanych przez użytkowników na temat Twojej marki i zwiększyć zaangażowanie. Być może możesz zrobić coś wokół najnowszej premiery produktu lub ogłosić limitowaną ofertę. Wyzwania, ogólnie rzecz biorąc, działają bardzo dobrze w tej aplikacji.
  • Nawiąż bezpośrednią współpracę z influencerami TikTok, podobnie jak ma to miejsce na innych platformach social media, aby umieścić swój produkt lub usługę w ich filmach.

Ze względu na fakt, iż platformowe współprace między markami a influencerami rozwijają się w bardzo dynamiczny sposób, wskazane jest, aby mieć oko na tę aplikację, zwłaszcza że ma ona bardzo zaangażowaną i lojalną społeczność.

Biorąc pod uwagę fakt, że platforma jest obecnie w środku fazy agresywnego wzrostu, to może być mądry ruch dla niektórych marek, aby „wskoczyć na pokład”, zanim popyt będzie wyższy, a koszty wzrosną. W tej chwili, korzyści z obecności na TikToku mogą być znacznie większe niż ryzyko. A wejście w tę przestrzeń przed wzrostem ilości reklam i markowych treści jest również dobrym wskaźnikiem, że Twoja kampania będzie miała prawdopodobnie większy wpływ.

Szukasz efektywnej agencji interaktywnej?

Na naszą efektywność składa się ponad 10-letnie doświadczenie, stale rozwijająca się kadra specjalistów i rzetelne oraz uczciwe podejście do Klienta. Wiemy jak osiągnąć założone cele w błękitnym i czerwonym oceanie marketingu online.

Agencja marketingowa RekinySukcesu.pl to ponad 350 zadowolonych Klientów, ponad 2 000 przeszkolonych osób, ponad 500 tys. zł obsługiwanego w roku budżetu w kampaniach PPC. Sumując wszystkie dane, użytkownicy spędzili już łącznie ponad 90 lat na wyprodukowanych przez nas stronach internetowych. A nam ciągle mało. Nie uznajemy kompromisów. Dlatego warto kliknąć jeden z przycisków poniżej i umówić się na wizytę we Wrocławiu, Kłodzku lub na spotkanie online.

Zobacz inne:

close
keyboard_arrow_up