Będzie nam bardzo miło, jeśli poświęcisz
tylko minutę i ocenisz naszą firmę w Google!

Zadbaj o pozytywne opinie w Google

Przedsiębiorco - zadbaj o opinie o Tobie w Internecie. Mówi się, że jak Cię widzą, tak Cię piszą. Warto do tego dodać: jak Cię piszą, tak Cię kupują! Spowoduj więc, by pisano o Tobie jak najlepiej.

Jednym z najpopularniejszych w sieci miejsc z opiniami jest wyszukiwarka Google.

Opinie w Google

Dlaczego opinie w Google są tak ważne dla firm?

Decyzje klientów

Opinie wpływają na decyzje potencjalnych Klientów

Zarówno średnia ocena (liczba gwiazdek), jak i pojedyncze opinie, mogą być kluczowe przy ocenie, czy Twoja firma jest godna zaufania i wyboru.

Decyzje klientów

Opinie zwiększają zaufanie wśród bieżących klientów

Osoby, które już wybrały Twoją firmę, będą pozytywniej nastawione do współpracy z Tobą, wiedząc, że inni również są zadowoleni.

Decyzje klientów

Opinie wpływają na pozycjonowanie w Mapach Google’a

Klienci podejmują decyzję, widząc ocenę i opinie w mapach. Co więcej, lepiej oceniane firmy są bardziej widoczne w mapach Google.

Decyzje klientów

Dbanie o rzetelną opinię jest inwestycją w wizerunek marki

Jeśli klienci są zadowoleni z Twoich usług, warto nie zwlekać z zebraniem od nich opinii. Duża liczba pozytywnych ocen pełni funkcję buforu - w razie napływu negatywnych opinii (np. od nieuczciwych konkurentów), utoną one w morzu pozytywnych komentarzy!

Decyzje klientów

Ponad 95% użytkowników przeszukuje Internet przy pomocy Google!

A wyszukiwarka Google prezentuje dane z systemu “Profil firmy w Google” (dawniej: Google Moja Firma). Stąd osoby szukające informacji o przedsiębiorstwie z pewnością natkną się na zbiorczą ocenę firmy w Google, nawet jeśli nie korzystają z map.

Jak zachęcać do dodania opinii?

PO PROSTU... POPROŚ

Nie bój się poprosić klienta/kontrahenta o wystawienie opinii, zwłaszcza jeśli był zadowolony z Twoich usług lub produktów.

NIE ZMUSZAJ

Nigdy nie wywieraj żadnej formy presji - to jest nieuczciwe, może
pogorszyć Twoje relacje z klientem/kontrahentem oraz przynieść skutek odwrotny do zamierzonego.

ZACHĘĆ DO OPISANIA ZALET

Do zebrania krytycznych uwag dużo lepsze będą anonimowe ankiety, które pozwolą Ci poprawić jakość usług.

ZDJĘCIA MAJĄ WARTOŚĆ!

Klienci firm takich jak restauracje mogą dodatkowo zamieścić zdjęcia - to zwiększy wartość opinii w oczach Google’a i jego użytkowników.

RÓŻNE FORMY KONTAKTU

Poprosić możesz bezpośrednio, poprzez telefon, SMS czy e-mail.

NIE ZACHĘCAJ DO KŁAMSTWA!

Jeśli jesteś rzetelną firmą, z pewnością inni Cię docenią!

Jak reagować na negatywne opinie?

  • 1. Poproś Google'a o usunięcie opinii.
  • Pamiętaj, że jeśli opinia jest nieodpowiednia (np. pochodzi od złośliwych robotów, nieuczciwej konkurencji), możesz poprosić Google o jej usunięcie.

  • 2. Odpowiedz na każdą negatywną opinię.
  • Na każdą opinię warto odpowiadać. Wynika to zarówno z zasad grzeczności, jak i dobrego postrzegania takiej praktyki przez potencjalnych klientów. Co więcej, doceniają to również algorytmy, które decydują o tym, jak wysoko Twoja firma pojawi się w Mapach Google. Być może uda Ci się przekonać użytkownika do zmiany zdania?

  • 3. Wyciągnij wnioski.
  • Czasem również warto z negatywnej opinii wyciągnąć wnioski. Być może komentujący choć częściowo miał rację i mogę coś poprawić? Zrób wszystko, aby w przyszłości podobna opinia się nie pojawiła.

    Jak reagować

    Przykład:

    Komentujący zwraca uwagę, że dostawa trwała 3 godziny i jedzenie było zimne. W odpowiedzi możesz przeprosić za sytuację oraz wyjaśnić, dlaczego takowa miała miejsce (np. awaria pojazdu). Zaproponuj atrakcyjny rabat na kolejne zamówienie. Zachęć przy okazji użytkownika, że jeśli będzie zadowolony z naprawy przez lokal problemu, może zmienić swoją opinię.

    W ten sposób nawet jeśli użytkownik nie zmieni opinii, potencjalni klienci drastycznie zmienią myślenie o Tobie. Zamiast widzieć Cię jako niechlujną restaurację wysyłającą dania z 3-godzinnym opóźnieniem, dostrzegą w Tobie godny zaufania lokal, który, choć czasem popełnia błędy, szybko je naprawia, a klient niczego nie traci.

    Dlaczego warto wystawić pozytywną opinię?

    Publiczne wyrażenie do niego zaufania i zadowolenia może być okazją do zacieśnienia współpracy bądź przynajmniej zwiększenia obustronnej satysfakcji z kooperacji.

    Dodając pozytywną opinię, zwiększasz szansę, że Twój współpracownik odwdzięczy się tym samym.

    Dasz znać swojemu kontrahentowi, że doceniasz to, jak wywiązuje się z umowy.

    Zwiększysz widoczność swojej marki w Internecie.

    Publiczne wyrażenie do niego zaufania i zadowolenia może być okazją do zacieśnienia współpracy bądź przynajmniej zwiększenia obustronnej satysfakcji z kooperacji.

    Dodając pozytywną opinię, zwiększasz szansę, że Twój współpracownik odwdzięczy się tym samym.

    Dasz znać swojemu kontrahentowi, że doceniasz to, jak wywiązuje się z umowy.

    Zwiększysz widoczność swojej marki w Internecie.

    Oceń nas w Google!

    Mając na uwadze wszystkie powyższe wskazówki, chcemy poprosić Cię również o ocenę naszej firmy w Google, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś/zrobiłaś.

    Od ponad 10 lat staramy się dostarczać naszym klientom najlepsze technologicznie strony i sklepy internetowe oraz najskuteczniejsze rozwiązania z zakresu marketingu w sieci. W tym czasie zebraliśmy kilkadziesiąt pochlebnych opinii, dziękujemy Wam za to!

    Bardzo się cieszymy z każdej pozytywnej opinii na nasz temat. To nie tylko buduje nasz wizerunek w sieci, lecz także dodaje nam chęci do dalszej, coraz lepszej pracy.

    Dlatego będzie nam bardzo miło, jeśli poświęcisz parę minut i ocenisz naszą firmę w Google!

    Ocena Google
    keyboard_arrow_up