Agencja marketingowa

Ocean pomysłów?

Wiemy jak przekuć
je na sukces w Internecie!

 

Sprawdź nas

niedziela, 12 listopada 2017 12:22
Najtańszy Handlowiec - marketing automation

Marketing automation - najtańszy handlowiec

Umiejętność pozyskiwania Klientów to jeden z kluczowych elementów sukcesu firmy. Znamy wiele sposobów na dotarcie do grupy docelowej: polecenie, bezpośrednie spotkanie, pozycjonowanie, ulotka itp. W pewnym momencie rozwoju firmy przychodzi potrzeba zatrudnienia handlowca. Co jeśli "zatrudnimy" wirtualnego handlowca?

1 Twoja strona internetowa jest straganem? 

Zacznijmy od tego, że największe grono potencjalnych klientów przewija się przez jedno miejsce - naszą stronę internetową. Przecież wszystkie działania online (pozycjonowanie, Adwords, Facebook, linki) i działania offline (ulotki, wizytówki, bannery) w większości przypadków kierują na naszą stronę www.

Będąc już na stronie internetowej są możliwe dwa rodzaje działań: pasywne (czekamy aż ktoś się skontaktuje) i aktywne. Aktywne działanie można wykonać dzięki narzędziom do tzw. "marketing automation". Dzisiaj chcę przybliżyć Tobie jedno z nich, które uważam za "najtańszego handlowca".

Zacznijmy od pewnej grupy narzędzi, które pojawiły się już jakiś czas temu w naszym świecie online. Chodzi o oprogramowania typu Live Chat. Pozwalają one zadać pytanie Klientowi i przy odpowiedniej reakcji udzielić mu natychmiastowej odpowiedzi. Spróbujmy teraz porównać naszą stronę internetową do straganu, gdzieś na jednym z targów w Polsce. Koło straganu przechodzi sporo potencjalnych Klientów, których można zaczepić. Który stragan cieszy się największym zainteresowaniem? Ten, gdzie sprzedawca (handlowiec) umie najefektywniej zaczepić Klienta.

2 Przyszłość jest dzisiaj - automatyzacja 

Kiedy mamy do czynienia ze standardowym narzędziem typu Live Chat zaczepiamy wszystkich tak samo: "Cześć, jak Tobie mogę pomóc?" i dziwimy się, że efektywność działań jest na niskim poziomie. Co jeśli uda nam się tak jak na straganie zaczepić "piękne jabłuszka dla pięknej Pani z zielonymi oczami"? Otóż efekt jest znacząco lepszy.

Przechodząc do konkretów takie możliwości spersonalizowanych komunikatów daje polskie narzędzie do marketing automation - UserEngage. Jak to działa? Każdy użytkownik wchodzący na naszą stronę pozostawia mnóstwo parametrów, m.in. można dowiedzieć się:

  • Z jakiego miasta wchodzi?
  • Adres z jakiego trafił na naszą stronę?
  • Czy to jego pierwsza czy kolejna wizyta?
  • Z jakiej przeglądarki odwiedza naszą stronę?
  • Jaką ma rozdzielczość ekranu?
  • Z jakiego urządzania wchodzi na stronę?

UserEngage przykładowe dane


I wiele, wiele innych. Te dane pozwalają tworzyć konkretne akcje dające automatyzację. Zaczepiamy użytkownik w zależności od ich parametrów i zachowania. I tak na przykład użytkownika przychodzącego z Facebooka możemy zaskoczyć: "Cześć, widzę, że jesteś u nas z Facebooka. Ja też często używam tego portalu. Jeśli masz pytania możemy porozmawiać tutaj albo na FB.".


Akcja po kliknięciu w przycisk "Poznaj nas"


Teraz przejdę do meritum. Takie zachowania (akcje) są automatyczne. W prosty sposób możemy je skonfigurować i kiedy zaczepka przyniesie efekt otrzymać na komputerze bądź smartfonie powiadomienie i kontynuować rozmowę.


UserEngage automatyzacje

3 Warto wiedzieć, że... 

Z moich doświadczeń efektywność UserEngage w stosunku do standardowych LiveChatów jest kilkukrotnie wyższa. Wszystko jest zależne od naszej pomysłowości i czasu poświęconego na ustawienie akcji. Warto zwrócić uwagę na to, żeby nie przesadzać z ilością wywoływanych akcji na jednego użytkownika. System ma przyciągać a nie odstraszać.

Oprogramowanie to nie jest darmowe i w zależności od liczby użytkowników jego cena rozpoczyna się od około 50$ miesięcznie. Jednak kiedy poznamy jego efektywność i tak okaże się ono najtańszym handlowcem. Dodatkowo korzystając z niego wspieramy polską firmę

P.S. Takie automatyzacje to tylko podstawowe funkcje UserEngage. Napisz w komentarzu czy chcesz poznać inne możliwości tego narzędzia?

Na poniższym filmie zobacz w akcji UserEngage.

Mateusz Biernacki
Mateusz Biernacki

image

Poczuj się jak Rekin w wodzie!

Efektywność to najważniejszy parametr cechujący skuteczne działania w Internecie. Agencja Marketingowa RekinySukcesu.pl wie jak osiągnąć wysoką efektywność w błękitnym i czerwonym oceanie marketingu.

Ponad 100 zadowolonych Klientów, ponad 300 przeszkolonych osób, a nam ciągle mało. Już więcej niż 9 lat spędzili użytkownicy na wykonanych przez nas stronach internetowych. Dzięki temu o Twoim Kliencie wiemy wszystko, a nawet i więcej. Nie uznajemy kompromisów. Dlatego warto kliknąć w jeden z przycisków poniżej.

 

Konfigurator Kontakt