Prezi - prezentacje na miarę XXI wieku

Odkąd wiele lat temu w naszej agencji marketingowej po raz pierwszy trafiliśmy na Prezi, od razu wiedzieliśmy, że wszelkie kolejne prezentacje będziemy wykonywać w tej właśnie aplikacji. Efekt WOW, jaki towarzyszył kolejnym prezentacjom, tylko utwierdzał nas w tym przekonaniu. Jedną z gałęzi naszej działalności są szkolenia z zakresu marketingu internetowego, więc doskonałe narzędzie do tworzenia prezentacji jest dla nas nieodzowne.

Właściwie każdy z odbiorców naszych szkoleń czy też potencjalnych klientów, który po raz pierwszy zobaczy Prezi, jest zachwycony i również chce z niego korzystać we własnej firmie. Dziś chciałbym krótko przedstawić możliwości aplikacji Prezi.

Prezi - co to takiego?

Prezi jest aplikacją dostępną w formie online - umożliwia tworzenie prezentacji multimedialnych w atrakcyjnej i nowoczesnej formie. Prezi wykorzystuje pośrednictwo zoom, który umożliwia użytkownikom powiększanie i pomniejszanie ich prezentacji oraz na wyświetlanie i poruszanie się pomiędzy poszczególnymi jego elementami po osiach w przestrzeni umownie oznaczanej jako 2.5D.

Prezi zostało opracowane przez węgierskiego architekta Adama Somlai-Fischera jako narzędzie do wizualizacji architektonicznych.

Jak zacząć?

Aby rozpocząć korzystanie z Prezi, wystarczy zarejestrować się na stronie www.prezi.com i dokonać wyboru czy chcemy użytkować wersję bezpłatną (oczywiście bardzo okrojoną, ale spokojnie można z niej korzystać) czy też którąś z płatnych (z wszelkimi bajerami i funkcjonalnościami).

Wersji jest kilka, więc każdy znajdzie coś dla siebie. Dla każdej z wersji możliwy jest 14-dniowy okres testowy, podczas którego możemy zobaczyć możliwości i zdecydować, czy chcemy za to płacić, czy też nie.

prezentacje Prezi

Tworzenie prezentacji w Prezi

Prezentacje w programie Prezi można stworzyć, opierając się na gotowych szablonach lub według własnego pomysłu, tworząc niepowtarzalną prezentację, która rzuci odbiorcę na kolana.

Gotowych szablonów jest mnóstwo, podzielonych na kategorie, więc nie trzeba tracić czasu na wymyślanie własnego. Jeśli natomiast ktoś ma pomysł na własną prezentację, to żaden problem - odpalamy nowy, pusty szablon i dajemy upust wyobraźni.

szablon prezentacji Prezi

Nawet korzystając z gotowych szablonów mamy możliwość ich personalizowania. Możemy zmieniać między innymi kolory, tła, czcionki, strzałki czy wygląd samych slajdów. Mówiąc potocznie - wszystko proste jak konstrukcja cepa, a używając terminologii branżowej - UX na najwyższym poziomie.

Możemy w prosty sposób dodawać ciekawe wykresy, symbole, kształty, znaki graficzne, zdjęcia (własne lub z bazy Prezi), pliki video, animacje, ikony i tyle elementów, że każdemu się w głowie może zakręcić.

Można również oznaczyć swoje prezentacje własnym logo (usuwając logo Prezi), co jest niezwykle prestiżowe, ale możliwe w wyższych, płatnych wersjach.

Chciałbym poniżej usystematyzować kilka ciekawych funkcjonalności i zalet Prezi, nie skupiając się na wszystkich. Ciekawskich odsyłam na stronę www.prezi.com, gdzie znajdziecie o wiele więcej informacji, bezpośrednio u twórcy.

Więc między innymi, dlaczego Prezi?

  1. Działa w chmurze, daje możliwość współdzielenia się i współtworzenia prezentacji, a więc poprawki, a także nowe pomysły mogą być wprowadzane z każdego miejsca, przez każdą osobę – max. przez 10 osób równocześnie.
  2. Można wygenerować link, by udostępniać prezentację innym osobom. Jeśli więc chcecie, to każdy z uczestników szkolenia, może później do niego wracać.
  3. Prezentację można ściągnąć bezpośrednio na komputer i odtwarzać ją nawet w sytuacji, kiedy nie ma dostępu do Internetu. Wystarczy ściągnąć aplikację – dostępna jest dla systemu Windows i Mac. Ważne! Takiej możliwości nie daje licencja Public. To jest niezwykle ważne i znamy to niestety z własnego doświadczenia. Zdarzyła się sytuacja, gdy dawno temu korzystaliśmy z innej wersji, a Internet w górach płatał figle.
  4. Istnieje możliwość zapisu gotowej prezentacji w formie PDF i następnie przesyłanie jej dalej.
  5. Prezentację można zapisać na urządzeniu przenośnym, typu pendrive i uruchamiać ją na dowolnym komputerze.
  6. Jest możliwość oglądania prezentacji na urządzaniach mobilnych. Dostępna jest aplikacja na iOS i na Androida.
  7. Statystki – prezentacja jest udostępniona „w chmurze” i jest rejestrowana liczba osób oglądających prezentację.

Wady Prezi

Nigdy nie ma zbyt różowo, więc i tutaj wrzucimy kilka kamyczków do ogródka Prezi.

  1. Z bezpłatnej wersji Prezi można korzystać tylko w urządzeniach, w których mamy dostęp do Internetu.
  2. W bezpłatnej wersji Prezi Wasze prezentacje są publicznie dostępne (licencja open source) i każdy może z nich korzystać przez tak zwany model freemium.
  3. Niektóre szablony nie mają polskich znaków, więc trzeba mieć to zawsze z tyłu głowy.
  4. Obsługa programu występuje tylko w języku angielskim, choć jest intuicyjna i możliwa bez znajomości języka.
  5. Ponoć dużą wadą, choć osobiście tego nie zauważyłem, jest korzystanie z pośrednictwa zoom jako wywołującego opóźnienia w działaniu.

Alternatywa dla Prezi

Tutaj napiszę trochę odwrotnie, że alternatywą jest Power Point, choć w rzeczywistości to Prezi jest alternatywą dla Power Pointa. Power Point jest bardzo popularny ze względu na to, że wchodzi w skład pakietu biurowego Microsoft Office i jest darmowy. Zasadnicze różnice między nimi znajdują się w tabeli poniżej.

Prezi PowerPoint
Nawigacja nielinearna Nawigacja linearna
Układ mapy Układ stosu slajdów
Aplikacja sieciowa Aplikacja stanowiskowa
Ograniczone drukowanie Wiele opcji druku

Podsumowanie

Chcesz zachwycić odbiorcę? Zacznij korzystać już dziś.

keyboard_arrow_up

Przeczytaj także

Szukasz efektywnej agencji interaktywnej?

Na naszą efektywność składa się ponad 10-letnie doświadczenie, stale rozwijająca się kadra specjalistów i rzetelne oraz uczciwe podejście do Klienta. Wiemy jak osiągnąć założone cele w błękitnym i czerwonym oceanie marketingu online.

Agencja marketingowa RekinySukcesu.pl to ponad 350 zadowolonych Klientów, ponad 2 000 przeszkolonych osób, ponad 500 tys. zł obsługiwanego w roku budżetu w kampaniach PPC. Sumując wszystkie dane, użytkownicy spędzili już łącznie ponad 90 lat na wyprodukowanych przez nas stronach internetowych. A nam ciągle mało. Nie uznajemy kompromisów. Dlatego warto kliknąć jeden z przycisków poniżej i umówić się na wizytę we Wrocławiu, Kłodzku lub na spotkanie online.

Zobacz inne:

close
keyboard_arrow_up