Kampanie Google Ads dla firm B2B - o czym warto pomyśleć?

| zaktualizowano:
  • Reklamy Google Ads można kierować zarówno do sektora B2C oraz B2B.
  • Coraz więcej firm stara się pozyskiwać klientów biznesowych za pomocą reklam Google Ads. Jednak dotarcie do użytkownika biznesowego nie jest takie łatwe.
  • W tym celu należy ustawić reklamy w odpowiedni sposób, aby zwiększyć szansę na dotarcie do klienta B2B.
  • W poniższym artykule podpowiadamy, co należy zrobić, aby zwiększyć możliwość pozyskania klienta biznesowego.

Reklama Google dla firm b2b - listy odbiorców

Coraz więcej firm poszukuje za pomocą reklam Google Ads klienta biznesowego – dotyczy się to hurtowni, dystrybutorów, producentów. Dla nich idealnym „klientem” będzie inny przedsiębiorca, który jest w stanie złożyć większe zamówienie i zachować ciągłość zamówień.

Reklamy Google Ads mogą dotrzeć do odbiorców o różnych preferencjach, potrzebach, przekrojach demograficznych. Wśród dostępnych segmentów odbiorców możemy wyodrębnić grupy z większym potencjałem biznesowym. W tym celu, aby docierać do skonkretyzowanej grupy, należy dodać odpowiednią listę odbiorców, które spełniają zakładane kryteria.

Listy odbiorców

Wybrane listy odbiorców należy ustawić w opcjach na „kierowania”, co gwarantuje dotarcie do użytkowników, których Google przypisał do konkretnego segmentu odbiorców. Ten sposób kierowania jest bardziej zawężony od opcji „obserwacja” – z tego powodu liczba potencjalnych wyświetleń i interakcji może być mniejsza od estymowanej. Dzięki temu reklamy będą generować ruch o wyższej jakości o lepszym dotarciu do docelowego użytkownika. Ponadto użytkowników można segmentować z uwagi na płeć, wiek, status rodzicielski.

W przypadku, gdy reklamodawca nie jest pewny co do wyboru segmentów odbiorców, może użyć ustawienia kierowania „obserwacja” i na bazie uzyskanych wyników zdecydować czy dany segment zmienić w opcjach na kierowanie. Warto testować różne rozwiązania.

Ustawienie kierowania

Google na podstawie sygnałów behawioralnych, zachowań użytkownika, historii przeglądanych stron i wielu innych sygnałów jest w stanie zaklasyfikować użytkownika do konkretnej grupy odbiorców. Nie jest to zawsze idealna fragmentacja, niemniej oparcie reklam na wspomnianych listach odbiorców jest ważnym elementem i fundamentem do dalszych działań reklamowych. Dzięki temu zabiegowi można na wstępnym etapie wyróżnić użytkowników o charakterystyce biznesowej (klienci B2B) od pozostałych użytkowników (klienci B2C).

Demografia w reklamach Google dla firm B2B

W celu lepszego dopasowania targetu z zakresu relacji B2B warto pomyśleć nad wykluczeniem skrajnych zakresów wiekowych, czyli 18-24 lat i +65. Najmłodziej definiowana grupa wiekowa może być zbyt mało decyzyjna, natomiast użytkownicy powyżej 65 roku życia są najczęściej już w okresie emerytalnym. Oczywiście, wymienione segmenty wiekowe, można mieć włączone i po analizie wyników można podjąć decyzję o ich wykluczeniu – być może te segmenty wiekowe również okażą się konwertujące.

Słowa kluczowe, czyli podstawa reklam Google

Ustawienie słów kluczowych w reklamach kierowanych do sektora B2B jest dość kłopotliwe. Wynika to z faktu, że użytkownik B2B będzie posługiwał się najprawdopodobniej podobnymi hasłami jak w przypadku użytkownika B2C. Oczywiście istnieją branże, gdzie wolumen wyszukiwań z dodatkowym wyrażeniem „B2B” jest wystarczający na płynną emisję reklam. Z pewnością w przypadku sprzedaży produktów – warto dodać frazy kluczowe związane z „producentem…”, „dystrybutorem…”, „hurtownią” są one znacznie częściej wyszukiwane przez inne firmy (relacja B2B).

Reklamy Google dla firm B2B - nie zapominaj o lokalizacji!

Teoretycznie firmy i przedsiębiorstwa, do których powinna trafić reklama z komunikatem o współpracy B2B, znajdują się w większych aglomeracjach miejskich – chociaż nie zawsze jest to regułą. Ustawienia lokalizacji daje możliwość dowolnego geotargetowania np. można wybrać jedynie stolice województw, czy kierować reklamę wyłącznie na wybrane miasta np. Warszawa i Kraków. Również za pomocą raportu dot. lokalizacji możesz dowiedzieć się, z jakich regionów (województw) i miast użytkownicy najchętniej nawiązują relację biznesową (dokonują konwersji). Na podstawie tych danych możesz zawęzić kierowanie reklam do wybranych lokalizacji i efektywniej zarządzać budżetem reklamowym.

Odpowiednie treści reklam dla klienta B2B

Treści reklam, zarówno nagłówki jak i opisy reklam powinny jasno wskazywać, że reklama kierowana jest do użytkowników z sektora B2B – np.:

  • Oferta dla sektora B2B
  • Sprzedaż Produktów B2B
  • Usługi Wyłącznie B2B

Warto zadbać o słowa kluczowe w treściach reklamowych zawierające hasło B2B. Użytkownik niezwiązany z tym sektorem, po przeczytaniu tak skonstruowanego przekazu reklamowego, może pominąć wyświetloną reklamę. W ten sposób budżet reklamowy może być lepiej wykorzystywany, gdyż reklamy mogą uzyskiwać mniej niepożądanych interakcji. Natomiast przedsiębiorca, który chce nawiązać relację biznesową chętniej kliknie w reklamę.

Grafiki w reklamach Google dla firm B2B

Reklamy graficzne (GDN, Pmax, Generujące popyt), które na celu mają pozyskiwać klientów z sektora B2B, powinny zawierać odpowiednią informację na grafice lub w opisie reklamy. Treść powinna wskazywać, że reklamy są kierowane do potencjalnego klienta B2B. W ten sposób możemy zwiększyć potencjalną jakość pozyskiwanych kliknięć.

Harmonogram reklam dla sektora B2B

W przypadku reklam o charakterze B2B reklamy powinny być one ustawione w modelu 5-dniowym (bez weekendów, ewentualnie z sobotą do godz. 13:00-14:00). Większość osób decyzyjnych w przedsiębiorstwie za nawiązywanie relacji biznesowych pracuje w rytmie tygodniowym — oczywiście w tym zakresie zdarzają się wyjątki. Kierowanie reklam z ustawionym harmonogramem np. od 7:00 do 18:00 zwiększy szanse na dotarcie do docelowego użytkownika biznesowego oraz pozwoli w pewnej części ograniczyć ruch B2C z reklam.

Harmonogram reklam

Komponenty reklam (rozszerzenia) w przypadku reklam Google dla firm B2B

W komponentach reklam również można wskazać sugestię, że oferta kierowana jest wyłącznie dla sektora B2B. W tym przypadku warto zastosować sformowania z hasłem B2B w takich komponentach jak:

  • objaśnienia,
  • rozszerzenia reklam.

W tym komponentach tekstowych w zgrabny sposób można umieścić treści związane z ofertą B2B i w ten sposób podnieść skuteczność reklamy.

Remarketing w Google dla firm B2B

Reklamy remarketingowe Google Ads z uwagi na długi okres decyzyjności w firmach, a zwłaszcza rozbudowanych korporacjach mogą okazać się ważnym elementem reklamowym. Przeciętny użytkownik B2C często podejmuje decyzje zakupowe pod wpływem chwili, często za pomocą wyświetlonej reklamy. W przypadku sektora B2B czas decyzyjności może być rozciągnięty w czasie i trwać nawet wiele tygodni ze względu na bardziej sformalizowany proces w kwestii podjęcia decyzji. Z tego względu warto wdrożyć reklamy remarketingowe – zarówno w sieci reklamowej (GDN) jak i wyszukiwania (reklamy tekstowe).

W celu ponownego wyświetlania reklam należy stworzyć odpowiednie listy remarketingowe, które precyzyjnie będą określać użytkownika B2B – np. użytkownicy, którzy odwiedzili stronę do klientów B2B lub wykonali na niej jakieś określone działanie (np. kliknięcie interaktywny element strony).

Remarketing

Następnie listy te można dzielić z uwagi na okres członkostwa czy poziom zaangażowania. Warto je tworzyć z różnymi podziałami, aby sprawdzić, które z nich działają najefektywniej – kombinacji może być naprawdę wiele.

W przypadku remarketingu w sieci wyszukiwania (reklamy RLSA) jest to standardowa reklama tekstowa, która w segmencie odbiorców skierowana jest wyłącznie na listy remarketingowe. Pozwoli to na ponownie dotarcie do użytkownika, który odwiedził stronę związaną z B2B i w odstępie kilku dni wpisał ponowne hasło, które spowoduje wyświetlenie reklamy. Ponowne dotarcie do tego użytkownika, zwiększa szanse na nawiązanie relacji biznesowej.

Reklamy w Google dla firm B2B - podsumowanie

Istnieje szereg możliwości kierowania reklam, dzięki którym można zwiększyć szansę na dotarcie do klienta biznesowego (B2B). Ich komplementarne zastosowanie oraz analiza danych i zachowań użytkownika pozwoli na skuteczną optymalizację reklam w kierunku pozyskiwania klientów B2B. Pamiętaj, aby zadbać o odpowiednie treści i komunikaty reklamowe, zarówno te tekstowe oraz graficzne. Z pewnością w początkowej fazie kampanii reklamowej część leadów może pochodzić od klienta B2C, gdyż nie można w 100% wyeliminować takiego ruchu i zapytań ofertowych. W tym przypadku warto zadbać również o treści na stronie docelowej, aby wskazywały na to, że oferta przeznaczona jest wyłącznie dla firm.

Szukasz efektywnej agencji interaktywnej?

Na naszą efektywność składa się ponad 10-letnie doświadczenie, stale rozwijająca się kadra specjalistów i rzetelne oraz uczciwe podejście do Klienta. Wiemy jak osiągnąć założone cele w błękitnym i czerwonym oceanie marketingu online.

Agencja marketingowa RekinySukcesu.pl to ponad 350 zadowolonych Klientów, ponad 2 000 przeszkolonych osób, ponad 500 tys. zł obsługiwanego w roku budżetu w kampaniach PPC. Sumując wszystkie dane, użytkownicy spędzili już łącznie ponad 90 lat na wyprodukowanych przez nas stronach internetowych. A nam ciągle mało. Nie uznajemy kompromisów. Dlatego warto kliknąć jeden z przycisków poniżej i umówić się na wizytę we Wrocławiu, Kłodzku lub na spotkanie online.

Zobacz inne:

close
keyboard_arrow_up