5 wskazówek, które pomogą Ci w prowadzeniu kampanii Google Ads

Kampanie Google Ads to niekończące się uczenie, eksperymentowanie i nadążanie za zmianami wprowadzanymi przez Google. W tym wpisie nie przekażę Ci wszystkiego, co musisz wiedzieć, ale dam Ci kilka wskazówek, które przydadzą Ci się na każdym poziomie zaawansowania w pracy z Google Ads.

1. Kampanie Tylko połączenia i reklamy z rozszerzeniem połączeń

Konwersje z reklam „Tylko połączenia” na wysokości konta ustawiają się same. Docelową długością rozmowy jest 60 sekund. Jeżeli chcesz mierzyć wszystkie odebrane połączenia jako konwersje, wejdź w Narzędzia i ustawienia -> Pomiar skuteczności -> Konwersje. Tam możesz edytować to domyślne ustawienie lub dodać inne konwersje, np. o długości połączenia 10 albo 30 sekund. To już zależy od Ciebie.

Google Ads daje nam jeszcze jedno narzędzie, które pomaga nam śledzić skuteczność reklam z rozszerzeniem połączeń lub kampanii „Tylko połączenia”. Wchodząc w daną kampanię, nad kolumnami znajdziesz ikonę Raporty. Po kliknięciu wybierz Rozszerzenia -> Szczegóły połączeń. Znajdziesz tam o wiele istotniejsze i wartościowe dane niż tylko ilość konwersji. Raport dostarcza nam informacji o nieodebranych połączeniach, ile trwały te odebrane, połączenie, a także... numer telefonu osoby, która kliknęła reklamę.

Kampanie tego typu potrafią być problematyczne na etapie uruchamiania i pierwszych dni trwania kampanii. Często nawet przez pierwszy tydzień reklamy nawet nie są wyświetlane. Złotą radą supportu Google’a jest zwiększenie obszaru lokalizacji przynajmniej do momentu „rozkręcenia” kampanii oraz (oczywiście!) podwyższenie budżetu.s

Szczegóły połączeń

Szczegóły połączeń w Google Ads.

2. Rozszerzenia graficzne

Od niedawna Google dał użytkownikom możliwość ustawiania rozszerzeń graficznych do reklam w sieci wyszukiwania. Dlaczego warto z nich korzystać? Dodawanie rozszerzeń to prosty sposób na zwiększenie jakości i skuteczności reklam.

O ile inne rozszerzenia to kwestia ich „wyklikania”, to przy graficznej wersji zaczynają się schody. Google stawia szereg wymagań dla rozszerzeń graficznych, które należy spełnić. W innym wypadku zostaną one odrzucone. Odpada w tym wypadku dodawanie przypadkowych kreacji czy plików przedstawiających logo firmy. Warto także nie ograniczać się tylko do jednej kreacji — Google rekomenduje co najmniej 3 różne warianty. Możesz też włączyć opcję dynamicznych obrazów, które pochodzić będą z Twojej strony internetowej (o ile jesteś w posiadaniu ich praw autorskich).

Rozszerzenia graficzne

Rozszerzenia graficzne w Google Ads

3. Rozszerzenie promocji

Jeżeli reklamujesz swoją usługę lub produkt, na które aktualnie trwa promocja, uwzględnij to przy ustawianiu rozszerzeń.

Akurat ta opcja jest o wiele łatwiejsza do dodania niż rozszerzenie graficzne. Po prostu podajesz procentową wysokość promocji i czas jej trwania. Ta druga informacja także jest widoczna podczas wyświetlania reklamy. Nie musisz jednak ustawiać czasu zakończenia promocji.

To nie tylko sposób na podniesienie jakości reklamy, ale także sposób na wyróżnienie się wśród innych reklam.

Rozszerzenie promocji

Rozszerzenie promocji w Google Ads.

4. Ustawienia kolumn

Jak optymalizować kampanie? Na to pytanie ciężko znaleźć uniwersalną odpowiedź. Mogę jednak podpowiedzieć, czym kierować się podczas optymalizacji, mając do dyspozycji dane Google Ads. Zacznijmy od kolumn. W domyślnym ustawieniu znajdziemy zaledwie kilka parametrów, które nie dostarczą nam wystarczających informacji. O jakie kolumny warto poszerzyć swój panel?

  • interakcje — w przypadku sieci wyszukiwania będą to kliknięcia, a reklam wideo - obejrzenia,
  • współczynnik interakcji — pozwala on zmierzyć, jak często użytkownicy po zobaczeniu reklamy wchodzą z nią w interakcję. Dzięki temu możesz poznać skuteczność reklamy,
  • udział w wyświetleniach z sieci wyszukiwania — na wysokość tego parametru wpływają wysokości stawek, ustawiona lokalizacja, poprawnie dobrane dane demograficzne,
  • koszt konwersji — czyli po prostu ile kosztuje jedna konwersja,
  • współczynnik konwersji — wskazuje, jak często, średnio licząc, interakcja z reklamą prowadzi do konwersji, wartość konwersji/koszt — cytując Google’a, jest to zwrot z inwestycji. To wartość konwersji podzielona przez łączny koszt wszystkich interakcji z reklamą. Koszt w tych danych wyklucza interakcje, które nie mogą prowadzić do konwersji.

Dodatkowo przy analizowaniu słów kluczowych wybierz kolumnę Wynik jakości. Dbaj o to, by we frazach kluczowych znajdowały się tylko te słowa, których wynik jakości jest wyższy niż 5/10.

Niestandardowy zestaw kolumn będzie widoczny wyłącznie dla Ciebie. Jeżeli do kont danych firm mają dostęp inne osoby, będą musiały ustawić zestaw samodzielnie.

Ustawienia kolumn

Ustawienia kolumn w Google Ads.

5. Gdzie wyświetlają się reklamy?

Jeżeli prowadzić kampanie reklam displayowych czy wideo, na pewno cieszą Cię wysokie wskaźniki wyświetleń. Ale czy ten parametr na pewno jest miarodajny? Podczas optymalizacji warto zainteresować się tym, gdzie użytkownicy widzą Twoje reklamy. Pamiętaj, aby regularnie zaglądać do zakładki Miejsca docelowe -> Gdzie wyświetlają się reklamy i eliminować mało wartościowe witryny czy aplikacje.

Aby przyspieszyć tempo pracy, zaczynaj od przefiltrowania tych miejsc, wpisując słowa „app”, „gry”, „gra”. W ten sposób zadbasz o to, żeby Twoje reklamy nie wyświetlały się w miejscach, gdzie uwaga użytkowników jest maksymalnie skupiona na danej czynności. Oczywiście jeżeli Twoje grupa docelowa najczęściej spędza czas w aplikacjach, ta uwaga nie znajduje zastosowania.

Chcąc zaoszczędzić czas na późniejszej optymalizacji, możesz wykluczać całe tematy treści, konkretne kanały, np. na YouTube. To, jakie miejsca znajdą się na liście wykluczeń, zależy od specyfiki Twojej kampanii oraz jej celów.

Wykluczenia - Gdzie wyświetlają się reklamy - Google Ads

Wykluczenia - Gdzie wyświetlają się reklamy?

Podsumowanie

W tym artykule to już wszystko, ale zapewniamy, że nie poprzestaniemy na tych 5 wskazówkach. Mamy w planach przygotowanie jeszcze kilka tipów, które przydadzą Ci się podczas prowadzenia kampanii Google Ads. Wszystko wkrótce!

keyboard_arrow_up

Szukasz efektywnej agencji interaktywnej?

Na naszą efektywność składa się ponad 10-letnie doświadczenie, stale rozwijająca się kadra specjalistów i rzetelne oraz uczciwe podejście do Klienta. Wiemy jak osiągnąć założone cele w błękitnym i czerwonym oceanie marketingu online.

Agencja marketingowa RekinySukcesu.pl to ponad 350 zadowolonych Klientów, ponad 2 000 przeszkolonych osób, ponad 500 tys. zł obsługiwanego w roku budżetu w kampaniach PPC. Sumując wszystkie dane, użytkownicy spędzili już łącznie ponad 90 lat na wyprodukowanych przez nas stronach internetowych. A nam ciągle mało. Nie uznajemy kompromisów. Dlatego warto kliknąć jeden z przycisków poniżej i umówić się na wizytę we Wrocławiu, Kłodzku lub na spotkanie online.

Zobacz inne:

close
keyboard_arrow_up