Agencja marketingowa

Ocean pomysłów?

Wiemy jak przekuć
je na sukces w Internecie!

 

Sprawdź nas

Zjedź na dół
wtorek, 04 września 2018 10:15
SEO - podstawowe poprawki HTML

SEO - podstawowe poprawki HTML , o które możesz zadbać sam/a

Na skuteczność optymalizacji strony internetowej SEO składa się masa czynników. W internecie możemy natrafić na listy setek wytycznych dotyczących obszaru strony internetowej, których uzupełnienie (bądź nie) oddziałuje na pozycję naszej witryny w Google. W tym artykule przedstawię kilka sektorów, o które stosunkowo łatwo zadbać.

SEO podswowe poprawki

1 Mantra słów kluczowych

Przed przeczytaniem tego artykułu warto zapoznać się z prostym schematem myślowym, którego znajomość poprawi nasze zdolności do zaspokajania potrzeb robotów indeksujących (decydujących o pozycji naszej strony www) oraz z technikami analizy słów kluczowych. Teraz przechodzimy do czynników, o których mowa we wstępie:

2 Title, description

Znacznik title odpowiada za tytuł naszej witryny w oknie wyszukiwania Google. Jest on linkiem do strony, którą Google zaindeksowało na poszczególną frazę kluczową. Znacznik description to opis ww. pozycji. Jeśli znajdzie się w nim fraza wpisywana przez użytkownika, zostanie ona wyszczególniona pogrubieniem, sugerując zainteresowanemu o tym, że to, czego szuka, znajduje się na witrynie, która stoi po drugiej stronie linku. Więcej na temat znaczników title i description tutaj.

SEO techniczne - title, description

 

3 Struktura nagłówków

Teksty, umieszczane w dokumencie html za wewnątrz znaczników typu h są odzwierciedleniem tytułów i podtytułów, z którymi spotykamy się w książkach czy czasopismach. Informują użytkownika, ale i roboty o tym, czego dotyczy strona/podstrona czy artykuł na nich umieszczony. Hierarchia nagłówków (od h1 – do h6) stanowi dla robotów indeksujących swoisty stopień ważności umieszczanych w nich treści. Dobrą praktyką jest stosować strukturę typu ,,piramidalnego” – tak, żeby na każdej podstronie strony www znajdował się jeden znacznik h1 – zawierający tytuł strony/podstrony oraz (mniej więcej) dwa znaczniki h2 – stanowiące tytuły sekcji, cztery h3 – podtytuły etc.

Schemat struktury nagłówków html

4 Podsumowanie

Hiperłącza oraz zdjęcia mogą zawierać atrybut title. Określa on informację elementu (tytuł), która jest ujawniana po najechaniu na dany na niego myszką. Jest to miejsce, gdzie możemy pokusić się o wykorzystanie fraz kluczowych, lecz należy pamiętać o tym, że umieszczony tekst powinien być związany z tym, czego dotyczy element (dla zdjęcia – tego, co się na nim znajduje, dla linku – do czego przekierowuje).

SEO - przykład atrybutu title

Obrazy należy dodatkowo wyposażyć w atrybut alt. Wyświetla się on, w momencie, gdy z jakiegoś powodu zdjęcie nie może zostać wczytane na stronie.

SEO - przykład atrybutu alt

Poza obsługą niewczytanych elementów oraz efektu wywoływanego po najechaniu myszką ww. znaczniki mają olbrzymie znaczenie dla czytników ekranowych, oraz technologii ułatwiającym korzystanie z internetu osobom niepełnosprawnym; więc ich poprawne wypełnienie wpływa bezpośrednio na jakość użytkowania witryny przez określone grono użytkowników, na którym zależy Google i powinno też zależeć nam.

5 Podsumowanie

Poprawek, których możemy dokonać w obrębie naszej strony internetowej, są setki: od RWD, przez mikrodane po obsługę 404. Walka o najlepsze pozycje w wyszukiwarce Google odbywa na wielu polach, które często wykraczają poza granice naszej strony www. Osiągniecie satysfakcjonujących rezultatów często wymaga wiele ,,szerokopasmowej” pracy. W internecie przeprowadza się całe kampanie poparte gruntownymi analizami rynku oraz skuteczności prowadzonych działań. Jeśli zamierzasz samodzielnie pozycjonować swoją witrynę, zachęcam Cię do śledzenia naszych wpisów, w których staramy się przedstawiać istotne pojęcia w krótki, treściwy sposób.

Patryk Karpiński
Patryk Karpiński

Subskrybuj na YT

Kalendarz wpisów

« Listopad 2018 »
Pn Wt Śr Czw Pt Sb Nie
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    

image

Poczuj się jak Rekin w wodzie!

Efektywność to najważniejszy parametr cechujący skuteczne działania w Internecie. Agencja marketingowa RekinySukcesu.pl wie jak osiągnąć wysoką efektywność w błękitnym i czerwonym oceanie marketingu.

Ponad 100 zadowolonych Klientów, ponad 300 przeszkolonych osób, a nam ciągle mało. Już więcej niż 9 lat spędzili użytkownicy na wykonanych przez agencję interaktywną Wrocław stronach internetowych. Dzięki temu o Twoim Kliencie wiemy wszystko, a nawet i więcej. Nie uznajemy kompromisów. Dlatego warto kliknąć w jeden z przycisków poniżej.

 

Konfigurator Kontakt

Rekiny Mobile Menu