Agencja marketingowa

Ocean pomysłów?

Wiemy jak przekuć
je na sukces w Internecie!

 

Sprawdź nas

piątek, 14 marca 2014 10:12
SKUTECZNY SKLEP WWW CZ. 2

Sklep internetowy cz.2

W pierwszym wpisie dotyczącym Skutecznego sklepu internetowego pisaliśmy o tym od czego zacząć planowanie swojego biznesu w Internecie.

Dzisiaj kolejne kroki, czyli rzecz o Copywritingu i wzbudzaniu zaufania.

Copywriting to mechanizmy wskazujące jak pisać teksty i slogany. Najważniejsze w podejściu do tekstów jest zrozumienie faktu, że dobry tekst to sporo pracy. Nawet wytrawny Copywriter musi poświęcić dużo czasu, żeby przeanalizować schematy myślowe użytkowników konkretnej strony i skutecznie na nich wpłynąć.

1 AIDA

AIDA to podstawowe narzędzie, schemat wykorzystywany przy tworzeniu tekstów na www. Co to jest AIDA? To skrót od angielskich słów Attention (Uwaga), Interest (Zainteresowanie), Desire (Pożądanie), Action (Działanie).

  • Uwaga - nic tak nie zwraca uwagę jak zachęcający nagłówek. Według badań stanowi on aż 80% sukcesu reklamy.
  • Zainteresowanie - wzbudź w czytającym zainteresowanie Twoim produktem, opisz jego najważniejsze cechy przydatne dla Twojego Klienta.
  • Pożądanie - udowodnij Klientowi, że życie bez Twojego produktu będzie w jakiś sposób gorsze oraz, że Twój produkt rozwiąże problemy Klienta.
  • Działanie - wskaż Klientowi w jaki sposób może otrzymać produkt, kiedy go otrzyma oraz czy posiadasz go w magazynie.

 

Kiedy mamy już napisane teksty to musimy zastanowić się nad tym czy Klienci będą chcieli kupować w naszym sklepie?

2 Zaufanie

"Aż 64,1% klientów rezygnuje z zakupu w Internecie, gdy nie ma zaufania do sklepu".
Dane dotyczące zaufania
Oznacza to, że większe zaufanie do sklepu = większa sprzedaż. Tylko jak budować zaufanie?

Kilka sposób na wzbudzanie zaufania:

  • Social Media - np. dodanie like boxa do swojego sklepu kierującego do profilu na Facebooku, gdzie lubi nas już 500 osób.
  • Blog - pisanie bloga dotyczącego naszej branży wzmacnia wizerunek marki oraz kreuje nas na specjalistów w swojej dziedzinie.
  • Partnerzy - prezentacja logotypów firm które dokonały u nas zakupu lub z którymi współpracujemy na innej płaszczyźnie wzmacnia nasz wizerunek.
  • Kontakt - w dziale kontakt powinny znajdować się pełne dane: adres, telefon, mail, imię i nazwisko, NIP, REGON. Pokazujemy w ten sposób, że nie musimy się ze swoimi danymi przed nikim ukrywać.
  • Regulamin - sprawnie napisany, przejrzysty i jasny regulamin wzbudzi zaufanie wśród Twoich Klientów.
  • Opinie - takie marki jak Allegro czy Ceneo nie istniałby bez opini. Użyj ich mocy również w swoim sklepie www.
  • Certyfikaty - prezentacja Twoich umiejętności oraz certyfikatów zdobytych przez Ciebie wpłynie pozytywnie na postrzeganie w oczach Klientów.

 

Rozwiązań na wzbudzanie zaufania jest wiele więcej. Można je dostrzec przeglądając sklepy internetowe liderów w swoich branżach.

Jeśli podoba się Tobie nasz blog kliknij na ikonkę Like poniżej wpisu.

Mateusz Biernacki
Mateusz Biernacki

Artykuły powiązane

image

Poczuj się jak Rekin w wodzie!

Efektywność to najważniejszy parametr cechujący skuteczne działania w Internecie. Agencja Marketingowa RekinySukcesu.pl wie jak osiągnąć wysoką efektywność w błękitnym i czerwonym oceanie marketingu.

Ponad 100 zadowolonych Klientów, ponad 300 przeszkolonych osób, a nam ciągle mało. Już więcej niż 9 lat spędzili użytkownicy na wykonanych przez nas stronach internetowych. Dzięki temu o Twoim Kliencie wiemy wszystko, a nawet i więcej. Nie uznajemy kompromisów. Dlatego warto kliknąć w jeden z przycisków poniżej.

 

Konfigurator Kontakt