1 Czym jest Direct Answers?
Najprościej rzecz ujmując jest to odpowiedź na zadane przez nas pytanie bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Google korzysta tutaj z treści umieszczonych na zaindeksowanych przez siebie stronach internetowych.
Jak widać umieszczone to jest ponad pierwszą pozycją w wyszukiwaniu organicznym (czyżby pozycja „0”?) i co najważniejsze zawiera link do strony. Odpowiedź na poniższe pytanie jest więc tylko jedna.
2 Czy warto?
Tak, tak, tak! Ale z głową.
Na podstawie badań przygotowanych przez SENUTO na 101 milionów wyrażeń kluczowych w polskim Google tylko 120 tysięcy generuje odpowiedzi bezpośrednie. Pole do działania jest więc spore i można się spodziewać, że ilość „niewykorzystanych” wyrażeń kluczowych zacznie szybko maleć.
Jest to olbrzymia szansa dla wartościowych stron na dodatkowo wygenerowany ruch prowadzący do danego artykułu, samej strony internetowej i promowanie swojej marki.
3 Jak to zrobić?
Trzeba przede wszystkim pamiętać, że dodanie samej definicji w treści z nią niezwiązanej może jednak przynieść skutki niepożądane. Algorytmy, które zajmują się badaniami tej funkcjonalności z pewnością to wykryją i można po pewnym czasie mocno się zdziwić.
Aby wszystko było w zgodzie z wytycznymi Google należy odpowiednio przygotować podstronę/artykuł z interesującym nas wyrażeniem kluczowym:
- przygotować odpowiedni tag meta title,
- przygotować odpowiedni tag meta description,
- utworzyć odpowiedni adres podstrony,
- umieścić definicję w odpowiednich znacznikach (patrz wpis na blogu: http://www.rekinysukcesu.pl/blog/67-co-to-sa-mikrodane.
Więcej o parametrach SEO można przeczytać na naszym blogu: http://www.rekinysukcesu.pl/blog/52-10-parametrow-seo-o-ktorych-nie-wiesz.
4 Podsumowanie
Funkcjonalność Direct Answers jest dodatkowym narzędziem promocji dla serwisów dobrze prowadzonych i nieustannie rozwijanych przede wszystkim pod kątem merytorycznym.
Google po raz kolejny nagradza i promuje tych, którzy sumiennie dbają o treści na swoich stronach internetowych.