Obsługa Klienta - Klient na lata

To stwierdzenie może zostać odebrane jako banalne, ale każdy z nas po krótkim zastanowieniu stwierdzi: „Coś jest jednak na rzeczy.” Przecież każdy z nas z pewnością zna osobę, która będzie broniła „swojej” marki do upadłego i będzie wykazywała jej wyższość nad innymi. Niech ta osoba walczy tak również o naszą markę.

Płacę, to wymagam!

Często spotykamy się z takim roszczeniowym stanowiskiem klienta. Nie ma się co dziwić, skoro na rynku zalanym podobnymi usługami/produktami wybrał nasz – droższy. Zapłacił więcej, to i wymaga więcej. Poza oczywistą jakością i funkcjonalnością chce być dopieszczony i wspierany na każdym etapie korzystania z zakupionego towaru/usługi.

Gra jest zatem warta świeczki. Za to, że uzyskałeś od klienta wyższe wynagrodzenie daj mu w zamian pozytywne doświadczenia, a będzie lojalny wobec twojej marki i będzie wracał po zaspokojenie kolejnych potrzeb.

Zostawmy pozyskanie klienta, ofertowanie i sam proces sprzedaży. Bieżąca obsługa klienta, wsparcie, to jest temat dzisiejszych rozważań.

Nigdy nie masz drugiej okazji do zrobienia pierwszego wrażenia. Will Rogers

Obsługa klienta to obowiązek – nie konieczność

To powtarzaj sobie jak mantrę. Skorzystaj z unikalnej możliwości kontaktu z klientem. Zadzwoń do niego, napisz maila, zapytaj czy wszystko w porządku i czy czegoś nie potrzebuje.

Jego pozytywna reakcja na nasze zaangażowanie i pomoc może być dla Ciebie świetną reklamą! Klient z pewnością doceni naszą inicjatywę. Poza tym możesz uzyskać zwrotną informację o swojej usłudze i poprawić ewentualne niedociągnięcia.

Bądź na tyle blisko swoich klientów, aby powiedzieć im czego chcą, zanim sami się na to zdecydują. Steve Jobs

Spowoduj, aby klient czuł się potrzebny i doceniany

Podziękuj za bycie lojalnym wobec twojej marki, ale również za bycie aktywnym użytkownikiem, pomagającym ulepszyć produkt i usługi dzięki swoim uwagom. Zmień tego wymagającego klienta z początku artykułu w przyjacielsko nastawionego, pożytecznego „testera” swoich usług oraz twoją żywą reklamę.

Swą wdzięczność wyraź w sposób indywidualnie dopasowany do każdego z klientów. Unikaj pisania tego samego maila zaadresowanego do 100 innych klientów – to bardzo duży błąd. Zamiast tego wybierz tradycyjny list lub kartkę, napisaną odręcznie. Zajmie to wiele czasu, ale odniesie zamierzony skutek – klient poczuje się mile połechtany.

Ludzie mogą zapomnieć, co powiedziałeś, mogą zapomnieć, co zrobiłeś, ale nigdy nie zapomną tego, jak się dzięki Tobie poczuli. Maya Angelou

Zaskocz pozytywnie klienta

Klienci uwielbiają gratisy. Staraj się zatem dołączać je do swoich ofert jak najczęściej, nawet jeżeli twój budżet jest ograniczony, postaraj się dorzucić do swojej oferty jakiś drobiazg. Duży efekt wywiera na klientach prezent, którego się nie spodziewają.

To prosta, ale potężna zasada: zawsze dawaj ludziom więcej niż się spodziewają. Nelson Boswell

Wniosek

Choć mówi się tyle o zadowoleniu klienta, dbaniu o klienta, ukierunkowaniu tylko na klienta nie zapomnijmy też o głównym celu każdego biznesu – zarabianiu pieniędzy.

Dbajmy o klienta na każdym kroku, walczmy o niego, jednak myślmy racjonalnie i nie dajmy mu więcej, niż jest w stanie udźwignąć nasz budżet.

Temat pokrewny na naszym blogu: trendy konsumenckie.

Warto też uzupełnić wiedzę sięgając do tych pozycji:

  1. C. DeVrye, „Dobra obsługa to dobry interes. Siedem strategii osiągania sukcesu”, Poznań 2007.
  2. P. Edwards, S. Edwards, L. Clampitt Douglas, „Niech klienci tłoczą się u Twoich drzwi”, Gliwice 2006.
  3. J. Horovitz, „Strategia obsługi klienta”, Warszawa 2006.
  4. P. Kotler, „Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola”, Warszawa 1999.
  5. N. Lake, K. Hickey, „Podręcznik obsługi klienta”, Gliwice 2005.
  6. K. Leland, K. Bailey, „Dla opornych: obsługa klienta”, Warszawa 1999.

Szukasz efektywnej agencji interaktywnej?

Na naszą efektywność składa się ponad 10-letnie doświadczenie, stale rozwijająca się kadra specjalistów i rzetelne oraz uczciwe podejście do Klienta. Wiemy jak osiągnąć założone cele w błękitnym i czerwonym oceanie marketingu online.

Agencja marketingowa RekinySukcesu.pl to ponad 350 zadowolonych Klientów, ponad 2 000 przeszkolonych osób, ponad 500 tys. zł obsługiwanego w roku budżetu w kampaniach PPC. Sumując wszystkie dane, użytkownicy spędzili już łącznie ponad 90 lat na wyprodukowanych przez nas stronach internetowych. A nam ciągle mało. Nie uznajemy kompromisów. Dlatego warto kliknąć jeden z przycisków poniżej i umówić się na wizytę we Wrocławiu, Kłodzku lub na spotkanie online.

Zobacz inne:

close
keyboard_arrow_up