Trendy konsumenckie

Jeszcze niedawno wykonywałeś zakupy spożywcze tylko w lokalnym sklepie, a od paru lat kupujesz w galerii handlowej? Przecież próbowałeś już lub zastanawiasz się nad takimi zakupami poprzez Internet? (ukryta moc działania takich seriali jak Rodzinka.pl)

TAK! Wszystko się zmienia, a ta zmiana jest podyktowana pewnymi trendami. Pamiętaj, że Twoi klienci też płyną z nurtem trendów. Znasz swoją grupę docelową, ale czy wiesz jakie są aktualne zachowania dla tej grupy?

Zacznijmy od kilku świeżych przykładów z 2015 r.:

Polska 2015

Jak często osoby w Polsce używają Internetu do celów codziennych?

Już 74% z nas używa Internetu codziennie, a 20% przynajmniej raz w tygodniu. Zawsze w takim momencie lubimy porównywać się do "zachodu", bo wiemy, że trendy w Polsce przynoszone są choćby z Wielkiej Brytanii. Na wyspach brytyjskich 85% obywateli używa Internetu codziennie! 

Powiesz tak, ale to nie dotyczy całego społeczeństwa, bo przecież klienci 55+ działają jeszcze na "starych" zasadach. Tutaj dane mówią nam jednak co innego. 56% Polaków powyżej 55 roku życia korzysta z Internetu codziennie!

Polska staje się krajem przesiąkniętym cyberprzestrzenią. 

Era smartfonów

Co ciekawe, kiedy zadamy to samo pytanie (z punktu 1) osobno dla komputerów i smartfhonów, odpowiedź jest zaskakująca. 80% osób korzystających ze smartfona używa Internetu codziennie, a dla posiadaczy komputerów wynik ten wynosi 75%. 

Co raz częściej używamy do codziennych działań telefonu, a nie komputera i ta różnica zaczyna być znacząca dla wielu biznesów

Na problemy ... Internet!

Jeśli zadamy pytanie ludziom w Polsce "Kiedy potrzebujesz informacji lub masz problem do rozwiązania, czy twój pierwszy krok to szukanie rozwiązania w Internecie?" to odpowiedzi "tak" udziela 83% osób

Gdzie podziało się miejsce dla poradników, encyklopedii i telefonu do przyjaciela? W końcu, kiedy zadamy pytanie nastolatkowi: "czego się obawiasz?", co raz częściej na pierwszym miejscu występuje stwierdzenie "braku WI-FI"...

Polak kupuje w:

  • 52% sklepie (biuro, agencja, restauracja, kiosk itp.),
  • 32% Internecie,
  • 7% Internecie przez telefon komórkowy.

Z kolei Brytyjczyk dokonuje 46% zakupów w Internecie, a tylko 44% w sklepie. 

Widać zmianę (trend) metody zakupów z offline na online

Decyzja zakupowa

Co wpływa na decyzję zakupową dla Polaka przy korzystaniu z tzw. lokalnych biznesów (czyli firm związanych ściśle z daną lokalizacją)?

I tutaj mała niespodzianka. Oczywiście cena (wiadomo jesteśmy w Polsce:)) wygrywa, ale stanowi tylko 31%, przy 28% dla jakości i 27% dla odległości od mojej lokalizacji. To samo pytanie zadane Brytyjczykowi i otrzymujemy odpowiedź, że najważniejsza jest (34%) dostępność produktów, usług i czas ich otrzymania lub realizacji.

Widać, że jedyną rzeczą, która pozostaje niezmienną w trendach jest... zmiana. Zmieniamy nasze przyzwyczajenia i zachowania, szukamy i podejmujemy decyzje inaczej niż w przeszłości.

Informacje takie jak te powyżej były kiedyś dostępne tylko dla nielicznych firm, które przeprowadzały lub zlecały badania. Dzisiaj, za darmo, raport pod swoje potrzeby może wygenerować każdy. Przedstawiamy miejsce, gdzie możesz dokładnie poznać zachowania zakupowe Twoich Klientów. Strona Consumer Barometer to narzędzie przygotowane przez Google. Na bieżąco aktualizowane są badania przeprowadzane w wielu krajach świata z podziałem m.in. na grupy wiekowe, płeć czy wykorzystywane urządzenia.

Szukasz efektywnej agencji interaktywnej?

Efektywność to najważniejszy parametr cechujący skuteczne działania w Internecie. Agencja marketingowa RekinySukcesu.pl wie jak osiągnąć założone cele w błękitnym i czerwonym oceanie marketingu online.

Ponad 300 zadowolonych Klientów, ponad 2 000 przeszkolonych osób, a nam ciągle mało. Sumując wszystkie dane, użytkownicy spędzili już łącznie ponad 90 lat na wyprodukowanych przez nas stronach internetowych. Dzięki temu o Twoim Kliencie wiemy wszystko, a nawet i więcej. Nie uznajemy kompromisów. Dlatego warto kliknąć jeden z przycisków poniżej.

keyboard_arrow_up