Nowości na TikToku — lato/jesień 2025

| zaktualizowano:
  • TikTok to jeden z popularniejszych kanałów social media, w Polsce gromadzi blisko 14 milionów realnych użytkowników. Głównie jemu zawdzięczamy obecną popularność krótkich, wciągających form wideo zwanych rolkami, reelsami lub shortsami.
  • W ostatnim czasie twórcy Tiktoka wprowadzili lub zaczęli testować nowe funkcje w różnych obszarach funkcjonowania aplikacji.
  • Jedna z nowości dotyczy wewnętrznego edytora filmów — w fazie testów znalazła się funkcja „usuń i edytuj ponownie”.
  • Ponadto TikTok wprowadził istotny dla reklamodawców zewnętrzny pomiar, który ma kontrolować, czy płatne kampanie nie pojawiają się w sąsiedztwie dezinformacji.
  • Do tego TikTok przedstawił rozszerzenie opcji płatnej subskrypcji i finansowego wspierania twórców.
  • W lipcu 2025 TikTok wprowadził zmiany do swojego regulaminu, dotyczące m.in. praw autorskich, muzyki w tle oraz treści promujących marki. Wszystkie istotne punkty omawiamy w aktualizacji tego artykułu.

Nowości w regulaminie — obowiązują od lipca 2025

W lipcu 2025 roku TikTok zaktualizował swój regulamin, a wśród nowych zapisów znalazły się znaczące modyfikacje dotyczące warunków korzystania z funkcji TikTok Live. Zasady te wywołały niemałe poruszenie w społeczności twórców — szczególnie tych, którzy regularnie prowadzą transmisje na żywo i do tej pory swobodnie posługiwali się różnymi popularnymi źródłami muzyki — jak Spotify, SoundCloud czy YouTube Music — po to, by melodia leciała w tle i urozmaicała transmisję. Oprócz tego w odświeżonej wersji zasad znalazły się też istotne ograniczenia wiekowe oraz restrykcje dotyczące treści reklamowych i sponsorowanych.

Czy to koniec muzyki w tle w transmisjach na TikToku?

Zgodnie z nowym regulaminem, a dokładnie z punktem siódmym dokumentu Music Terms of Service, TikTok wprowadził restrykcyjne ograniczenia dotyczące używania muzyki spoza serwisu w czasie transmisji:

Istnieją ograniczenia dotyczące sposobu dodawania muzyki do transmisji na żywo. Nie można używać dźwięków ani dźwięków komercyjnych w transmisji na żywo. Aby używać nagranej muzyki lub odtwarzać w transmisji na żywo muzykę, której nie jesteś właścicielem, musisz posiadać wszystkie prawa i uprawnienia niezbędne do korzystania z niej lub odtwarzania jej w transmisji na żywo.

Dla twórców oznacza to, że gdy używają popularnych serwisów muzycznych podczas nadawania na żywo, naruszają regulamin aplikacji, nawet jeśli nie zarabiają bezpośrednio na transmisjach. Zmiany te najmocniej odczują streamerzy, którzy prowadzą swoje programy na przykład w luźnym formacie Q&A z muzyką w tle lub DJ-e chcący zaprezentować swoje autorskie sety muzyczne na bazie popularnych piosenek i gotowych playlist.

Społeczność TikToka jak zwykle trzyma rękę na pulsie i niejedna osoba wyraziła swoją frustrację lub duże rozczarowanie nieprzychylnymi zmianami:

@kacperski_msc NOWY REGULAMIN TIKTOKA ‼️⚠️ #tiktok #news #regulamin ♬ dźwięk oryginalny - Kacperski_MSC

Wysyłanie i otrzymywanie giftów na TikToku tylko dla dorosłych użytkowników

W przeciwieństwie do restrykcji dotyczących muzyki, kolejna zmiana nie wzbudziła szczególnych emocji. Wielu użytkowników ocenia ją raczej jako dobrą decyzję, choć dla niektórych twórców może oznaczać pewne straty. Zresztą w dużej mierze przepisy te porządkują dotychczasowe zasady użytkowania TikToka. Chodzi o ograniczenia wiekowe dotyczące korzystania z kilku funkcji aplikacji. W regulaminie znajduje się precyzyjny zapis, systematyzujący wymagania wiekowe:

  • Aby założyć konto na TikToku nadal trzeba mieć ukończony 13 rok życia.
  • By móc wysyłać direct — prywatne wiadomości, użytkownik musi mieć minimum 16 lat.
  • Nowością natomiast jest punkt, że aby wysyłać oraz otrzymywać gifty (prezenty w czasie transmisji na żywo), trzeba mieć ukończone 18 lat (bądź 19 w Korei Południowej).

Zapis zasad TikToka dotyczący prezentów LIVE mówi jasno:

Aby móc aktywować prezenty LIVE, musisz spełniać następujące kryteria:

  • mieszkać w miejscu, w którym dostępne są prezenty LIVE,
  • mieć ukończone 18 lat (albo 19 w Korei Południowej);
  • kwalifikować się do prowadzenia transmisji LIVE;
  • posiadać konto o dobrej reputacji i przestrzegać naszych Zasad społeczności oraz Warunków świadczenia usług.

Źródło: https://support.tiktok.com/pl/live-gifts-wallet/tiktok-live/live-gifts-on-tiktok

Zmiana ta z pewnością ma na celu z jednej strony zwiększenie bezpieczeństwa młodszych użytkowników, ale też ogólne większe dopasowanie platformy do regulacji prawnych obowiązujących w różnych krajach na świecie — szczególnie w kontekście transakcji finansowych i monetyzacji treści przez osoby niepełnoletnie.

Zakaz promocji laserowej depilacji, terapii oraz tatuażu

Kolejna z aktualizacji nie dotyczy wszystkich użytkowników TikToka, ale jest naprawdę kluczowa dla firm, marek osobistych i influencerów tworzących materiały sponsorowane. Aplikacja uszczelniła i doprecyzowała zasady Branded Content Policy, a więc polityki obejmującej treści komercyjne.

Po pierwsze w regulaminie znalazła się nowa, bardziej szczegółowa definicja treści firmowych:

Treści związane z marką to treści, które promują lub recenzują markę strony trzeciej, lub jej produkty, lub usługi w zamian za zapłatę bądź inną zachętę.

Dalej TikTok wylicza, że do treści firmowych zaliczają się m.in. materiały, które zawierają lub nawiązują do produktu podarowanego przez markę (a więc do przedmiotu otrzymanego w barterze lub jako prezent), zawierają linki afiliacyjne bądź kody rabatowe, dotyczą marek, z którymi twórca ma bądź miał współpracę handlową itd. Pełna lista znajduję się w tym miejscu regulaminu. Oprócz tego oczywiście istotnym punktem jest ten przypominający, że treści tego typu muszą być jawnie oznaczone jako sponsorowane, a platforma zastrzega sobie prawo do ich weryfikacji.

Dodatkowo w zakładce na temat treści firmowych pojawił się obszerny podpunkt poruszający temat zakazanych praktyk, a także produktów i usług, których promowanie w ramach sponsorowanego contentu jest surowo zabronione. Do istotnych, a niekoniecznie intuicyjnych z punktu widzenia samych firm czy agencji marketingowych należą wyszczególnienia dotyczące:

  • Ukrytej reklamy, dyskryminacji, promowania szkodliwych zachowań oraz co istotne - nierealistycznych standardów piękna,
  • Witamin, proszków, koktajli lub żelek, które mają zawiera witaminy lub posiadać właściwości prozdrowotne;
  • Usług profesjonalnych, w tym m.in. usług księgowych czy prawnych.
  • Treści związanych z tragediami, katastrofami i kontrowersyjnymi wydarzeniami, jeśli mają one charakter komercyjny.

A to zaledwie wybrane przykłady z długiej listy wykluczeń i obostrzeń — wcale nie stanowią nawet połowy wszystkich wyszczególnionych ograniczeń. Choć wiele z nich nie jest zaskoczeniem, ponieważ punkty te obowiązywały już wcześniej i są powszechnie przyjęte (np. zakaz promowania tytoniu bądź erotyki), warto zwrócić uwagę na te zupełnie nowe i bardziej szczegółowe zapisy w odświeżonej wersji regulaminu. Wśród nich znalazł się m.in. zakaz dotyczący promowania terapii psychologicznych lub usług doradczych w zakresie zdrowia psychicznego oraz takie samo wykluczenie dotyczące klinik kosmetycznych, chirurgii plastycznej oraz zabiegów stomatologicznych, usług wykonywania tatuażu czy laserowego usuwania owłosienia. To istotna zmiana!

Nowe przepisy wysyłają jasny sygnał, że TikTok zaostrza politykę wobec treści, które mogą mieć wpływ na zdrowie fizyczne, a także psychiczne użytkowników, w tym na konstruowanie określonych, wymagających czy jak ujęto w regulaminie — nierealistycznych kanonów piękna. Dla firm działających w branży kosmetycznej, wellness lub psychologicznej jest to wyraźny komunikat o tym, że ich kampanie reklamowe mogą zostać ograniczone lub nawet całkowicie zablokowane, jeśli nie będą zgodne z ogólnie zarysowanymi wytycznymi platformy.

Jak się więc okazuje, zmiany w regulaminie aplikacji czasem okazują się być naprawdę istotne, zarówno z punktu widzenia twórcy jak i marki, która chce korzystać z influencer marketingu i treści sponsorowanych na danej platformie społecznościowej. Warto więc, dostając nowe powiadomienie o aktualizacji zasad, poświęcić chwilę na przejrzenie odświeżonej wersji dokumentu. Niektóre punkty w lipcowym regulaminie TikToka z 2025 roku istotnie wymuszają transformację i dostosowanie strategii niejednej marki do wymagań platformy. Będziemy śledzić, jak w praktyce będzie kształtować się kwestia monitorowania i weryfikowania treści, szczególnie reklamowych, przez samego TikToka. Jesteśmy bardzo ciekawi czy rzeczywiście filmy w ramach treści firmowych, dotyczące np. usług tatuowania ciała przez influencerów znikną z aplikacji!

TikTok, choć opinie na jego temat wciąż są nieraz skrajnie różne, zwłaszcza u innych pokoleń, niewątpliwie szturmem podbił rynek mediów społecznościowych i zagościł w nim na dobre, w dodatku w ścisłej czołówce. Aplikacja ta została stworzona przez chińską firmę technologiczną ByteDance. Czas jej premiery przypada na 2016 rok, jednak to dwa lata później, w 2018 roku zyskała międzynarodową popularność przez połączenie z serwisem Musical.ly.

To właśnie TikTok wyznaczył trend na tworzenie i oglądanie krótkich, dynamicznych filmików, bez których dzisiaj nie wyobrażamy sobie mediów społecznościowych — są w końcu obecne jako rolki (reels) na Facebooku i Instagramie oraz jako shortsy na YouTubie. Choć ich nazwa jest inna w zależności od platformy, to w praktyce ich forma jest dokładnie taka sama. TikTok dzięki wprowadzeniu i promowaniu tej innowacyjnej formuły stał się miejscem, gdzie powstają wciągające, viralowe treści, osiągające ogromną liczbę wyświetleń i polubień, wyznaczające przy tym nowe trendy w rozrywce, a jednocześnie także w marketingu.

Aplikacja więc na stałe znalazła się w telefonach niemalże dwóch miliardów ludzi na całym świecie, a w dodatku zalicza naprawdę szybki przyrost nowych fanów. W Polsce TikTok cieszy się nie mniejszą popularnością i gromadzi w 2024 roku blisko 14 milionów realnych użytkowników. Co ciekawe w naszym kraju, według raportu „Digital 2024: Poland” odsetek internautów w wieku od 16 do 64 lat korzystających z mediów społecznościowych każdego miesiąca, jest wyższy dla TikToka o blisko 20 punktów procentowych, w porównaniu np. do portalu X (dawnego Twittera).

To wszystko przekłada się na duże znaczenie i potencjał reklamowy aplikacji, także w naszym polskim kontekście. Dane opublikowane przez twórców TikToka, firmę ByteDance pokazują, że potencjalny zasięg reklam na portalu w Polsce wzrósł o 1,4 miliona pomiędzy początkiem 2023, a 2024 roku. Dla marketerów, ale także właścicieli małych biznesów, którzy samodzielnie próbują swoich sił w reklamie własnego produktu, TikTok otworzył zupełnie nowe możliwości. Stał się miejscem, gdzie treści udostępniane nawet przez niewielkie konta szybko mogą zyskać popularność, generując duży zasięg, dzięki algorytmom i naturze platformy. Potencjał TikToka jest ogromny, zarówno pod kątem dotarcia do nowych odbiorców, jak i budowania zaangażowanej społeczności — nie tylko wokół osoby, ale również wokół marki.

W tym wpisie blogowym chcemy zaktualizować Waszą wiedzę i poruszyć wiadomości oraz trendy, związane z tą niezwykle znaczącą w świecie marketingu aplikacją. Będą to nowości dotyczące rozwoju TikToka, które są istotne, interesujące lub mogą zrewolucjonizować marketing internetowy.

Nowa opcja dla przesłanych klipów „usuń i edytuj ponownie” jest w fazie testów

TikTok aktualnie testuje nową funkcję, która może okazać się sporym ułatwieniem dla twórców. Chodzi o opcję umożliwiającą całkowite cofnięcie wszystkich edycji dokonanych w aplikacji i rozpoczęcie pracy nad filmem od nowa. Aktualizacja okazałaby się szczególnie przydatna dla osób, które w całości tworzą i edytują swoje klipy na TikToku. Wówczas nadejście nowego, lepszego pomysłu nie wiązałoby się potrzebą porzucenia go lub mierzenia się z bardziej skomplikowanym procesem — nowa funkcja pozwoliłaby jednym kliknięciem wrócić do pierwotnej wersji filmu, by ponownie przeprowadzić proces edycji od zera.

Warto dodać, że nowość umożliwiająca łatwe wycofanie wprowadzonych zmian i ponowne podejście do edycji ma potencjał, by zwiększyć komfort pracy i elastyczność twórców, montujących filmy bezpośrednio w aplikacji, jednak byłaby zupełnie nieznacząca dla sporej grupy użytkowników, którzy wykonują nagrania oraz proces edycji w innych zewnętrznych programach, takich jak np. CapCut.

Usuń i edytuj ponownie

Przykład opublikowany przez Owena Willisa

Nowy pomiar dezinformacji

TikTok wdraża w życie nową funkcję zwiększającą bezpieczeństwo reklamodawców, dając im gwarancję, że ich reklamy nie będą wyświetlane obok treści mających na celu rozpowszechnianie dezinformacji. Aplikacja wprowadza zewnętrzny pomiar, który ma kontrolować i sprawdzać, czy płatne kampanie nie pojawiają się w sąsiedztwie wprowadzających w błąd filmów.

Już początkiem 2024 roku Tiktok dodał kategorię dezinformacji jako element standardowego pomiaru bezpieczeństwa marki (Brand Safety). Aktualnie platforma robi kolejny krok w tym kierunku i jak zapowiadają twórcy aplikacji:

Z przyjemnością informujemy, że wszyscy trzej zewnętrzni partnerzy TikToka, którzy zajmują się pomiarem bezpieczeństwa i adekwatności marki — DoubleVerify (DV), Integral Ad Science (IAS) i Zefr — są w stanie dostarczać reklamodawcom dane, które dotyczą dezinformacji na platformie wyświetlanej bezpośrednio przed jak i po płatnych reklamach w kanale „Dla Ciebie”.

Współczesne systemy wykrywania dezinformacji są coraz bardziej zaawansowane — angażują możliwości sztucznej inteligencji oraz wiedzę ekspercką, co pozwala skuteczniej identyfikować fałszywe informacje. To istotna, szczególnie dla reklamodawców, zmiana, zwłaszcza w okresach takich jak np. nadchodzące w Stanach Zjednoczonych wybory, gdy na dezinformację należy być szczególnie uwrażliwionym. Z oczywistych względów marki dbając o zachowanie neutralności swojego wizerunku, nie chcąc być kojarzone i stawiane obok treści zawierających fałszywe informacje i konflikty polityczne.

Wstępne testy pokazują, że wskaźnik dezinformacji obok reklam na TikToku jest bardzo niski, poniżej 0,1%. Jednak dzięki wprowadzonym nowym opcjom pomiaru firmy będą mogły jeszcze skuteczniej oraz na bieżąco monitorować sytuację i chronić swoją reputację.

Więcej na temat nowego pomiaru dezinformacji można przeczytać w oficjalnym komunikacie TikToka.

Pomiar dezinformacji

Źródło grafiki: TikTok

Rozszerzanie opcji płatnej subskrypcji

TikTok, wzorując się na YouTube, Twitterze oraz Instagramie, uruchomił w 2022 roku możliwość wspierania finansowego danego twórcy. Początkowo wspomniana opcja została uruchomiona wyłącznie dla twórców prowadzących kanały Live, czyli nadających na żywo. Influencerzy podczas transmisji mogą przyjmować wirtualne prezenty, często nazywane napiwkami, by później wymieniać je na rzeczywiste pieniądze. By uruchomić tę funkcję na TikToku i zarabiać na prowadzeniu „lajwów” należy spełniać kilka kryteriów, takich jak m.in. pełnoletniość czy posiadanie konta osobistego z liczbą minimum 1000 obserwujących. Oprócz tego istnieje możliwość uczestnictwa w programie funduszu dla twórców, czyli “TikTok Creator Fund”. Daje on opcję monetyzacji liczby wyświetleń oraz subskrypcji, w ramach wynagrodzenia za wkład w rozwijanie społeczności aplikacji. Jednak ta funkcja nie jest dostępna dla polskich kreatorów.

Aktualnie TikTok jeszcze bardziej rozszerza możliwości monetyzacji, w nowym oświadczeniu możemy przeczytać:

TikTok jest napędzany kreatywnością naszych twórców, którzy za pomocą swoich treści zbudowali trwałe i zżyte społeczności. Na TikToku celebrowana jest każda nisza, zainteresowanie oraz pasja. Mając społeczność twórców tak różnorodną, jak ich zainteresowania, a także aspiracje, stale badamy i szukamy nowych sposobów na wspieranie rozwoju kreatorów, oferując im szereg możliwości na monetyzację.

W ramach wspomnianych ciągłych wysiłków na początku tego roku zdradziliśmy nasze plany przeprojektowania oraz rozszerzenia subskrypcji LIVE, tak by tę funkcję również twórcom spoza LIVE. Dziś z radością informujemy, że zaktualizowana opcja subskrypcji jest już dostępna dla uprawnionych twórców w wybranych regionach, a w nadchodzących tygodniach planujemy rozszerzyć ją na kolejne rynki.

Jakie są więc szanse na to, by rozszerzone opcje subskrypcji były dostępne także dla polskich twórców? W tym momencie niewiele wiadomo, choć komunikat może brzmieć obiecująco. Będziemy monitorować wiadomości na ten temat i trzymać rękę na pulsie, by informować Was na bieżąco! Śledźcie za ten też nasze social media — tu oraz tu.

TikTok zapowiedział także, że w ramach rozszerzenia opcji płatnej subskrypcji twórcy będą mieli szanse, by oferować swoim fanom płatne, ekskluzywne kanały komunikacji, dające subskrybentom uprzywilejowany dostęp do czatów, komentarzy czy prywatnych wiadomości, służących bezpośredniej interakcji właściciela konta z obserwatorami. Do tego opcja limitowanego kontentu (takiego jak filmy, transmisje live czy notatki) oraz odznaki, które miałyby się pojawiać na profilach osób wspierających finansowo dany kanał, podkreślające ekskluzywność i przynależność do społeczności konkretnego twórcy.

Więcej na temat rozwoju płatnych subskrypcji można przeczytać na oficjalnej stronie TikToka.

Płatna subskrypcja

Źródło grafiki: TikTok

Stały rozwój

Wszystkie podane przez nas wiadomości to newsy, które ujrzały światło dzienne tylko we wrześniu 2024 roku. To dowodzi temu, że aplikacja stale ewoluuje. Zabiega o zaangażowanie swoich twórców poprzez doskonalenie systemu monetyzacji swoich treści, jak i stara się utrzymywać i pozyskiwać nowych reklamodawców, wychodząc naprzeciw potrzebom, doskonaląc wykrywanie dezinformacji. Nowe funkcje mają nie tylko ułatwić korzystanie z aplikacji, ale także zwiększyć możliwości oraz potencjał TikToka w obszarze marketingu. To wszystko czyni tę chińską platformę jednym z kluczowych graczy na rynku mediów społecznościowych, dla którego prognozowany jest dalszy wzrost i napływ kolejnych milionów użytkowników w różnych grupach wiekowych.

Szukasz efektywnej agencji interaktywnej?

Na naszą efektywność składa się ponad 10-letnie doświadczenie, stale rozwijająca się kadra specjalistów i rzetelne oraz uczciwe podejście do Klienta. Wiemy jak osiągnąć założone cele w błękitnym i czerwonym oceanie marketingu online.

Agencja marketingowa RekinySukcesu.pl to ponad 350 zadowolonych Klientów, ponad 2 000 przeszkolonych osób, ponad 500 tys. zł obsługiwanego w roku budżetu w kampaniach PPC. Sumując wszystkie dane, użytkownicy spędzili już łącznie ponad 90 lat na wyprodukowanych przez nas stronach internetowych. A nam ciągle mało. Nie uznajemy kompromisów. Dlatego warto kliknąć jeden z przycisków poniżej i umówić się na wizytę we Wrocławiu lub na spotkanie online.

Zobacz inne:

close
keyboard_arrow_up