Pomysły na posty na Facebooka dla Twojej firmy

Każdy, kto prowadzi swoją firmę bez względu na branżę, do jakiej ona należy, powinien testować nowe rozwiązania w kontekście jej promocji. Obecnie dostępnych jest wiele różnych platform zaliczanych do social mediów, na jakich można to z powodzeniem robić. Bez wątpienia jednym z najpopularniejszych portali społecznościowych jest Facebook. Choć krążyły już plotki o tym, że jego czas dobiega końca, nie przestaje on zaskakiwać w kwestii liczby aktywnych użytkowników — gromadzi ich aż 3 miliardy miesięcznie! To pokazuje, jak ogromny potencjał marketingowy się pod nim kryje.

Choć płatne kampanie na Facebooku (Facebook Ads), o ile są w przemyślany sposób poprowadzone, pozwalają na maksymalizację wyników w krótkim czasie, warto skupić się jednak na sukcesywnym budowaniu zainteresowania swojej grupy docelowej za pomocą angażującej komunikacji! Doskonałym sposobem na to, są regularnie publikowane, ciekawe i dopasowane do odbiorców posty. Stworzenie fanpage’a nic nie kosztuje, a potrafi przynieść naprawdę zadowalające liczby.

Fanpage firmowy na Facebooku — jakimi zasadami warto się kierować?

Prowadzenie strony swojej firmy na Facebooku to szansa na dotarcie do szerszego grona jego użytkowników, ale warto znać kilka zasad, jakie powinny w tym pomóc. Dzięki nim masz szansę na szybsze osiąganie zaangażowania, co może realnie przełożyć się na sprzedaż oferowanych przez Ciebie produktów czy usług!

  • Pamiętaj o dokładnym uzupełnieniu wszystkich informacji o swojej firmie, w tym o przypisaniu jej trafnie do tej branży, w której działa.
  • Zastanów się, kim są Twoi odbiorcy — zgromadzenie jak największej liczby informacji na ich temat sprawi, że będziesz w stanie tworzyć dla nich ciekawsze posty.
  • Śledź trendy i staraj się w nie wpisywać — jeśli zobaczyłeś jakąś ciekawą rolkę, pomyśl o stworzeniu podobnej, dotyczącej Twojej firmy. Warto jednak zaznaczyć, iż trendy są aktualne jedynie przez krótki czas, więc warto reagować niemal natychmiast!
  • Na bieżąco analizuj statystyki — wyciąganie wniosków na podstawie już opublikowanych postów, to szansa na poprawę wyników swoich działań w przyszłości. Dzięki temu dowiesz się, co najlepiej się sprawdza, a jakiego rodzaju treści warto jednak unikać.
  • Staraj się nawiązywać kontakt ze swoją grupą docelową — choć wiele marketerów twierdzi, że stosowanie call to action dawno wyszło z mody, to wyniki często pokazują, iż nadal warto stosować CTA w publikacjach. Pamiętaj o odpowiadaniu na komentarze i wiadomości prywatne (choć może to wydawać się błahe, naprawdę pozwala na pogłębienie relacji z odbiorcami!).
  • Testuj różnorodne formaty — nie ograniczaj się jedynie do zdjęć. Twórz rolki, GIF-y, filmy produktowe… możliwości jest wiele!

Przykłady ciekawych postów na Facebooka dla Twojej firmy

Pora na najważniejszą część naszego artykułu — za chwilę podpowiemy Ci kilka skutecznych i angażujących pomysłów na posty na posty facebookowe, które pozwolą Twojej firmie dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Zwróć uwagę na to, iż to jedynie kopalnia inspiracji i wiele zależy od tego, w jaki sposób napiszesz daną publikację, czy nawet, o której godzinie ją opublikujesz.

Od czegoś trzeba zacząć — post przedstawiający Twoją firmę

Jeśli dopiero zaczynasz z tworzeniem fanpage’a dla swojej firmy, doskonałym pomysłem będzie napisanie posta, który określi, co konkretnie należy do zakresu jej działań. Tak, jak często podczas pierwszego spotkania z kimś nowym z Twojej branży, opowiecie sobie, co dokładnie robicie w życiu zawodowym, tak przedstaw swoją markę użytkownikom Facebooka, żeby nie mieli żadnych złudzeń co do tego, czym się ona zajmuje! Dobrym pomysłem może być zaproszenie ich do odwiedzenia jej strony.

Choć może wydawać Ci się, że przecież wszystkie najważniejsze informacje są już zawarte w biogramie, naprawdę warto opublikować tego typu posta na fanpage’u. Pamiętaj, żeby jasno przedstawić najważniejsze informacje. Unikaj ciągłych bloków tekstu — stosuj wiele akapitów, pomyśl o tym, jakie emotikony najlepiej będą oddawały charakter Twojej marki. Im ciekawszy wizualnie jest dana publikacja, tym większa szansa na to, że odbiorca ją przeczyta!

Post powitalny

Real Time Marketing — post związany z tym, co się aktualnie dzieje na świecie!

Masz firmę, która działa w branży BHP? Nie zapomnij opublikować posta, kiedy nadejdzie Światowy Dzień Pierwszej Pomocy! Tyczy się to wszystkich branż — koniecznie sprawdź jakikolwiek kalendarz świąt nietypowych i czerp z niego inspiracje. Istnieje spora szansa, że nawet nie wiesz o istnieniu większości z nich.

Dodatkowym plusem w takiej publikacji będzie dodanie zdjęć z tego, jak obchodzicie w firmie ten konkretny dzień. Zasadą zdobywania zaangażowania pod postami na Facebooku jest to, aby dodawać jak najwięcej zdjęć z tego, co dzieje się wewnątrz przedsiębiorstwa. Warto podkreślić, iż dobrze sprawdzą się również posty z życzeniami na Dzień Kobiet, Święta Wielkanocne itp.

Post z okazji święta

Wydarzenia wewnątrz Twojej firmy — urodziny, rocznice, wyjazdy integracyjne

Skup się i zapamiętaj, bo teraz przedstawiamy pomysły, które generują największe zasięgi. Prowadząc fanpage’a na Facebooku, nie możesz zapominać o dokumentowaniu ważnych chwil. Jeśli macie w firmie tradycję, że każdy, kto ma urodziny, otrzymuje upominek, koniecznie przy następnej takiej sytuacji wykonaj zdjęcie, utrwalające tę chwilę. To samo tyczy się wszelkich okazji, jak rocznice, wyjazdy itp. Tego typu posty nie muszą być długie — ważne, aby zawrzeć w nich zdjęcia czy film!

Post z integracji w zespole

Wypromuj swoje produkty!

Jeśli Twoja firma sprzedaje konkretne produkty, doskonałym pomysłem będzie stworzenie serii postów, w jakich będziesz pokazywać konkretne z nich. To idealna przestrzeń do tego, aby wypisać ich zalety czy w branży spożywczej/kosmetycznej, działanie i zastosowanie. W poście koniecznie zamieść link prowadzący do odpowiedniej zakładki na Twojej stronie!

Tego typu publikacje to nie tylko szansa na lepsze zapoznanie się z oferowanym przez Ciebie asortymentem, ale także możliwość podniesienia sprzedaży konkretnych produktów!

Post promoujący produkt

Nic tak nie aktywizuje odbiorców jak… konkurs!

Chcąc szybko zwiększyć swoje zasięgi, warto pomyśleć o zorganizowaniu konkursu. Nie musi to być nic skomplikowanego — wybierz produkt lub usługę, jaką oferujesz zwycięzcy i wymyśl zadanie, jakie powinni wykonać wszyscy, chcący wziąć udział. Uwzględnij daty rozpoczęcia i zakończenia konkursu. Dobrym pomysłem będzie ogłoszenie zwycięzcy w osobnym poście! Koniecznie wypróbuj ten format — z doświadczenia wiemy, iż nawet niewielkie nagrody potrafią zachęcić wiele osób do zabawy!

Uwaga — Facebook ma ściśle określone zasady dotyczące konkursów, dlatego przed ostateczną decyzją dotyczącą jego zorganizowania, koniecznie się z nimi zapoznaj, aby nie ponieść przykrych konsekwencji nieprzestrzegania regulaminu!

Post konkursowy

Post ujawniający kulisy pracy

Nic tak nie pogłębia relacji z odbiorcami, jak zdradzanie im tajemnic, których nie znają inni… pokaż im backstage pracy Twojej firmy! To także idealna okazja, żeby podkreślić to, w jaki sposób powstają produkty, czy co jest podstawą świadczonych usług. Korzystanie z ekologicznych opakowań, profesjonalne zaplecze maszynowe, własna produkcja zdrowej żywności — to tylko kilka pomysłów na to, co warto wspomnieć.

Jeśli Twoja firma posiada szczególne nagrody czy certyfikaty, to również dobra okazja na pochwalenie się nimi. Dobrze sprawdzi się tutaj film czy rolka — pomyśl o nagraniu ciekawych materiałów i uchyl swoim odbiorcom na Facebooku rąbka tajemnicy!

Post o kulisach pracy

Posty humorystyczne — memy

Nawet jeśli zależy Ci na tym, aby mieć jak najbardziej profesjonalny czy specjalistyczny wizerunek, warto czasami rozluźnić nieco atmosferę. Następnym razem, gdy scrollując Facebooka, Instagrama, czy Linkedina, natrafisz na zabawnego mema branżowego, koniecznie go zapisz! Publikacja tego typu postów to szansa na zróżnicowanie feedu, a jak wiadomo, jednolitość nudzi odbiorców. Nie musi to być nic górnolotnego — zwróć uwagę na prostotę przekazu, żeby każdy wiedział, o co chodzi (choć oczywiście kontekst branżowy działa tutaj na zdecydowany plus).

Post humorystyczny

Zaproś na swojego bloga firmowego

Nie od dziś wiadomo, że content marketing to świetny sposób na lepsze wyniki w kwestii pozycjonowania strony. Jeśli prowadzisz firmowego bloga, na którym regularnie publikujesz wysokiej jakości wpisy, nic nie stoi na przeszkodzie, aby informować o nich na Facebooku! Oferowanie odbiorcom wartościowej wiedzy może przynieść Ci spore korzyści.

W tego typu poście koniecznie zachęć użytkowników do odwiedzenia Twojego artykułu. Wypisz, czego można się z niego dowiedzieć i na jakie pytania odpowiada. Nie zdradzaj zbyt wiele, jednocześnie przekazując streszczone informacje.

Post o blogu firmowym

Przedstawienie zespołu

To kolejny raz szansa na duże zasięgi. Choć wiemy, że nie każdy pracownik podchodzi do tego tematu optymistycznie, zapewniamy, że warto. Post, w którym przedstawisz swój zespół, z pewnością zbierze sporo reakcji. Dobrym pomysłem jest również stworzenie serii, w której po kolei zamieścisz zdjęcia i informacje o pojedynczych członkach zespołu. Tego typu działania pozwalają odbiorcom lepiej poznać markę i poniekąd utożsamić się z nią.

Nie wiesz, jakie informacje o załodze zamieścić w tego typu publikacji? Oprócz tego, od kiedy dana osoba pracuje w firmie i jakie ma obowiązki, poinformuj, czym zajmuje się po pracy. Być może ma jakieś ciekawe zainteresowania, o których warto wspomnieć?

Post o zespole

Pokaż realizacje swojej firmy!

Jeśli Twoja firma świadczy usługi, ciekawą opcją jest publikacja wykonanych realizacji. Nic tak nie zachęca potencjalnych klientów do skorzystania z oferty, jak widoczne na pierwszy rzut oka efekty przeprowadzonych działań! Jeśli zajmujesz się auto detailingiem, koniecznie zamieść zdjęcia samochodu przed i po z opisem, jakie konkretnie zabiegi zostały przeprowadzone. To samo tyczy się firm z branży dentystycznej — rezultaty są tutaj niezwykle istotne.

Takie posty to najprostsza droga w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy i szansa na zwiększenie zaufania odbiorców. Koniecznie wypróbuj publikację realizacji na swoim fanpage’u!

Post o realizacji

To nie wszystko! Aby dodatkowo urozmaicić feed na stronie Twojej marki, rozważ także publikację któregoś z poniższych postów.

  1. Opinie klientów — podziękuj za nowe opinie dodane na Google. Opublikuj grafikę, na której będą one pokazane. Pomoże to w budowaniu zaufania do Twojej firmy!
  2. Ciekawostki i newsy — publikuj interesujące wiadomości branżowe. Być może Twoi odbiorcy jeszcze o nich nie słyszeli.
  3. Post z narzędziami, jakie wykorzystujesz w pracy — na rynku pojawiło się nowe narzędzie wykorzystujące AI, które okazało się przydatne w Twojej firmie? Podziel się tym!
  4. Pokaż biuro i jego okolicę — pozwól użytkownikom Facebooka lepiej poznać przestrzeń, w jakiej pracujesz! Nagraj film, w którym pokażesz, jak ona wygląda.
  5. Rozpraw się z mitami dotyczącymi konkretnych kwestii w branży, w jakiej działasz — jeśli wiesz, że krąży wiele fałszywych informacji, rozpraw się z nimi w poście! Podziel się przy okazji faktami.
  6. Przekaż wartościową wiedzę w poradnikach i wyjaśniaj definicje — jakościowe treści, które pozwolą dowiedzieć się czegoś nowego, to świetny sposób na zainteresowanie odbiorców!
  7. Pokaż, z kim współpracujesz — jeśli masz taką możliwość, oznacz marki, z jakimi współpracuje Twoja firma! To dobry sposób na zwiększenie zasięgów.
  8. Rebusy, zabawy, gry słowne — to dobry sposób na budowanie zaangażowania. Raz na jakiś czas, takie luźniejsze publikacje dobrze się sprawdzą.
  9. Głosowanie reakcjami — ciekawym rozwiązaniem są posty, w których użytkownicy Facebooka mogą głosować za pomocą reakcji, na przykład na nagrodę, jaką chcieliby wygrać w nadchodzącym konkursie.
  10. Pytania do publiczności — chcesz poznać zdanie swoich odbiorców na dany temat? Post zawierający pytanie z pewnością ich zaangażuje.

Fanpage firmy na Facebooku — czy warto?

Jeśli zastanawiasz się, czy warto zakładać stronę na Facebooku dla Twojej marki, to odpowiedź jest jedna — TAK, bo jeśli będziesz regularnie publikować wartościowe i zróżnicowane posty, z pewnością zgromadzisz aktywną grupę odbiorców. Podstawą jest analizowanie wyników i regularność — relacje z potencjalnymi i obecnymi klientami na social mediach są stosunkowo trwałe, a prowadzenie fanpage’a jest darmowe. Wymaga to jednak czasu i zaangażowania. Mamy nadzieję, że zaproponowane przez nas pomysły okażą się przydatne i pozwolą zaktywizować Twoich odbiorców!

keyboard_arrow_up

Szukasz efektywnej agencji interaktywnej?

Na naszą efektywność składa się ponad 10-letnie doświadczenie, stale rozwijająca się kadra specjalistów i rzetelne oraz uczciwe podejście do Klienta. Wiemy jak osiągnąć założone cele w błękitnym i czerwonym oceanie marketingu online.

Agencja marketingowa RekinySukcesu.pl to ponad 350 zadowolonych Klientów, ponad 2 000 przeszkolonych osób, ponad 500 tys. zł obsługiwanego w roku budżetu w kampaniach PPC. Sumując wszystkie dane, użytkownicy spędzili już łącznie ponad 90 lat na wyprodukowanych przez nas stronach internetowych. A nam ciągle mało. Nie uznajemy kompromisów. Dlatego warto kliknąć jeden z przycisków poniżej i umówić się na wizytę we Wrocławiu, Kłodzku lub na spotkanie online.

Zobacz inne:

close
keyboard_arrow_up