Aktualne wymiary grafik na Facebooka [marzec 2022]

Jeśli szukasz odpowiedzi na pytania:

  • Jakie są aktualne wymiary grafik na Facebooka?
  • Jaką stosować rozdzielczość zdjęć na Fb?
  • Jakie formaty grafik rekomenduje Facebook?

Mamy to, czego potrzebujesz! Przeczytaj nasz wpis i dowiedz się, jak tworzyć kreacje graficzne, żeby wyświetlały się poprawnie w jak najlepszej jakości.

Rekomendacje Facebooka zmieniają się na tyle często, że nawet specjalistom trudno za nimi nadążyć, dlatego najlepiej dodaj ten wpis do zakładki w przeglądarce i wracaj do niego, kiedy tylko będziesz szukać wytycznych grafik na Fb. Poniższą listę weryfikujemy i aktualizujemy regularnie, co najmniej raz w miesiącu.

Dodawanie stronę do zakładek

Wymiary grafik na Fb - Profil firmowy i prywatny

Zdjęcie profilowe - Awatar

Wymiary zdjęcia profilowego na Facebooka

Pobierz i edytuj przykładowe zdjęcie profilowe na Facebooka - wymiary 800 x 800 (marzec 2022)

Wybór zdjęcia profilowego mówi sporo o Tobie albo o profilu marki - stanowi identyfikację graficzną, która będzie towarzyszyć wszystkim działaniom na Facebooku.

  • Minimalna rozdzielczość zdjęcia: 170 x 170 px
  • Rekomendowana rozdzielczość: 800 x 800 px
  • Wyświetla się w wymiarach: 170 x 170 na komputerze, 128 x 128 na smartfonie i 36 x 36 jako miniatura
  • Pro Tip: Zdjęcie profilowe jest wyświetlane jako koło - trzeba uważać, żeby nie zostały przycięte jego ważne elementy umieszczone w rogach

Zdjęcie w tle profilu - Cover Photo

Wymiary zdjęcia w tle na Facebooku

Pobierz i edytuj przykładowe zdjęcie w tle profilu na Facebooku - wymiary 851 x 315 (marzec 2022)

Obecnie trendem światowego marketingu są minimalistyczne zdjęcia w tle - to swoista wizytówka, najczęściej w formie dobrej jakości zdjęcia z niewielkim napisem.

  • Minimalma rozdzielczość: 400 x 150 px
  • Rekomendowana rozdzielczość: 851 x 315 px
  • Wyświetla się w wymiarach: 820 x 312 px na komputerze, 640 x 360 px na smartfonie
  • Pro Tip: Pamiętaj, żeby istotne elementy umieszczać w obszarze widocznym na wszystkich urządzeniach z wyłączeniem niewielkiego obszaru tła u dołu z lewej strony przeznaczonego na zdjęcie profilowe

Zdjęcie w tle wydarzenia na Facebooku

Wymiary zdjęcia w tle wydarzenia na Facebooku

Pobierz i edytuj przykładowe zdjęcie w tle wydarzenia na Facebooku - wymiary 1200 x 628 (marzec 2022)

Tło wydarzenia to współczesny odpowiednik plakatu - najlepiej umieścić na nim kluczowe informacje takie jak nazwę wydarzenia, jego miejsce i datę.

  • Współczynnik proporcji: 1,91:1
  • Rekomendowana rozdzielczość: 1200 x 628 px

Zdjęcie w tle grupy na Facebooku

Wymiary zdjęcia w tle grupy na Facebooku

Pobierz i edytuj przykładowe zdjęcie w tle grupy na Facebooku - wymiary 1640 x 856 (marzec 2022)

Tło grupy powinno być elementem łączącym jej członków i jasno komunikującym cel grupy.

  • Współczynnik proporcji: 1,91:1
  • Rekomendowana rozdzielczość: 1640 x 856 px
  • Pro Tip: Pamiętaj, żeby istotne elementy umieszczać na środku tła, ponieważ jego centralna część będzie wyświetlana jako miniatura grupy. Ponadto górne i dolne 96 px (zaznaczyliśmy ten obszar na zdjęciu) może zostać ucięte w zależności od wymiarów ekranu użytkownika.

Post poziomy

Wymiary postu poziomego na Facebooku

Pobierz i edytuj przykładowe zdjęcie postu poziomego na Facebooku - wymiary 1200 × 900 px (marzec 2022)

  • Współczynnik proporcji: 4:3
  • Rekomendowana rozdzielczość: 1200 × 900 px

Post pionowy

Wymiary postu pionowego na Facebooku

Pobierz i edytuj przykładowe zdjęcie postu pionowego na Facebooku - wymiary 1080 × 1620 px (marzec 2022)

Post w pionie powinien być tworzony z myślą o urządzeniach mobilnych, ponieważ to na smartfonach ma największą skuteczność.

  • Współczynnik proporcji: 2:3
  • Rekomendowana rozdzielczość: 1080 × 1620 px

Post kwadratowy

Wymiary postu kwadratowego na Facebooku

Pobierz i edytuj przykładowe zdjęcie postu kwadratowego na Facebooku - wymiary 1200 × 1200 px (marzec 2022)

Post w kwadracie stanowi kompromis między poziomym ekranem komputera a pionowym ekranem telefonu komórkowego.

  • Współczynnik proporcji: 1:1
  • Rekomendowana rozdzielczość: 1200 × 1200 px

Post wideo

Wymiary postu wideo na Facebooku

Filmy są polecane, ponieważ angażują użytkowników silniej niż standardowe posty graficzne.

Post z linkiem zewnętrznym

Wymiary postu z linkiem zewnętrznym na Facebooku

Pobierz i edytuj przykładowe zdjęcie postu z linkiem zewnętrznym na Facebooku - wymiary 1200 × 628 px (marzec 2022)

Przy udostępnianiu linku Facebook automatycznie kreuje jego miniaturę w formie wpisu typu linkpost.

  • Automatyczna rozdzielczość 1200 x 628 px

Post typu pokaz slajdów

Wymiary postu typu pokaz slajdów na Facebooku

Pobierz i edytuj przykładowe zdjęcie postu typu pokaz slajdów na Facebooku - wymiary 1280 × 720 px (marzec 2022)

Zmieniające się grafiki w formie pokazu slajdów, które mogą zastąpić gify albo posty wideo.

  • Współczynnik proporcji: 16:9
  • Rekomendowana rozdzielczość: 1280 × 720 px

Facebook/Messenger Stories

Wymiary Facebook/Messenger Stories

Pobierz i edytuj przykładowe zdjęcie Facebook/Messenger Stories - wymiary 1080 × 1920 px (marzec 2022)

  • Współczynnik proporcji: 9:16
  • Minimalne wymiary: 500 x 890 px
  • Rekomendowana rozdzielczość: 1080 × 1920 px

Wymiary reklam na Fb - Facebook Ads

Reklamy graficzne

Wymiary reklamy graficznej na FB
Wymiary reklamy graficznej na FB

Pobierz i edytuj przykładowe zdjęcie Facebook/Messenger Stories - wymiary 1200 x 628 px lub 1200 × 1200 px (marzec 2022)

Pozwalają zwiększyć zainteresowanie marką pokazując odbiorcom Twoje grafiki.

  • Współczynnik proporcji: od 1,91 do 1,1
  • Minimalne wymiary: 254 x 133 px
  • Rekomendowana rozdzielczość: 1200 x 628 lub 1200 × 1200 px
  • Pro Tip: Obecnie nie istnieje już ograniczenie co do ilości tekstu w na obrazach reklamowych, ale wciąż najlepiej sprawdzają się grafiki zawierające do 20% tekstu

Reklamy wideo in-stream

Wymiary reklamy wideo na FB
Wymiary reklamy wideo na FB

Reklamy wideo są wyświetlane przy oglądaniu przez użytkowników filmów na Fb lub transmisji na żywo

  • Długość: od 5 sekund do 10 minut (po 15 sekundach pojawia się przycisk „Kontynuuj oglądanie”)
  • Współczynnik proporcji: 16:9 lub 1:1
  • Rekomendowana rozdzielczość: 1920 x 1080 px lub 1080 × 1080 px
  • Pro Tip: Część użytkowników ma wyciszony dźwięk, więc najlepiej dodać do filmu także transkrypcję w formie napisów

Reklama karuzelowa (graficzna i wideo)

Wymiary reklamy karuzelowej na FB

Pobierz i edytuj przykładowe zdjęcie reklamy karuzelowej na FB - wymiary 1080 × 1080 px (marzec 2022)

Karuzela pozwala zaprezentować do 10 obrazów lub filmów z oddzielnymi linkami w jednej reklamie, sprawdza się szczególnie do reklamowania produktów i usług.

  • Współczynnik proporcji: 1:1
  • Minimalne wymiary: 600 x 600 px
  • Rekomendowana rozdzielczość: 1080 × 1080 px (także dla karuzeli wideo)

Marketplace Facebooka

Wymiary na Marketplace Facebooka

Pobierz i edytuj przykładowe zdjęcie na Marketplace Facebooka - wymiary 1080 × 1080 px (marzec 2022)

Reklamy prezentujące produkty, usługi lub marki jako „sponsorowane” obok ofert zamieszczonych przez użytkowników.

  • Współczynnik proporcji: 1:1
  • Rekomendowana rozdzielczość: 1080 × 1080 px

Kolekcja

Wymiary reklamy typu kolekcja na Facebooka

Pobierz i edytuj przykładowe zdjęcie reklamy typu kolekcja - wymiary 1080 × 1080 px (marzec 2022)

Reklama w postaci obrazu lub filmu w tle i 4 kafelków produktowych, po kliknięciu przenosi do materiału błyskawicznego – pełnoekranowej strony docelowej.

  • Współczynnik proporcji: 1:1
  • Rekomendowana rozdzielczość: 1080 × 1080 px

Polubienia strony - Page Likes

Wymiary reklamy Polubienia strony na FB
Wymiary reklamy Polubienia strony na FB

Pobierz i edytuj przykładowe zdjęcie reklamy polubienia strony - wymiary 1200 x 444 px lub 1080 x 1080 px (marzec 2022)

Reklama mająca generować polubienia Fanpage’a może przyczynić się do wzrostu liczby lajków na stronie na Facebooku.

  • Współczynnik proporcji: 2,7:1 lub 1:1
  • Rekomendowana rozdzielczość: 1200 × 444 px lub 1080 x 1080 px
  • Pro Tip: Ten rodzaj reklamy warto zastosować szczególnie na początku istnienia Fanpage’a, żeby zbudować pierwszą grupę odbiorców

Reklama Facebook Stories/Messenger Stories

Wymiary reklamy Facebook Stories/Messenger Stories
Wymiary reklamy Facebook Stories/Messenger Stories

Pobierz i edytuj przykładowe zdjęcie reklamy Facebook Stories/Messenger Stories - wymiary 1080 x 1920 px lub 1200 x 628 px (marzec 2022)

Pełnoekranowe reklamy pionowe wyświetlane między relacjami znajomych widoczne przez 5 sekund lub do ich pominięcia przez użytkownika.

  • Współczynnik proporcji: 9:16 (dla reklam dynamicznych 1,91:1)
  • Minimalne wymiary: 500 x 890 px
  • Rekomendowana rozdzielczość: 1080 × 1920 px (dla reklam dynamicznych 1200 x 628 px)
  • Pro Tip: Nie umieszczaj napisów i logo w górnych i dolnych 250 px, inaczej zostaną one zasłonięte przyciskami Call to Action

Reklama w skrzynce odbiorczej Messengera

Wymiary reklamy w skrzynce odbiorczej Messengera

Pobierz i edytuj przykładowe zdjęcie reklamy w skrzynce odbiorczej Messengera - wymiary 1080 × 1080 px (marzec 2022)

Reklamy w skrzynce odbiorczej Messengera pojawiające się między konwersacjami.

  • Współczynnik proporcji: 1:1
  • Minimalne wymiary: 254 x 254 px
  • Rekomendowana rozdzielczość: 1080 × 1080 px
  • Pro Tip: Ten typ reklam nie jest dostępny w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, we Francji i Australii

Gratulacje! Masz już stworzoną grafikę w rekomendowanym formacie - teraz tylko musisz ją zapisać w odpowiedni sposób, żeby nie stracić na jakości i uniknąć widocznych pikseli oraz ziarnowania.

Jak zapisywać obrazy i filmy przeznaczone na Facebooka?

Grafika - zapisz jako

Format grafiki na Facebooka - JPG lub PNG, max. 30 MB
  • Format: JPG lub PNG (polecamy PNG przy szczegółowych obrazach)
  • Maksymalny rozmiar pliku: 30 MB

Wideo - zapisz jako

Format wideo na Facebooka - MP4, MOV lub GIF, max. 4 GB
  • Format: MP4, MOV lub GIF
  • Rozmiar pliku: maksymalnie 4 GB
  • Dodatkowe zalecenia: kompresja H.264, kwadratowe piksele, stała szybkość klatek, progresywne skanowanie, kompresja dźwięku stereo AAC, szybkość powyżej 128 kb/s

Jeśli czytasz ten tekst po zapoznaniu się z całym wpisem - świetnie! Jesteś na dobrej drodze do zostania Rekinem Facebooka!

Jeśli jednak wciąż nie czujesz się jak ryba w wodzie social mediów, zaufaj specjalistom.

keyboard_arrow_up

Szukasz efektywnej agencji interaktywnej?

Na naszą efektywność składa się ponad 10-letnie doświadczenie, stale rozwijająca się kadra specjalistów i rzetelne oraz uczciwe podejście do Klienta. Wiemy jak osiągnąć założone cele w błękitnym i czerwonym oceanie marketingu online.

Agencja marketingowa RekinySukcesu.pl to ponad 350 zadowolonych Klientów, ponad 2 000 przeszkolonych osób, ponad 500 tys. zł obsługiwanego w roku budżetu w kampaniach PPC. Sumując wszystkie dane, użytkownicy spędzili już łącznie ponad 90 lat na wyprodukowanych przez nas stronach internetowych. A nam ciągle mało. Nie uznajemy kompromisów. Dlatego warto kliknąć jeden z przycisków poniżej i umówić się na wizytę we Wrocławiu, Kłodzku lub na spotkanie online.

Zobacz inne:

close
keyboard_arrow_up