Aktualne wymiary grafik na Facebooka [marzec 2022]
Jeśli szukasz odpowiedzi na pytania:
- Jakie są aktualne wymiary grafik na Facebooka?
- Jaką stosować rozdzielczość zdjęć na Fb?
- Jakie formaty grafik rekomenduje Facebook?
Mamy to, czego potrzebujesz! Przeczytaj nasz wpis i dowiedz się, jak tworzyć kreacje graficzne, żeby wyświetlały się poprawnie w jak najlepszej jakości.
Rekomendacje Facebooka zmieniają się na tyle często, że nawet specjalistom trudno za nimi nadążyć, dlatego najlepiej dodaj ten wpis do zakładki w przeglądarce i wracaj do niego, kiedy tylko będziesz szukać wytycznych grafik na Fb. Poniższą listę weryfikujemy i aktualizujemy regularnie, co najmniej raz w miesiącu.

Wymiary grafik na Fb - Profil firmowy i prywatny
Zdjęcie profilowe - Awatar

Pobierz i edytuj przykładowe zdjęcie profilowe na Facebooka - wymiary 800 x 800 (marzec 2022)
Wybór zdjęcia profilowego mówi sporo o Tobie albo o profilu marki - stanowi identyfikację graficzną, która będzie towarzyszyć wszystkim działaniom na Facebooku.
- Minimalna rozdzielczość zdjęcia: 170 x 170 px
- Rekomendowana rozdzielczość: 800 x 800 px
- Wyświetla się w wymiarach: 170 x 170 na komputerze, 128 x 128 na smartfonie i 36 x 36 jako miniatura
- Pro Tip: Zdjęcie profilowe jest wyświetlane jako koło - trzeba uważać, żeby nie zostały przycięte jego ważne elementy umieszczone w rogach
Zdjęcie w tle profilu - Cover Photo

Pobierz i edytuj przykładowe zdjęcie w tle profilu na Facebooku - wymiary 851 x 315 (marzec 2022)
Obecnie trendem światowego marketingu są minimalistyczne zdjęcia w tle - to swoista wizytówka, najczęściej w formie dobrej jakości zdjęcia z niewielkim napisem.
- Minimalma rozdzielczość: 400 x 150 px
- Rekomendowana rozdzielczość: 851 x 315 px
- Wyświetla się w wymiarach: 820 x 312 px na komputerze, 640 x 360 px na smartfonie
- Pro Tip: Pamiętaj, żeby istotne elementy umieszczać w obszarze widocznym na wszystkich urządzeniach z wyłączeniem niewielkiego obszaru tła u dołu z lewej strony przeznaczonego na zdjęcie profilowe
Zdjęcie w tle wydarzenia na Facebooku

Pobierz i edytuj przykładowe zdjęcie w tle wydarzenia na Facebooku - wymiary 1200 x 628 (marzec 2022)
Tło wydarzenia to współczesny odpowiednik plakatu - najlepiej umieścić na nim kluczowe informacje takie jak nazwę wydarzenia, jego miejsce i datę.
- Współczynnik proporcji: 1,91:1
- Rekomendowana rozdzielczość: 1200 x 628 px
Zdjęcie w tle grupy na Facebooku

Pobierz i edytuj przykładowe zdjęcie w tle grupy na Facebooku - wymiary 1640 x 856 (marzec 2022)
Tło grupy powinno być elementem łączącym jej członków i jasno komunikującym cel grupy.
- Współczynnik proporcji: 1,91:1
- Rekomendowana rozdzielczość: 1640 x 856 px
- Pro Tip: Pamiętaj, żeby istotne elementy umieszczać na środku tła, ponieważ jego centralna część będzie wyświetlana jako miniatura grupy. Ponadto górne i dolne 96 px (zaznaczyliśmy ten obszar na zdjęciu) może zostać ucięte w zależności od wymiarów ekranu użytkownika.
Post poziomy

Pobierz i edytuj przykładowe zdjęcie postu poziomego na Facebooku - wymiary 1200 × 900 px (marzec 2022)
- Współczynnik proporcji: 4:3
- Rekomendowana rozdzielczość: 1200 × 900 px
Post pionowy

Pobierz i edytuj przykładowe zdjęcie postu pionowego na Facebooku - wymiary 1080 × 1620 px (marzec 2022)
Post w pionie powinien być tworzony z myślą o urządzeniach mobilnych, ponieważ to na smartfonach ma największą skuteczność.
- Współczynnik proporcji: 2:3
- Rekomendowana rozdzielczość: 1080 × 1620 px
Post kwadratowy

Pobierz i edytuj przykładowe zdjęcie postu kwadratowego na Facebooku - wymiary 1200 × 1200 px (marzec 2022)
Post w kwadracie stanowi kompromis między poziomym ekranem komputera a pionowym ekranem telefonu komórkowego.
- Współczynnik proporcji: 1:1
- Rekomendowana rozdzielczość: 1200 × 1200 px
Post wideo

Filmy są polecane, ponieważ angażują użytkowników silniej niż standardowe posty graficzne.
- Współczynnik proporcji: 9:16 lub 16:9
- Rekomendowana rozdzielczość: 1920 x 1080 px lub odwrotnie
- Pro Tip: Facebook często tnie zasięgi postów, ale posty wideo nie obrywają tak mocno - czytaj więcej
Post z linkiem zewnętrznym

Pobierz i edytuj przykładowe zdjęcie postu z linkiem zewnętrznym na Facebooku - wymiary 1200 × 628 px (marzec 2022)
Przy udostępnianiu linku Facebook automatycznie kreuje jego miniaturę w formie wpisu typu linkpost.
- Automatyczna rozdzielczość 1200 x 628 px
Post typu pokaz slajdów

Pobierz i edytuj przykładowe zdjęcie postu typu pokaz slajdów na Facebooku - wymiary 1280 × 720 px (marzec 2022)
Zmieniające się grafiki w formie pokazu slajdów, które mogą zastąpić gify albo posty wideo.
- Współczynnik proporcji: 16:9
- Rekomendowana rozdzielczość: 1280 × 720 px
Facebook/Messenger Stories

Pobierz i edytuj przykładowe zdjęcie Facebook/Messenger Stories - wymiary 1080 × 1920 px (marzec 2022)
- Współczynnik proporcji: 9:16
- Minimalne wymiary: 500 x 890 px
- Rekomendowana rozdzielczość: 1080 × 1920 px
Wymiary reklam na Fb - Facebook Ads
Reklamy graficzne
Pobierz i edytuj przykładowe zdjęcie Facebook/Messenger Stories - wymiary 1200 x 628 px lub 1200 × 1200 px (marzec 2022)
Pozwalają zwiększyć zainteresowanie marką pokazując odbiorcom Twoje grafiki.
- Współczynnik proporcji: od 1,91 do 1,1
- Minimalne wymiary: 254 x 133 px
- Rekomendowana rozdzielczość: 1200 x 628 lub 1200 × 1200 px
- Pro Tip: Obecnie nie istnieje już ograniczenie co do ilości tekstu w na obrazach reklamowych, ale wciąż najlepiej sprawdzają się grafiki zawierające do 20% tekstu
Reklamy wideo in-stream


Reklamy wideo są wyświetlane przy oglądaniu przez użytkowników filmów na Fb lub transmisji na żywo
- Długość: od 5 sekund do 10 minut (po 15 sekundach pojawia się przycisk „Kontynuuj oglądanie”)
- Współczynnik proporcji: 16:9 lub 1:1
- Rekomendowana rozdzielczość: 1920 x 1080 px lub 1080 × 1080 px
- Pro Tip: Część użytkowników ma wyciszony dźwięk, więc najlepiej dodać do filmu także transkrypcję w formie napisów
Reklama karuzelowa (graficzna i wideo)

Pobierz i edytuj przykładowe zdjęcie reklamy karuzelowej na FB - wymiary 1080 × 1080 px (marzec 2022)
Karuzela pozwala zaprezentować do 10 obrazów lub filmów z oddzielnymi linkami w jednej reklamie, sprawdza się szczególnie do reklamowania produktów i usług.
- Współczynnik proporcji: 1:1
- Minimalne wymiary: 600 x 600 px
- Rekomendowana rozdzielczość: 1080 × 1080 px (także dla karuzeli wideo)
Marketplace Facebooka

Pobierz i edytuj przykładowe zdjęcie na Marketplace Facebooka - wymiary 1080 × 1080 px (marzec 2022)
Reklamy prezentujące produkty, usługi lub marki jako „sponsorowane” obok ofert zamieszczonych przez użytkowników.
- Współczynnik proporcji: 1:1
- Rekomendowana rozdzielczość: 1080 × 1080 px
Kolekcja

Pobierz i edytuj przykładowe zdjęcie reklamy typu kolekcja - wymiary 1080 × 1080 px (marzec 2022)
Reklama w postaci obrazu lub filmu w tle i 4 kafelków produktowych, po kliknięciu przenosi do materiału błyskawicznego – pełnoekranowej strony docelowej.
- Współczynnik proporcji: 1:1 Rekomendowana rozdzielczość: 1080 × 1080 px
Polubienia strony - Page Likes
Pobierz i edytuj przykładowe zdjęcie reklamy polubienia strony - wymiary 1200 x 444 px lub 1080 x 1080 px (marzec 2022)
Reklama mająca generować polubienia Fanpage’a może przyczynić się do wzrostu liczby lajków na stronie na Facebooku.
- Współczynnik proporcji: 2,7:1 lub 1:1
- Rekomendowana rozdzielczość: 1200 × 444 px lub 1080 x 1080 px
- Pro Tip: Ten rodzaj reklamy warto zastosować szczególnie na początku istnienia Fanpage’a, żeby zbudować pierwszą grupę odbiorców
Reklama Facebook Stories/Messenger Stories
Pobierz i edytuj przykładowe zdjęcie reklamy Facebook Stories/Messenger Stories - wymiary 1080 x 1920 px lub 1200 x 628 px (marzec 2022)
Pełnoekranowe reklamy pionowe wyświetlane między relacjami znajomych widoczne przez 5 sekund lub do ich pominięcia przez użytkownika.
- Współczynnik proporcji: 9:16 (dla reklam dynamicznych 1,91:1)
- Minimalne wymiary: 500 x 890 px
- Rekomendowana rozdzielczość: 1080 × 1920 px (dla reklam dynamicznych 1200 x 628 px)
- Pro Tip: Nie umieszczaj napisów i logo w górnych i dolnych 250 px, inaczej zostaną one zasłonięte przyciskami Call to Action
Reklama w skrzynce odbiorczej Messengera

Pobierz i edytuj przykładowe zdjęcie reklamy w skrzynce odbiorczej Messengera - wymiary 1080 × 1080 px (marzec 2022)
Reklamy w skrzynce odbiorczej Messengera pojawiające się między konwersacjami.
- Współczynnik proporcji: 1:1
- Minimalne wymiary: 254 x 254 px
- Rekomendowana rozdzielczość: 1080 × 1080 px
- Pro Tip: Ten typ reklam nie jest dostępny w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, we Francji i Australii
Gratulacje! Masz już stworzoną grafikę w rekomendowanym formacie - teraz tylko musisz ją zapisać w odpowiedni sposób, żeby nie stracić na jakości i uniknąć widocznych pikseli oraz ziarnowania.
Jak zapisywać obrazy i filmy przeznaczone na Facebooka?
Grafika - zapisz jako

- Format: JPG lub PNG (polecamy PNG przy szczegółowych obrazach)
- Maksymalny rozmiar pliku: 30 MB
Wideo - zapisz jako

- Format: MP4, MOV lub GIF
- Rozmiar pliku: maksymalnie 4 GB
- Dodatkowe zalecenia: kompresja H.264, kwadratowe piksele, stała szybkość klatek, progresywne skanowanie, kompresja dźwięku stereo AAC, szybkość powyżej 128 kb/s
Jeśli czytasz ten tekst po zapoznaniu się z całym wpisem - świetnie! Jesteś na dobrej drodze do zostania Rekinem Facebooka!
Jeśli jednak wciąż nie czujesz się jak ryba w wodzie social mediów, zaufaj specjalistom.
- Regularnie prowadzony Fanpage z pomysłem - sprawdź
- Przynosząca zyski Kampania Facebook Ads - kliknij