Dropshipping - nowoczesny model sprzedaży

Dropshipping to model sprzedaży internetowej, w którym towary dostarczane są do klienta detalicznego bezpośrednio z hurtowni. W takim modelu właściciel sklepu internetowego nie potrzebuje powierzchni magazynowej, tym samym nie ma potrzeby wcześniejszej inwestycji w produkty. Dropshipping daje możliwość wejścia do świata e-commerce zarówno początkującym przedsiębiorcom otwierającym sklep, jak i przedsiębiorcom decydującym się na rozszerzenie oferty o zintegrowane produkty z hurtowniami.

Co na początek?

Na początek należy zrobić rozpoznanie na temat systemów, które dają możliwość integracji hurtowni ze sklepem internetowym. Na tym etapie bierzemy pod uwagę:

  • ilość integracji z hurtowniami,
  • ilość aktualizacji produktów na magazynie w ciągu dnia,
  • sklepy internetowe, z którymi możemy skonfigurować hurtownie,
  • przejrzystość interfejsu,
  • duża ilość funkcjonalności, operacji na kategoriach, produktach.

Jednym z najbardziej popularnych systemów integracji jest firma Verosoft, która oferuje integrację wielu systemów sklepowych z hurtownią. Pod tym linkiem znajduje się lista zintegrowanych platform.

Po wybraniu systemu potrzebujemy stworzyć sklep internetowy, który z nim zintegrujemy. Sklep ten musi być kompatybilny z wybranym systemem, a integracja zazwyczaj polega na zainstalowaniu odpowiednich wtyczek, modułów w naszym sklepie do integracji z systemem dropshippingowym.

Na zintegrowanym sklepie możemy sprzedawać produkty nie tylko z jednej hurtowni, w zależności od rodzaju umowy możemy sprzedawać towar z wielu hurtowni jednocześnie.

Model sprzedaży dropshipping

Wady i zalety

Jedną z największych zalet jest niewymagana rozległa wiedza programistyczna oraz nieduży wkład własny. Szczególnie jeżeli decydujemy się na integrację systemu z platformą Sky-Shop. Częste czynniki, decydujące o rozpoczęciu działalności dropshippingowej przez przedsiębiorców to:

  • mały wkład finansowy,
  • niskie ryzyko inwestycji,
  • szeroki asortyment,
  • oszczędność, nie potrzeba wynajmować magazynu,
  • brak potrzeby zatrudniania pracowników do pakowania paczek.

Dropshipping to bardzo zachęcający model sprzedaży, jednak należy również przedstawić jego wady:

  • możliwe opóźnienia przesyłek,
  • bardzo duża konkurencja,
  • nieaktualne stany magazynowe wynikające z okresowych aktualizacji.

Baselinker i dropshipping

Na naszym blogu niedawno powstał wpis o narzędziu, które nazywa się Baselinker. Baselinkera możemy tak samo wykorzystać do zwykłych produktów, jak i tych z hurtowni dropshippingowych. Więcej informacji o tym znakomitym narzędziu przeczytacie pod tym linkiem.

Podsumowanie

Dzięki większej ilości zalet niż wad modelu dropshippingowego, w przeciwieństwie do standardowego modelu sprzedaży internetowej, możemy wywnioskować, że dropshipping daje nam wiele możliwości i minimalizuje problemy w tym biznesie. Nieduży wkład finansowy pozwala na sprzedaż początkującym, a możliwość rozszerzenia oferty o inne produkty, może być wykorzystana przez zaawansowanych przedsiębiorców.

Szukasz więcej na ten temat? Wpadnij i zobasz szkolenia na www.inauka.pl.

keyboard_arrow_up

Szukasz efektywnej agencji interaktywnej?

Na naszą efektywność składa się ponad 10-letnie doświadczenie, stale rozwijająca się kadra specjalistów i rzetelne oraz uczciwe podejście do Klienta. Wiemy jak osiągnąć założone cele w błękitnym i czerwonym oceanie marketingu online.

Agencja marketingowa RekinySukcesu.pl to ponad 350 zadowolonych Klientów, ponad 2 000 przeszkolonych osób, ponad 500 tys. zł obsługiwanego w roku budżetu w kampaniach PPC. Sumując wszystkie dane, użytkownicy spędzili już łącznie ponad 90 lat na wyprodukowanych przez nas stronach internetowych. A nam ciągle mało. Nie uznajemy kompromisów. Dlatego warto kliknąć jeden z przycisków poniżej i umówić się na wizytę we Wrocławiu, Kłodzku lub na spotkanie online.

keyboard_arrow_up