Share-worthy content w mediach spo艂eczno艣ciowych

Tre艣ci publikowane w mediach spo艂eczno艣ciowych maj膮 by膰 atrakcyjne, ciekawe, przyjemne dla oka, warto艣ciowe鈥 Mo偶na wymienia膰 po偶膮dane cechy bez ko艅ca. Wszystko po to, aby pod postami zbiera膰 jak najwi臋cej komentarzy i polubie艅. Ale czy naprawd臋 ilo艣膰 lajk贸w jest najlepsz膮 miar膮 popularno艣ci i sposobem na budowanie zasi臋g贸w? Okazuje si臋, 偶e ten czas ju偶 powoli staje si臋 przesz艂o艣ci膮. Jasne, kciuki w g贸r臋 i inne reakcje wci膮偶 maj膮 swoj膮 warto艣膰, poniewa偶 s膮 naj艂atwiejsz膮 form膮 interakcji pomi臋dzy u偶ytkownikami a podmiotami publikuj膮cymi tre艣ci. Co zatem b臋dzie najwa偶niejsz膮 miar膮 warto艣ci naszych post贸w? Udost臋pnienia!

O tre艣ciach, kt贸re s膮 ch臋tnie repostowane czy udost臋pnianie przez odbiorc贸w, m贸wi si臋 share-worthy content. W艂a艣ciwie t艂umacz膮c t臋 nazw臋 na polski, mamy ju偶 niemal偶e gotow膮 definicj臋 tego terminu. Pozw贸lcie mi jednak, 偶e nie sko艅cz臋 tego wpisu ju偶 tutaj i napisz臋 troch臋 wi臋cej o tym temacie.

Od czego zacz膮膰?

Share-worthy content w mediach spo艂eczno艣ciowych

Zasada, kt贸r膮 powinni艣cie mie膰 ca艂y czas w g艂owie przy tworzeniu contentu, jest odpowied藕 na pytanie 鈥Co zaanga偶uje odbiorc臋?鈥. Proste? Niekoniecznie. Opcji jest kilka: to mo偶e by膰 co艣 zabawnego, inspiruj膮cego, daj膮cego do my艣lenia czy nawet kontrowersyjnego. Wszystko zale偶y od specyfikacji Waszej grupy odbiorc贸w. Scharakteryzowanie ich i stworzenie przyk艂adowej persony (kim jest odbiorca? Ile ma lat? Gdzie mieszka? Czym si臋 zajmuje? Jakie s膮 jego przyk艂adowe zainteresowania?) pozwoli Wam na celniejsze dobieranie temat贸w i formy ich kreowania, wizualizacji i realizacji. Ci臋偶ko przecie偶 trafi膰 jednym postem w gust wszystkich u偶ytkownik贸w Facebooka czy Instagrama, jednocze艣nie przykuwaj膮c ich uwag臋 na tyle, 偶eby podali go dalej. Poznawajcie swoj膮 grup臋 odbiorc贸w, analizujcie, jakie tematy ich zajmuj膮, czego szukaj膮 w Internecie, jakie fanpage鈥檈 czy konta s膮 dla nich najatrakcyjniejsze, a p贸藕niej spr贸bujcie dopasowa膰 swoje dzia艂ania do ich preferencji.

Pami臋taj, 偶e tam s膮 prawdziwi ludzie!

Share-worthy content

Czy istnieje zale偶no艣膰 pomi臋dzy popularno艣ci膮 danego posta a ilo艣ci膮 u偶ytej tre艣ci? Ci臋偶ko to zmierzy膰 i da膰 jednoznaczn膮 odpowied藕. Nie ulega w膮tpliwo艣ci, 偶e coraz bardziej zanurzamy si臋 w tendencji do faworyzowania kr贸tkich form, najlepiej graficznych. Bo przecie偶 kto to b臋dzie czyta艂? S臋k w tym, 偶e d艂ugie teksty zosta艂y zdemonizowane ju偶 jaki艣 czas temu, przez co przeoczyli艣my moment, w kt贸rym odbiorcy zacz臋li na nowo szuka膰 coraz to bardziej warto艣ciowych tre艣ci w Internecie.

Odwa偶臋 si臋 napisa膰, 偶e zaanga偶owany tw贸rca to zaanga偶owany odbiorca. Je偶eli pisz膮c tekst czy tworz膮c grafik臋, skupiacie si臋 tak samo na tre艣ci, kt贸r膮 chcecie przekaza膰, jak na sposobie, kt贸ry trafi do 艣wiadomo艣ci u偶ytkownika, szanse na share-worthy content wzrastaj膮. Pami臋tajcie r贸wnie偶, 偶e piszecie do konkretnych os贸b. Nie znacie ich osobi艣cie, ale znacie ich symulacje, czyli wcze艣niej wspomniane persony. J臋zyk, kt贸rego b臋dziecie u偶ywa膰, ma by膰 im znany i przyjazny, niezale偶nie od tematu, kt贸ry poruszacie. Dystans mi臋dzy odbiorc膮 a nadawc膮 maleje, gdy u偶ywacie osobowych form - zwracaj膮c si臋 bezpo艣rednio, budujecie atmosfer臋 podobn膮 do tej, kt贸ra panuje mi臋dzy znajomymi, jednocze艣nie wp艂ywaj膮c pozytywnie na sam odbi贸r.

Nie b贸jcie si臋 te偶 u偶ywa膰 emocji. Rozbawienie, podniecenie, smutek czy nawet strach w odpowiedzi na Wasze tre艣ci pomagaj膮 zbudowa膰 wi臋藕 z odbiorc膮. Je偶eli po艂膮czycie sw贸j content z emocjonalnym zaanga偶owaniem, wi臋ksza ilo艣膰 reakcji gwarantowana!

Okre艣l cele!

Share-worthy content -  social media

Po co w艂a艣ciwie publikujecie tre艣ci? Maj膮 sprzedawa膰? Bawi膰? Przyczynia膰 si臋 do budowania pozytywnego wizerunku pracodawcy? Edukowa膰? Po pierwsze, odpowied藕 na to pytanie uchroni Was od publikowania dla samego publikowania. Po drugie, ukierunkuje Wasz spos贸b tworzenia tre艣ci. Nada jasno艣ci og贸lnemu wyobra偶eniu o tym, jak content ma wygl膮da膰 i co zawiera膰. Najlepiej b臋d膮 broni艂y si臋 wiarygodne tre艣ci, kt贸re mo偶emy nazwa膰 鈥渮 偶ycia wzi臋te鈥. Historie o zespole, kt贸ry tworzycie w firmie, case study z projekt贸w, kt贸re zrealizowali艣cie, opinie o Waszych produktach i zdj臋cia/filmy od u偶ytkownik贸w - wszystko, co identyfikowa膰 mo偶na jako prawdziwe, ekspresowo zbli偶a Was do share-worthy contentu.

Inn膮 kwesti膮 w temacie cel贸w jest ilo艣ciowe ich wyznaczenie. Zanim ustalicie, 偶e d膮偶ycie do niebotycznych wzrost贸w jako zamierzenia, pami臋tajcie - cele maj膮 by膰 rozs膮dne, mierzalne i osi膮galne. Przyk艂ad: 15 nowych obserwator贸w na Instagramie w tydzie艅 lub wzrost polubie艅 na Facebooku o 10% w miesi膮c. Zdajcie si臋 na sw贸j rozs膮dek, ale nie zapominajcie o ambicjach.

Czy to dzia艂a?

Share-worthy content

Jak sprawdzi膰, czy publikowane przez nas tre艣ci mo偶na nazwa膰 share-worthy contentem? B臋dziecie zaskoczeni odpowiedzi膮 - opublikowa膰 i sprawdza膰 statystyki. Mo偶liwe, 偶e spodziewali艣cie si臋 czego艣 bardziej odkrywczego, ale niestety - nie mam innej rady. No, mo偶e poza konsultowaniem tre艣ci ze znajomymi, kt贸rzy odpowiadaj膮 cechom potencjalnej grupy docelowej. Miejcie na uwadze ilo艣膰 os贸b, do kt贸rych dotar艂 content oraz z jakimi i iloma reakcjami si臋 spotka艂; analizujcie, jaki wp艂yw na te liczby ma godzina i dzie艅 publikacji. Mo偶e problem nie tkwi w formie i wygl膮dzie post贸w, tylko w sposobie dystrybucji?

P艂atna promocja

Share-worthy content w mediach spo艂eczno艣ciowych

Przykr膮 wiadomo艣ci膮, kt贸ra staje si臋 ju偶 przykr膮 rzeczywisto艣ci膮, jest to, 偶e czasy 鈥渟amobroni膮cego鈥 si臋 contentu min臋艂y. Nawet chwytliwe leady, przepi臋kne grafiki, warto艣ciowe tre艣ci potrafi膮 przepa艣膰 w odm臋tach Facebooka czy Instagrama. Kapry艣ne i nierozszyfrowane algorytmy, rekordowe ilo艣ci u偶ytkownik贸w oraz intensyfikacja dzia艂a艅 firm w social mediach skutecznie blokuj膮 swobodne docieranie do odbiorc贸w. O co w tym wszystkim chodzi? O pieni膮dze. O ile u偶ytkowanie IG czy Facebooka jest darmowe, to popularno艣膰 na tych portalach ju偶 nie. Wybieranie typu kampanii, bud偶etowanie oraz targetowanie to rozleg艂y temat, zas艂uguj膮cy na osobny wpis, dlatego zostawi臋 Was z dobr膮 rad膮 - nie pozw贸lcie, 偶eby Wasze tre艣ci przepad艂y w Internecie. P艂atna promocja w sieci to dobry pomys艂.

Podsumowuj膮c - istniej膮 dwa najwi臋ksze problemy, kt贸re wp艂ywaj膮 na stopie艅 zaanga偶owania odbiorc贸w w publikowane przez Was tre艣ci. Pierwszy, nie do ko艅ca zale偶ny od nas, czyli przesyt social medi贸w. Drugi - brak konkretnego targetowania grupy odbiorc贸w. Chc膮c trafi膰 do wszystkich w social mediach, trafiamy do nikogo.

Szukasz efektywnej agencji interaktywnej?

Efektywno艣膰 to najwa偶niejszy parametr cechuj膮cy skuteczne dzia艂ania w Internecie. Agencja marketingowa RekinySukcesu.pl wie jak osi膮gn膮膰 za艂o偶one cele w b艂臋kitnym i czerwonym oceanie marketingu online.

Ponad 300 zadowolonych Klient贸w, ponad 2 000 przeszkolonych os贸b, a nam ci膮gle ma艂o. Sumuj膮c wszystkie dane, u偶ytkownicy sp臋dzili ju偶 艂膮cznie ponad 90 lat na wyprodukowanych przez nas stronach internetowych. Dzi臋ki temu o Twoim Kliencie wiemy wszystko, a nawet i wi臋cej. Nie uznajemy kompromis贸w. Dlatego warto klikn膮膰 jeden z przycisk贸w poni偶ej.

Zobacz inne:

close
keyboard_arrow_up