Agencja marketingowa

Ocean pomysłów?

Wiemy jak przekuć
je na sukces w Internecie!

 

Sprawdź nas

Zjedź na dół
sobota, 21 lipca 2018 13:51
Jak prześwietlić konkurencję? Poznaj tricki

Narzędzia do analizy konkurencji

Działania marketingowe mają na celu zwiększenie zainteresowania usługami, najlepiej w grupie docelowej. Codziennie zastanawiamy się jakie kanały wybrać, jak się reklamować, żeby więcej Klientów zaczęło od nas kupować? Na początek powinniśmy zadać jedno pytanie - gdzie znaleźć najlepsze pomysły dla mojego targetu? Odpowiedź jest dość oczywista - u konkurencji! Poznaj 4 tricki, dzięki którym za darmo podglądniesz profil działań marketingowych Twojej konkurencji.

1 SimilarWeb

Pierwsze narzędzie to znany wśród marketerów portal SimilarWeb. Na czym polega jego sukces? SimilarWeb to bardzo proste narzędzie, w ciągu 1 minuty otrzymujemy cenne informacje. Wystarczy wejść na stronę SW i wpisać adres strony internetowej naszej konkurencji. Jakie dane otrzymujemy?:

  • średnia szacowana liczba wizyt w miesiącu czy średni czas użytkowania strony internetowej,
  • z jakich Państw nasza konkurencja ma wejścia, 
  • z jakich źródeł są wejścia (w co inwestuje konkurencja),
  • lista najlepszych domen odsyłających,
  • frazy kluczowe w wyszukiwaniu naturalnym oraz płatnym,
  • udział portali społecznościowych,
  • i wiele, wiele innych.

Wszystkie te dane są dostępne już w wersji bezpłatnej. Warto zaznaczyć, że narzędzie to nie zadziała, jeśli strona Twojej konkurencji nie osiąga odpowiedniego pułapu wejść miesięcznie - jest niszowa.

2 Facebook - informacje i reklamy

Drugi trick to wprowadzona niedawno możliwość podglądania jakie reklamy tworzy konkurencja na Facebooku. Jeśli zastanawiasz się jaką kreację reklamową tworzą podobne do Ciebie firmy, co piszą w opisach oraz jakie wykorzystują zdjęcia, to jest na to rozwiązanie. Wystarczy wejść na dowolny FanPage i kliknąć na kartę "Informacje i reklamy". Tam otrzymasz listę reklam, z których aktualnie korzysta Twoja konkurencja.

Informacja i reklamy na Facebooku

Jest to świetne narzędzie do analizy przed stworzeniem reklamy, choćby po to żeby nie powielać tych samych rozwiązań dla Klienta końcowego.

3 Analiza linków konkrencji

Odwieczne pytanie wszystkich specjalistów od SEO brzmi - jak i skąd pozyskać linki zewnętrzne? I tutaj znowu z pomocą przychodzi nam konkurencja. Prosta analiza kilku stron "branżowych przyjaciół" pozwoli wyciągnąć konkretne wnioski. Przejdźmy do sedna.

Najpopularniejsze narzędzia do analizy linków zewnętrznych to Majestic i Ahrefs. No tak, ale ich ceny nie są małe... Warto więc znaleźć tanie narzędzie, które pozwoli nam przeanalizować szybko dowolną stronę. W tym miejscu polecam backlink checker. Narzędzie to pozwoli wyświetlić 100 najlepszych linków konkurencji posortowanych od najsilniejszych do najsłabszych. Z kolei ta analiza umożliwia nam zobaczenie gdzie i jak reklamują się konkretne firmy, a co za tym idzie samemu tam się pojawić ze swoim backlinkiem.

Analizę taką i same działania warto powtarzać regularnie.

4 Tajemniczy Klient

Na koniec najbardziej oczywiste działanie, a jednak tak mało firm z niego korzysta. Dlaczego? Bo niejednokrotnie uważamy, że konkurencja jest od nas gorsza, ma mniej ciekawą ofertę a my i tak wiemy najlepiej. Przełamując ten sposób myślenia i podszywając się pod Klienta, możemy otrzymać wiele cennych informacji. Nie chodzi tylko o ceny, ale o metodę obsługi Klienta, przewagi konkurencyjne podczas rozmów z Klientami itp.

Dla przykładu powiem, że w naszej branży analiza cen stron internetowych, dzięki metodzie tajemniczego Klienta pozwoliła wyciągnąć wniosek, że średnio strona internetowa w Warszawie jest wyceniana 2,5-krotnie drożej niż we Wrocławiu ;) Jak dobrze, że mieszkamy na Dolnym Śląsku ;)

 

Analiza konkurencji należy do tzw. "świętej trójcy" (konkurencja, grupa docelowa, wyróżniki) początkowych działań marketingowych. Sama zaś konkurencja pomaga w rozwoju biznesu, nie tylko przynosząc ciekawe rozwiązania, ale również wymuszając podnoszenie naszych kompetencji.

 

Ciekawy temat? Zobacz nasz film na kanale #PoradnikMarketingowy

Mateusz Biernacki
Mateusz Biernacki

Subskrybuj na YT

Kalendarz wpisów

« Październik 2018 »
Pn Wt Śr Czw Pt Sb Nie
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

image

Poczuj się jak Rekin w wodzie!

Efektywność to najważniejszy parametr cechujący skuteczne działania w Internecie. Agencja marketingowa RekinySukcesu.pl wie jak osiągnąć wysoką efektywność w błękitnym i czerwonym oceanie marketingu.

Ponad 100 zadowolonych Klientów, ponad 300 przeszkolonych osób, a nam ciągle mało. Już więcej niż 9 lat spędzili użytkownicy na wykonanych przez agencję interaktywną Wrocław stronach internetowych. Dzięki temu o Twoim Kliencie wiemy wszystko, a nawet i więcej. Nie uznajemy kompromisów. Dlatego warto kliknąć w jeden z przycisków poniżej.

 

Konfigurator Kontakt

Rekiny Mobile Menu