Agencja marketingowa

Ocean pomysłów?

Wiemy jak przekuć
je na sukces w Internecie!

 

Sprawdź nas

niedziela, 29 września 2013 20:15
NOT PROVIDED - KONIEC SŁÓW KLUCZOWYCH?

Analiza słów kluczowych

Często analizujesz swoje statystyki w Google Analytics? Na pewno zauważyłeś, że wyszukaniach bezpłatnych jest co raz więcej wyszukań "not provided", a co raz mniej słów kluczowych.

Niestety, mamy złą informację. Już wkrótce z Google Analytics (oraz z innych programów do analizy statystyk) znikną informacje o słowach kluczowych w ruchu organicznym - naturalnym pozycjonowaniu.

Dlaczego Google zabierze nam jedno z najważniejszych narzędzi?

Są trzy, równorzędne teorie:

1) Google tym sposobem chce zachęcić reklamodawców do wydawania większych pieniędzy w Google Adwords. W Google Adwords statystyki słów kluczowych pozostaną bez zmian...

2) Zwiększenie bezpieczeństwa. Google chce, aby informacje na temat użytkowników zalogowanych i niezalogowanych były chronione. Dodatkowo strach przed wyciekiem danych osobowych. Związany on jest z propozycjami ustaw przygotowywanymi przez Parlament UE.

3) Przejście na płatną wersję (ze słowami kluczowymi) i bezpłatną wersję (bez słów kluczowych) Google Analytics.

Koniec słów kluczowych

Jak radzić sobie z zaistniałym problemem?

  • Połączyć konta Analytics i Webmasters. Wtedy dostajemy analizę SEO dla strony www, a co za tym idzie najczęstsze słowa kluczowe, które w Webmasters nie są jeszcze zablokowane.
  • Połączyć konta Analytics i Adwords. Pozwoli to na użycie raportów kampanii linków sponsorowanych. Na podstawie tej analizy można przewidzieć rozkład wejść z wyszukiwania organicznego.
  • Opierać swoje prace optymalizacyjne o dane historyczne (wyszukania) dla naszej strony www.
  • Skupić się na optymalizacji konwersji na podstawie Procesów celu.

 

Większość analizy skuteczności stron www opiera się o narzędzia przygotowana przez Google. Każdy ich ruch silnie wpływa na cały rynek. Ile osób zajmujących się analizą SEO straci pracę?

Wygra ten, kto będzie podążał za zmianami w propozycjach Google i będzie umiał w pełni wykorzystać ich narzędzia. Ważny jest również zdrowy rozsądek, czyli nie przyzwyczajanie się zbyt mocno do danych narzędzi, które z dnia na dzień mogą stracić swoją funkcjonalność.

Mateusz Biernacki
Mateusz Biernacki

image

Poczuj się jak Rekin w wodzie!

Efektywność to najważniejszy parametr cechujący skuteczne działania w Internecie. Agencja Marketingowa RekinySukcesu.pl wie jak osiągnąć wysoką efektywność w błękitnym i czerwonym oceanie marketingu.

Ponad 100 zadowolonych Klientów, ponad 300 przeszkolonych osób, a nam ciągle mało. Już więcej niż 9 lat spędzili użytkownicy na wykonanych przez nas stronach internetowych. Dzięki temu o Twoim Kliencie wiemy wszystko, a nawet i więcej. Nie uznajemy kompromisów. Dlatego warto kliknąć w jeden z przycisków poniżej.

 

Konfigurator Kontakt