Agencja marketingowa

Ocean pomysłów?

Wiemy jak przekuć
je na sukces w Internecie!

 

Sprawdź nas

poniedziałek, 15 lipca 2013 16:51
REMARKETING - "KARTA NA PUNKTY"

Remarketing

Kto z Was posiada "kartę na punkty"? Przykłady to:

  • ClubCard - Tesco;
  • Vitay - Orlen;
  • LifeStyle - SuperPharm.

 

Większość z nas ma choćby jedną kartę na punkty i używa jej. Dla konsumenta taka karta to użyteczne nagrody: stary czajnik, sitko tylko do makaronu spaghetti czy zniżka 5% na piwo:)

W systemie ClubCard, dla Tesco, taka karta to znakomite narzędzie do badania zachowań konsumenckich oraz do remarketingu, czyli celowanej reklamy dla osób już zainteresowanych produktem bądź usługą, albo dla Klientów. (Czyli jak lubimy piwo Tyskie i dużo go kupujemy to będziemy dostawali reklamę z promocją na piwo Tyskie).

Teraz my również możemy stać się nadawcami reklam remarketingowych dla Klientów którzy już odwiedzili Twoją stronę www, dzięki remarketingowi z połączenia sił Google Analytics i Google Adwords.

W tym momencie powinno paść pytanie: Po co reklamować się wśród osób które już odwiedziły moją stronę internetową? Ano dlatego, że działa to według zasady - jeśli ktoś już trafił na Twoją stronę www to reklama celowana tylko dla tej osoby będzie skuteczniejsza, niż dla osób które na Twojej stronie www wcześniej nie były. Jest to również element budowania lojalności dla stałych Klientów - użytkowników.

Jak to działa?

Przy implementacji najnowszego kodu Google Analytics na naszej stronie www możemy w panelu administratora Google Analytics tworzyć listy remarketingowe. Listy remarketingowe to np. lista osób które spędziły w naszym serwisie więcej niż 5 minut i odwiedziły więcej niż 10 podstron. Tylko tym osobom będą się wyświetlały nasze reklamy Adwords. Takie reklamy dla grupy remarketingowej można, dzięki znajomości ich zachowań na naszej www, przygotować dokładnie pod ich potrzeby.

Jakie są zalety remarketingu?

  • pewność, że wyświetlasz reklamę wśród użytkowników zainteresowanych Twoim produktem lub usługą;
  • wiesz dokładnie czym jest Klient zainteresowany i dokładnie to mu reklamujesz;
  • cross-selling - oferujesz usługi bądź produkty komplementarne, zestawy lub dodatki do wcześniejszego zakupu;
  • branding - następuje wzrost świadomości marki, bo użytkownik ma wrażanie jakby Twoje reklamy były wszędzie;
  • takie kampanie Adwords, według badań, charakteryzują się największym zwrotem z inwestycji (ROI).

 

Trzeba zwrócić uwagę, że remarketing bardzo silnie opiera się również o pliki cookies, czyli tzw. ciasteczka. Stosując taką kampanię musimy użytkownikowi jasno przedstawić politykę prywatności. Wymaga od nas tego również firma Google. Więcej o ciasteczkach można przeczytać w tym artykule.

Mateusz Biernacki
Mateusz Biernacki

image

Poczuj się jak Rekin w wodzie!

Efektywność to najważniejszy parametr cechujący skuteczne działania w Internecie. Agencja Marketingowa RekinySukcesu.pl wie jak osiągnąć wysoką efektywność w błękitnym i czerwonym oceanie marketingu.

Ponad 100 zadowolonych Klientów, ponad 300 przeszkolonych osób, a nam ciągle mało. Już więcej niż 9 lat spędzili użytkownicy na wykonanych przez nas stronach internetowych. Dzięki temu o Twoim Kliencie wiemy wszystko, a nawet i więcej. Nie uznajemy kompromisów. Dlatego warto kliknąć w jeden z przycisków poniżej.

 

Konfigurator Kontakt