Remarketing - "karta na punkty"

Kto z Was posiada "kartę na punkty"? Przykłady to:

  • ClubCard - Tesco;
  • Vitay - Orlen;
  • LifeStyle - SuperPharm.

Większość z nas ma choćby jedną kartę na punkty i używa jej. Dla konsumenta taka karta to użyteczne nagrody: stary czajnik, sitko tylko do makaronu spaghetti czy zniżka 5% na piwo:)

Reklama celowana

W systemie ClubCard, dla Tesco, taka karta to znakomite narzędzie do badania zachowań konsumenckich oraz do remarketingu, czyli celowanej reklamy dla osób już zainteresowanych produktem bądź usługą, albo dla Klientów. (Czyli jak lubimy piwo Tyskie i dużo go kupujemy to będziemy dostawali reklamę z promocją na piwo Tyskie).

Reklamy remarketingowe

Teraz my również możemy stać się nadawcami reklam remarketingowych dla Klientów którzy już odwiedzili Twoją stronę www, dzięki remarketingowi z połączenia sił Google Analytics i Google Adwords.

W tym momencie powinno paść pytanie: Po co reklamować się wśród osób które już odwiedziły moją stronę internetową? Ano dlatego, że działa to według zasady - jeśli ktoś już trafił na Twoją stronę www to reklama celowana tylko dla tej osoby będzie skuteczniejsza, niż dla osób które na Twojej stronie www wcześniej nie były. Jest to również element budowania lojalności dla stałych Klientów - użytkowników.

Jak to działa?

Wszystko zaczyna się od stworzenia w Google Analytics tzw. list remarketingowowych. Może to być np. zestawienie użytkowników, którzy spędzili na stronie więcej niż 20 minut. Można również zebrać osoby, które odwiedziły np. więcej niż 3 podstrony bądź jedną - interesującą nas - podstronę. Tylko im wyświetlą się reklamy Google Ads (AdWords). W ten sposób można przygotować ofertę stworzoną z myślą o potrzebach konkretnych użytkowników Internetu.

Jakie są zalety remarketingu?

  • pewność, że wyświetlasz reklamę wśród użytkowników zainteresowanych Twoim produktem lub usługą;
  • wiesz dokładnie czym jest Klient zainteresowany i dokładnie to mu reklamujesz;
  • cross-selling - oferujesz usługi bądź produkty komplementarne, zestawy lub dodatki do wcześniejszego zakupu;
  • branding - następuje wzrost świadomości marki, bo użytkownik ma wrażanie jakby Twoje reklamy były wszędzie;
  • takie kampanie Adwords, według badań, charakteryzują się największym zwrotem z inwestycji (ROI).

Pliki cookies

Trzeba zwrócić uwagę, że remarketing bardzo silnie opiera się również o pliki cookies, czyli tzw. ciasteczka. Stosując taką kampanię musimy użytkownikowi jasno przedstawić politykę prywatności. Wymaga od nas tego również firma Google. Więcej o ciasteczkach można przeczytać w tym artykule.

keyboard_arrow_up

Szukasz efektywnej agencji interaktywnej?

Na naszą efektywność składa się ponad 10-letnie doświadczenie, stale rozwijająca się kadra specjalistów i rzetelne oraz uczciwe podejście do Klienta. Wiemy jak osiągnąć założone cele w błękitnym i czerwonym oceanie marketingu online.

Agencja marketingowa RekinySukcesu.pl to ponad 350 zadowolonych Klientów, ponad 2 000 przeszkolonych osób, ponad 500 tys. zł obsługiwanego w roku budżetu w kampaniach PPC. Sumując wszystkie dane, użytkownicy spędzili już łącznie ponad 90 lat na wyprodukowanych przez nas stronach internetowych. A nam ciągle mało. Nie uznajemy kompromisów. Dlatego warto kliknąć jeden z przycisków poniżej i umówić się na wizytę we Wrocławiu, Kłodzku lub na spotkanie online.

Zobacz inne:

close
keyboard_arrow_up